turbo druk

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 21:27 #1080076 door V700 register
turbo druk is gemaakt door V700 register
 hallo
had een vraag tot hoever  kan ik de turbodruk opschroeven zonder te chippen en de uitlaat te vervangen. hoor het graag
mvg ynze plantinga

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 21:37 #1271030 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG of Benzine?
Wil je aan de veilige kant blijven, wordt er over het algemeen 0.7 bar aangehouden op LPG, maar op Benzine zou het tot 1 goed kunnen gaan.Kunnen, zeg ik, want meestal gaat het bij 0.7 bar en hoger al snel mis, in die zin dat ie gaat stotteren, pingelen, fuel-cut of hoe het ook allemaal verwoord wordt.
Ik zou er 0.6 of 0.7 bar bij aanhouden, dan zit je redelijk safe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 21:44 #1271032 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic  het is een benzine een 20et
 het is een benzine een 20et

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 21:55 #1271033 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Reacties

enzo schreef :  het is een benzine een 20et

Dan zou ik even de overige reacties afwachten, ik heb geen idee wat er bij een 2 liter anders is of wordt dan bij een 2.3, behalve dan natuurlijk 300 cc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 22:01 #1271034 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het gaat
Het gaat hier om een B200FT als ik het me goed herinner ? Zou zo maar kunnen verschillen tussen de B230Fx en de B200FT.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2010 22:32 #1271041 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Per auto
Het verschilt zelfs per auto. Bij mijn 944 met B200FT kon ik zonder problemen tot 1 bar gaan. Bij mijn huidige 945 met B200FT kon ik zonder te chippen maar tot 0.8 bar gaan. Daarboven kreeg ik last van fuel-cuts.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 15:53 #1271081 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic zelf
zelf zit ik met een b230ft op 12psi (dat is dus 0.827 bar volgens google). Dat gaat allemaal prima, nergens last van inhouden, fuelcuts, pingelen en alle andere termen die je tegenkomt wanneer je de turbodruk te hoog opschroeft. Op tb.com lopen er genoeg op 15 psi (dat is ook ongeveer het maximale van de garrett t3 turbo), dat is dus +/- 1 bar. Maar het ligt er aan per auto, koop een metertje en ga experimenteren, zo heb ik hem ff op 14 psi gereden maar heb toch maar voor de 'veiligere' 12 psi gekozen. En of een b200ft zoveel verscheelt weet ik niet, is toch ook allemaal lh2.2, zelfde injectoren etc etc, alleen een iets kleinere cilinder inhoud..? Of mis ik nu vitale verschillen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 15:54 #1271082 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja.

Woes schreef : Of mis ik nu vitale verschillen?

Ja, want als ik me niet vergis heb ik een LH2.4.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 16:04 #1271084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic oeps

Baseman schreef :

Woes schreef : Of mis ik nu vitale verschillen?

Ja, want als ik me niet vergis heb ik een LH2.4.

 
zit idd even te googlen, en zie nu dattie ook met lh2.4 is geleverd ... Maar het is dan nog een kwestie van een goed metertje eraan hangen ipv de standaard turbodruk meter, mbc erin en kijken hoe ver je kunt en wilt gaan (toch?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2010 22:10 #1271127 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nou...

Baseman schreef : Wil je aan de veilige kant blijven, wordt er over het algemeen 0.7 bar aangehouden op LPG, maar op Benzine zou het tot 1 goed kunnen gaan.Kunnen, zeg ik, want meestal gaat het bij 0.7 bar en hoger al snel mis, in die zin dat ie gaat stotteren, pingelen, fuel-cut of hoe het ook allemaal verwoord wordt.
Ik zou er 0.6 of 0.7 bar bij aanhouden, dan zit je redelijk safe.

Ik lees hier toch wat zaken die volgens mij wat nuancering behoeven. Allereerst is het niet onbelangrijk over welk motortype het hier gaat. Hoezo is er verschil tussen benzine en lpg tot welke turbodruk je kan gaan? Ik zou eerder denken dat je op lpg verder kan gaan dan op benzine. Stotteren heeft een totaal andere oorzaak (en manifesteert zich ook anders) dan pingelen. Fuel-cut is een duidelijk teken dat je echt te hoog zit met je turbodruk en dat je ECU de hoeveelheid benzine die ingespoten moet worden op dat moment niet meer aankan. Kortom: enige nuance is denk ik wel realistisch. In mijn beleving is door ervaringsdeskundigen altijd aangehouden dat tot 0,8 bar veilig is (voor een B230FK). Wil je echt extra safe gaan zitten, dan zou je op 0,7 bar kunnen gaan zitten, echter die 0,8 bar is ook al safe. Dat het boven de 0,7 bar al snel mis gaat komt niet overeen met mijn beleving, en die baseer ik niet alleen op mijn eigen ervaring maar ook op de verhalen van andere ervaringsdeskundigen op het forum.
Wouter 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD