turbo, druk, vaccum, MBC
- V700 register
- Nieuw lid
-
Als voorbereiding voor een MBC heb ik zojuist een drukmeter geinstalleerd. Keurig via een T-stukje slangetje door het schutbord en de meter binnnen aangesloten.
Nu heb ik een per ongeluk een wat vreemde psi-meter. Deze laat zowel de press (druk) zien al vacuum.
vacuum 30 -20 - 10 - 0 - 10 - 20 - 30 press
Als ik de mototr stationair draai laat hij 15 aan de linker kant zien dus vacuum
Als ik ga rijden iets hoger, pas rond de 2700 toeren zie ik dat hij keurig boven de 0 uitkomen en naar 3 toegaat. Dat zal zeker netjes 3,4 zijn.
Min turbo doet het het dus.
Vraag....
Klopt het dat hij bj sttionair vacuum zuigt en dat de turbo pas ingaat bij 2500 - 2700 toeren?
groeten Ad
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Volgens het boekje komt de turbo er bij 2300 toeren in, maar zo precies is dat soms niet af te lezen.
Heb jij overigens een merk en een plaatje van de meter en hoe je men hebt ingebouwd?
Ton.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Helemaal gelijk.EndlessQuest schreef : Hangt er vanaf hoeveel vermogen je vraagt denk ik Henk?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kherken het als volkomen normaal gedrag.In rust dus op nul.Bij stationairloop op -0,5 Bar (-7 PSI)Als je gewoon met het verkeer meerijd, net iets onder de nul en als je rustig gas geeft, blijf ik meestal rond de 0 hangen.Trap je hem vol op zijn staart, in mijn geval, trap ik met 80 het pedaal op het ijzer, dan schiet ie naar 0,7Bar (10 PSI)Kompagne schreef : Klopt het dat hij bj stationair vacuum zuigt en dat de turbo pas ingaat bij 2500 - 2700 toeren?
Inerdaad komt ie merkbaar en afleesbaar in, vanaf 2300 toeren.
Even voor de zekerheid:1 bar is dus niet 10 PSI, Ad, maar ik zou 10 PSI wel als max aanhouden, qua instelling, liefst nog net een tikkie eronder, zo rond de 8 of 9.)Dan zit je op 0,5 - 0,65 bar, denk dat je dat best wel behoorlijk gaat merken.....

- V700 register
- Nieuw lid
-
Hartelijk dank voor julie antwoorden.
@bas. voor 0.6 - 0.7 bar, moet ik eigenlijk dus op deze meter naar de 8 gaan ?
groeten Ad
- V700 register
- Nieuw lid
-
0,55 bar is 8 PSI.Dus als je 0,6 wil, zit je net boven de 8.5 PSI.0,7 bar is 10.15 PSI, volgens <a href=" www.centauro-owners.com/articles/psibar.html " target="_blank">deze site.Ik zou dus ergens tussen de 8 en 10 PSI aanhouden als max-turbodruk.Kompagne schreef : @bas. voor 0.6 - 0.7 bar, moet ik eigenlijk dus op deze meter naar de 8 gaan ?