turbo druk
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2010 22:21 #1271129
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toen ik mijn auto liet tunen
Toen ik mijn auto liet tunen bij Rica, is er voor gekozen om lager te gaan omdat hij op LPG (LPi van Vialle) loopt. Gaat om een B230FK overigens. De LPi injectoren vormen een beperkende factor. Deze kunnen (zo werd mij uitgelegd en zo valt het hier op het forum ook terug te lezen) 50pk per stuk aan, waarmee het maximum dus 200pk is. 200pk bereik je bij 1 bar (standaard is 135pk, met 0,35 bar standaard. Vuistregel is 0,1 bar is 10pk, dan kom je op 1 bar en 200pk max) Om niet te dicht op die 200pk grens te zitten, kun je er beter voor kiezen om wat lager in te stellen. 0,9 bar dus o zo. En dat hoeft bij benzine dus niet.
Dit is dus een praktijkvoorbeeld waarom je met lpg juist minder ver kunt gaan dan met benzine.
Bovenstaande is dus wel inclusief chippen, voor de duidelijkheid.
Dit is dus een praktijkvoorbeeld waarom je met lpg juist minder ver kunt gaan dan met benzine.
Bovenstaande is dus wel inclusief chippen, voor de duidelijkheid.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2010 22:22 #1271128
door Timen Smit
Ik weet wel dat de klopvastheid van LPG hoger ligt dan van benzine. Vandaar dat menige auto op LPG ook veel soepeler loopt. Ik zou dus eerder problemen bij benzine verwachten.
Beantwoord door Timen Smit in topic Vreemd
Kun je dit uitleggen?Baseman schreef : Wil je aan de veilige kant blijven, wordt er over het algemeen 0.7 bar aangehouden op LPG, maar op benzine zou het tot 1 goed kunnen gaan..
Ik weet wel dat de klopvastheid van LPG hoger ligt dan van benzine. Vandaar dat menige auto op LPG ook veel soepeler loopt. Ik zou dus eerder problemen bij benzine verwachten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-03-2010 22:43 #1271136
door V700 register
Dat wil zeggen dat ik het niet kan onderbouwen maar enkel gehoord heb, van de gast waar ik mijn velgen haalde, die B230FK-tje tunen als hobby had.Volgens hem had het te maken met de vervroeging van de LPE, waarbij je bij verhoogde tov standaard druk sneller last krijgt van nare verschijnselen, dan met benzine.De benzine ECU zou zich hier makkelijker aan kunnen aanpassen.
Maar ik zal me verder van commentaar onthouden en lees verder vrolijk mee.Volgende keer, zal ik dat in eerste instantie doen, wel zo rustig.
Beantwoord door V700 register in topic Neen.
Neen.wp001 schreef : Kun je dit uitleggen?
Dat wil zeggen dat ik het niet kan onderbouwen maar enkel gehoord heb, van de gast waar ik mijn velgen haalde, die B230FK-tje tunen als hobby had.Volgens hem had het te maken met de vervroeging van de LPE, waarbij je bij verhoogde tov standaard druk sneller last krijgt van nare verschijnselen, dan met benzine.De benzine ECU zou zich hier makkelijker aan kunnen aanpassen.
Maar ik zal me verder van commentaar onthouden en lees verder vrolijk mee.Volgende keer, zal ik dat in eerste instantie doen, wel zo rustig.
Moderators: Jerry Stam