turbo druk
- V700 register
- Nieuw lid
-
had een vraag tot hoever kan ik de turbodruk opschroeven zonder te chippen en de uitlaat te vervangen. hoor het graag
mvg ynze plantinga
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik zou er 0.6 of 0.7 bar bij aanhouden, dan zit je redelijk safe.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dan zou ik even de overige reacties afwachten, ik heb geen idee wat er bij een 2 liter anders is of wordt dan bij een 2.3, behalve dan natuurlijk 300 cc.enzo schreef : het is een benzine een 20et
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ja, want als ik me niet vergis heb ik een LH2.4.Woes schreef : Of mis ik nu vitale verschillen?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Baseman schreef :
Ja, want als ik me niet vergis heb ik een LH2.4.Woes schreef : Of mis ik nu vitale verschillen?
zit idd even te googlen, en zie nu dattie ook met lh2.4 is geleverd ... Maar het is dan nog een kwestie van een goed metertje eraan hangen ipv de standaard turbodruk meter, mbc erin en kijken hoe ver je kunt en wilt gaan (toch?)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik lees hier toch wat zaken die volgens mij wat nuancering behoeven. Allereerst is het niet onbelangrijk over welk motortype het hier gaat. Hoezo is er verschil tussen benzine en lpg tot welke turbodruk je kan gaan? Ik zou eerder denken dat je op lpg verder kan gaan dan op benzine. Stotteren heeft een totaal andere oorzaak (en manifesteert zich ook anders) dan pingelen. Fuel-cut is een duidelijk teken dat je echt te hoog zit met je turbodruk en dat je ECU de hoeveelheid benzine die ingespoten moet worden op dat moment niet meer aankan. Kortom: enige nuance is denk ik wel realistisch. In mijn beleving is door ervaringsdeskundigen altijd aangehouden dat tot 0,8 bar veilig is (voor een B230FK). Wil je echt extra safe gaan zitten, dan zou je op 0,7 bar kunnen gaan zitten, echter die 0,8 bar is ook al safe. Dat het boven de 0,7 bar al snel mis gaat komt niet overeen met mijn beleving, en die baseer ik niet alleen op mijn eigen ervaring maar ook op de verhalen van andere ervaringsdeskundigen op het forum.Baseman schreef : Wil je aan de veilige kant blijven, wordt er over het algemeen 0.7 bar aangehouden op LPG, maar op Benzine zou het tot 1 goed kunnen gaan.Kunnen, zeg ik, want meestal gaat het bij 0.7 bar en hoger al snel mis, in die zin dat ie gaat stotteren, pingelen, fuel-cut of hoe het ook allemaal verwoord wordt.
Ik zou er 0.6 of 0.7 bar bij aanhouden, dan zit je redelijk safe.
Wouter