chippen, wanneer heeft het zin en wat zijn de ervaringen.....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Geef eens wat meer info hierover!!
Mvg Chris
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Er zit nog gewoon een standaard auspuff onder trouwens.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Groeten. Martijn
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heb inmiddels de Ferrita compleet eronder van voor tot achter.(en luchtfilterhuis hpt modif geddan)
Draai op 0.6 maar ik denk dat 0.7 ook makkelijk kan.
Mijn auto komt ook uit 97.
Het komt er op neer wat ik uit jou verhaal begrijp dat een chip dus wel nuttig is voor mij,dan zit je altijd veilig......(en anderen)
Nu vraag ik me af welke chip heeft de beste prijs kwaliteit verhouding ?(misschien een groupsbuy??)
Om de onsteking aan te passen kan ook de ezk op een bepaalde manier worden doorgesoldeerd waardoor hij een paar graden veranderd in de ontsteking(zie turbobricks)
Denk dat chippen het beste is ook gezien in de toekomst nog wel een keer een grotere turbo erop komt.
Wat ook nog van belang is bij mij en anderen :ik draai op lpi en dat schijnt ook wel een voordeel te hebben volgens experts....
Mvg Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Klopt Chris, lpg heeft een hoger octaangehalte (100 dacht ik), en is dus klopvaster.Tevens is lpg koeler vanwege de verdamping in het inlaatspruitstuk, en koeler is cooler zoals je weet. Bij de power die jij voor ogen hebt is een waterinjectiesysteem van b.v. Aquamist of Devils Own ook een nuttige optie (tegen het pingelen).scaniar164 schreef : Denk dat chippen het beste is ook gezien in de toekomst nog wel een keer een grotere turbo erop komt.Wat ook nog van belang is bij mij en anderen :ik draai op lpi en dat schijnt ook wel een voordeel te hebben volgens experts.... Mvg Chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je trekt anders zo je as kapot.
Deze ervaring heeftAaldert Jan ook,die trok zo zijn as kapot.
Dit geld voornamelijk bij een handbak.
Ik laat hem tot ongeveer o.3 bar trekken onder de 3000 en dan pas vol erop.
Daarom lijkt mij een ebc(electronic boost contr)helemaal perfect want dan kun je hem precies zo zetten en dan in de piek bv 0.9 geven of zoiets.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Gr,
Philip
- V700 register
- Nieuw lid
-
WouterBlabla schreef : <u>Diversen lpt's hier die draaien op 0.8 bar turbodruk. Ik vraag me af hoelang gaat dit goed en hoever kun je daadwerkelijk gaan en dan bedoel ik dus dat je veilig 200 kunt rijden en regelmatig 5000 toeren kan draaien. In mijn geval staat hij nu op 0.6 met dikke downpipe en binnenkort ook catback systeem.</u> Met een standaard turbo is 0.8 bar toch eigenlijk de limiet. 1 bar kan ook met maar dat zou ik alleen toelaten als tijdelijke overboost. Het 200 kunnen rijden of de motor anderzijds lang zwaar belasten zal bij gebruik van chips marginaal veiliger worden. Een dikke downpipe en uitlaat zullen al veel schelen maar zoals JW al heeft aangegeven blijft warmte je grootste vijand.
Het woord 'veilig' blijkt hier subjectiever dan ik had verwacht. Vertel eens eerlijk, wie rijdt hier regelmatig 200 km/u en rijdt regelmatig 5000 toeren (of meer)?
Ik kan hieruit alleen maar concluderen dat degenen die hun auto zo willen gebruiken, en echt tot de grens willen gaan (en die volgens mij beter naar het circuit kunnen gaan) baat hebben bij een chip. De 'normale' rijder zal zonder chip prima uit de voeten kunnen. Die rijder ziet ook andere voordelen van een verhoogde turbodruk dan degenen die 200+ willen rijden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-