Turbo vervangen, downpipe verlengd, de foto's

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2010 21:02 #1273574 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooi!!
mooi gedaan!
Vraag me alleen erg af hoelang het duurt voor er iets scheurt ivm weghalen materiaal en lpg temp....
Misschien zit ik er wel naast hoor maar dat zijn mijn 1e gedachten.
Verder nogmaals netjes

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2010 22:22 #1273587 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Cat weg

Michael Oud schreef : Je beseft trouwens wel dat je met een normale kat eigenlijk het meeste voordeel van je 3"  piep teniet doet he?

Is dat zo? dan gaat er meteen een recht stuk pijp tussen, alhoewel... dan zit je weer met die 4 gas meting bij de APK. Of je moet dan weer even je cat er tussen zetten, mmm... wat is wijsheid.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2010 22:26 #1273589 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

Chilm schreef : Of je moet dan weer even je cat er tussen zetten, mmm... wat is wijsheid.

Ja, want voor jouw bouwjaar moet de cat visueel aanwezig zijn, in combinatie van het halen van de 4-gastest.
Maarre, je realiseert je niet toch nu pas, dat de kat in jouw geval een restrictie is? Als alles 3 inch is, en de kat maar 2,25", dan kun je de rest ook net zo goed 2,25" maken, niet?
Als je in die DHZ-garage een viergasmeter hebt, zet er dan even tijdelijk een recht stuk tussen, en kijk of ie door de 4-gasmeting komt zonder kat.Een conclusie kun je daarna zelf wel bedenken.
Ga anders eens shoppen bij <a href=" motors-parts.shop.ebay.co.uk/Vehicle-Par...trksid=p3911.c0.m282 " target="_blank">deze figuur.

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-04-2010 23:06 #1273603 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic .
Erg goede fotoreportage, dat zouden er meer moeten doen! Goede tips erin, super!
&#160;
Waarom schroef je de turbodruk tijdelijk niet even terug naar 0,6 of 0,7 bar? Ik vind het wel een behoorlijk risico om met zo'n hoge druk te rijden zonder chips en goede turbodrukmeter.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 00:24 #1273607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic catje

Baseman schreef : Maarre, je realiseert je niet toch nu pas, dat de kat in jouw geval een restrictie is?Als alles 3 inch is, en de kat maar 2,25", dan kun je de rest ook net zo goed 2,25" maken, niet?

Nee natuurlijk niet Bas, plan is/was om er een racekat tussen te zetten maar dan  ben ik ook weer 300 verder met de aansluitingen er bij etc. Ik denk dat ik de cat maar gewoon helemaal weg ga laten en er een "straight thru" van maak. Goeie website overigens, bedankt voor de tip.@GJ: hij staat op 0.8 bar nu, dus dat mag geen probleem zijn, chippen is nu wel het volgende staduim ja. Er moet wat te wensen overblijven toch, klaar is maar klaar en eigenlijk niet leuk  ;b

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 00:29 #1273609 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zeker.

Chilm schreef : Goeie website overigens, bedankt voor de tip.

Vooral omdat die racekat daar 125 pond kost.

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-04-2010 00:46 #1273611 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Eh, mag ik een idee opwerpen?
Gezamenlijk die spullen inkopen in UK?
Scheelt minimaal verzend toch Rob? Bas? Nog meer?
Kunnen we misschien ook de pijp gezamenijk in vorm laten buigen voor aansluiting op vlampijp en rest uitlaat.
Ze zitten in de buurt van Birmingham en daar kom ik effe niet zo snel.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-04-2010 00:51 #1273612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Samen

Wytze schreef : Gezamenlijk die spullen inkopen in UK?
Scheelt minimaal verzend toch Rob? Bas? Nog meer?
Kunnen we misschien ook de pijp gezamenijk in vorm laten buigen voor aansluiting op vlampijp en rest uitlaat.
Ze zitten in de buurt van Birmingham en daar kom ik effe niet zo snel.

Probleem is een beetje dat iedereen wat anders wil/nodig heeft Wytze, probeer dan de neuzen maar eens dezelfde kant op te krijgen. Persoonlijk bestel ik dan het liefste bij JT in Zweden, weet ik zeker dat het weer past etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-03-2011 20:08 #1309572 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Helpt zeker wel
Dikke voorpijp tot aan te kat helpt zeker wel, het zal er zeker voor zorgen dat je turbo sneller opspint, tenminste bij een td wel. Ziet netjes uit. Is het uitlaatspruikstuk goed te lassen of is het gietijzer? Bij men pa zen 940 lpt lekt ie namelijk ook tussen aansluiting van het spruitstuk naar de turbo.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC