HKS blowoff installatie. Hij werkt, maar alleen met foutcode...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 11:07 #1278186 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Plaats waar de BOV in de inlaat blaast?
Hoi,
Ik heb een bedenking bij dit onderwerp.
Ik begrijp dat de storing komt doordat er meer lucht aangezogen wordt door de turbo, dan wat de motor effectief krijgt, omdat er een deel van naar buiten gedumpt wordt.Ik begrijp eveneens dat de BOV een terugvoer naar de inlaat heeft.
Volgens mij heeft het te maken met waar die terugvoer in het inlaattraject zit.
Als die terugvoer namelijk vóór de turbo zit, maar nà de luchtmassameter, dan moet het volgens mij storingvrij werken.
Als de BOV open gaat, gaat de turbo de lucht aanzuigen die de motor nodig heeft + de lucht die via de BOV naar buiten gedumpt wordt. Als de lucht die de BOV dumpt nu aan de lucht-ingang van de turbo zit, maar nà de luchtmassameter, kan die lucht gerecycleerd worden, waardoor er geen extra lucht door de luchtmassameter moet.
Op die manier zuigt de turbo de lucht aan die: - door de BOV gedumpt wordt na de turbo, maar ook weer teruggevoerd wordt voor de turbo (gaat dus niet via de LMM) - de motor nodig heeft van buitenaf, dus via de LMM.

Ik vermoed dus dat de lucht die de blowoff-valve dumpt: - Op de verkeerde plaats terug het inlaattraject in komt, waardoor het vrijloop-principe niet optimaal werkt - Naar de buitenwereld lekt (deels of volledig), waardoor er alsnog meer lucht door de LMM gaat dan noodzakelijk.

groetjes,Isabelle 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 20:25 #1278251 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Vandaag weer wat zaken gecheckt: BDP sensor losgehaald en schoongemaakt. De buitenmantel van de kabel begint te beschadigen, zal deze binnenkort vervangen.
Een lektest gedaan. Pas boven de 1 bar druk kwamen daar 2 hele kleine lekjes tevoorschijn bij 2 vacuumslangetjes. Ik zal deze ook binnenkort vervangen maar ook dat zal weinig helpen.
Ik heb de blowoff er weer afgehaald en de auto rijdt nu weer normaal. Ga hem uit elkaar halen, hopelijk zit het euvel in de blowoff zelf.
@Candisa: de blowoff is niet een recirculerende, de afgeblazen lucht verdwijnt gewoon in de atmosfeer. Werkelijk een supergaaf geluid, maar het weegt niet op tegen het goed lopen van de motor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 20:35 #1278253 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zonder terugvoer en dus mét
Zonder terugvoer en dus mét extra luchtaanzuiging via de LMM kan dit volgens mij nooit in orde komen.
De enige andere manier die ik kan bedenken om de LMM niet meer lucht te laten meten dan deze die effectief de motor in gaat, is de LMM plaatsen tussen intercooler en inlaat.
De vraag is alleen of dit zal werken, aangezien de lucht vlak na de luchtfilter juist onder lichte onderdruk staat, terwijl deze tussen intercooler en inlaatcollecteur onder overdruk staat...
Isabelle 

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 23:25 #1278287 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Inderdaad wordt de LMM weleens na de blowoff geplaatst om te voorkomen dat de blowoff gemeten lucht afblaast. Dat is een optie voor me, alleen is het veel werk om de draden van de LMM stekker te verlengen.
Een ander nadeel is dat er altijd wel wat olie in het inlaattraject zit van bv de carterventilatie, die zal langzaam een oliefilm vormen op de draden van de LMM waardoor deze verkeerd of helemaal niet gaat meten. Alleen met een oil catch can is dit te voorkomen.
Maar goed, eigenlijk wil ik de LMM helemaal niet verplaatsen. Diverse mensen op turbobricks hebben ondertussen bewezen dat een blowoff kan icm LH2.4 en vooral dit type blowoff. Ik hoop stiekem dat er iets mis is met de blowoff wat de hele situatie verklaart. Voor de zekerheid zal ik ook de de gasklep en gasklepschakelaar volgens de regels afstellen, heb een setje voelermaatjes besteld.
Misschien dan nog eens een ander type blowoff proberen, het geluid is verslavend.  

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 23:42 #1278290 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk en Candisa
Henk en Candisa hebben beiden een punt Gert Jan, het probleem zit hem i.d.d. in de al gemeten lucht door de lmm.  Na dit signaal wordt alles door de ecu afgeregeld. Als er dan plotseling drukval is verzuipt de motor eigenlijk is mijn idee. In principe is het syteem van Volvo hier niet op berekend. Denk dat je heel wat ander modificaties moet doen om dit correct te krijgen. Ben het met je eens dat het best een stoer geluid is, zeker als het snel na elkaar gebeurd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2010 14:39 #1278319 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Staat de gasklep goed
Staat de gasklep goed afgesteld? (bij dichtgeknepen stationair-regel-klep-slang ergens 400-500 rpm). Bij mijn 240 sloeg de motor steeds af bij gas loslaten direct na turbodruk, na deze afstelling te verbeteren niet meer. Ik heb wel een recirculerende klep (CBV), is weer anders, maar misschien toch eens naar kijken. Een BOV kan werken met LH.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC