turbo, druk, vaccum, MBC
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik rij nu wat langer met de psi-meter in de auto, zonder MBC
Wat zie bij normaal meerijden staat de meter op -15 psi / -1 bar
Bij optrekken e.d. zie ik naar de 0 gaan. maar daana weer naar de -15
Pas bij echt doortrekken komt de meter boven de 0
Vraag is: je ziet dat dit wat lager is dan bij Bas. Is dit bij ieder auto anders of is dit te laag?
Andere vraag is:
Betekend dat alles boven de 0 veroorzaakt wordt door de Turbo. Met ander woorden als de meter boven de nul uitkomt dan werkt de turbo op dat moment?
Bedank weer alvast voor jullie reacties
groeten Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor ik ga sleutelen wacht ik eerst nog even dit draadje af. Ben erg benieuwd naar de waarden die zo'n ding moet hebben zonder de MBC erop.
Vraag: Waar heb je dat kekke klokje vandaan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heel verstandig, maar daar had Bas al antwoord op gegeven.Kompagne schreef : Toch nog even doorvragen.
Ik rij nu wat langer met de psi-meter in de auto, zonder MBC
Wat zie bij normaal meerijden staat de meter op -15 psi / -1 bar
Bij optrekken e.d. zie ik naar de 0 gaan. maar daana weer naar de -15
Pas bij echt doortrekken komt de meter boven de 0
Vraag is: je ziet dat dit wat lager is dan bij Bas. Is dit bij ieder auto anders of is dit te laag?
Andere vraag is:
Betekend dat alles boven de 0 veroorzaakt wordt door de Turbo. Met ander woorden als de meter boven de nul uitkomt dan werkt de turbo op dat moment?
Bedank weer alvast voor jullie reacties
groeten Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
een motor die atmosferisch draait zuigt altijd lucht naar binnen en heeft dus onderdruk in het inlaattraject. Afhankelijk van de stand van je gasklep is dit een groot of kleiner vacuum. De turbogaat al redelijk snel meeblazen maar daar merk je nog niet veel van in het vacuum. Pas als je de gasklep verder opent gaat de turbo ook echt daadwerkelijk op gang komen en druk opbouwen. Alle positieve druk moet dus inderdaad van de turbo komen maar ook het eerste stukje van -.15 bar naar o doet de turbo zijn werk al.
Kijk maar eens op :
<a href=" www.secondchancegarage.com/public/186.cfm "> www.secondchancegarage.com/public/186.cfm
Hier staat de uitlezing van een vacuummeter beschreven, weliswaar voor een atmosferische motor maar ja de rest kun je er dan wel bijbedenken.

groet,

Benno

- V700 register
- Nieuw lid
-
Duidelijke uitleg!
bedankt.
groeten Ad