turbo, druk, vaccum, MBC

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 11:30 #1264429 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic -15 psi / -1 bar
Toch nog even doorvragen.

Ik rij nu wat langer met de psi-meter in de auto, zonder MBC

Wat zie bij normaal meerijden staat de meter op -15 psi / -1 bar
Bij optrekken e.d. zie ik naar de 0 gaan. maar daana weer naar de -15
Pas bij echt doortrekken komt de meter boven de 0 
Vraag is: je ziet dat dit wat lager is dan bij Bas. Is dit bij ieder auto anders of is dit te laag? 

Andere vraag is:
Betekend dat alles boven de 0 veroorzaakt wordt door de Turbo. Met ander woorden  als de meter boven de nul uitkomt dan werkt de turbo op dat moment?

Bedank weer alvast voor jullie reacties 
groeten Ad 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 12:35 #1264435 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi klokkie
Hallo Ad,
Voor ik ga sleutelen wacht ik eerst nog even dit draadje af. Ben erg benieuwd naar de waarden die zo'n ding moet hebben zonder de MBC erop.
Vraag: Waar heb je dat kekke klokje vandaan?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 15:52 #1264440 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vacuum en druk

Kompagne schreef : Toch nog even doorvragen.

Ik rij nu wat langer met de psi-meter in de auto, zonder MBC

Wat zie bij normaal meerijden staat de meter op -15 psi / -1 bar
Bij optrekken e.d. zie ik naar de 0 gaan. maar daana weer naar de -15
Pas bij echt doortrekken komt de meter boven de 0 
Vraag is: je ziet dat dit wat lager is dan bij Bas. Is dit bij ieder auto anders of is dit te laag? 

Andere vraag is:
Betekend dat alles boven de 0 veroorzaakt wordt door de Turbo. Met ander woorden  als de meter boven de nul uitkomt dan werkt de turbo op dat moment?

Bedank weer alvast voor jullie reacties 
groeten Ad 

Heel verstandig, maar daar had Bas al antwoord op gegeven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 17:26 #1264461 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ad, een motor die
Ad,
een motor die atmosferisch draait zuigt altijd lucht naar binnen en heeft dus onderdruk in het inlaattraject. Afhankelijk van de stand van je gasklep is dit een groot of kleiner vacuum. De turbogaat al redelijk snel meeblazen maar daar merk je nog niet veel van in het vacuum. Pas als je de gasklep verder opent gaat de turbo ook echt daadwerkelijk op gang komen en druk opbouwen. Alle positieve druk moet dus inderdaad van de turbo komen maar ook het eerste stukje van -.15 bar naar o doet de turbo zijn werk al.
 Kijk maar eens op :
<a href=" www.secondchancegarage.com/public/186.cfm "> www.secondchancegarage.com/public/186.cfm
Hier staat de uitlezing van een vacuummeter beschreven, weliswaar voor een atmosferische motor maar ja de rest kun je er dan wel bijbedenken.
&#160;
groet,
&#160;
Benno
&#160;
&#160;

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2010 18:31 #1264469 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic duidelijk
Hoi Benno,
Duidelijke uitleg!
bedankt.
groeten Ad 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD