Welk K&N tupe vervangingsfilter op mijn 940?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil er een K&N vervangingsfilter in leggen, welk type moet ik hebben ik kom nl steeds op 2 verschilende uit...
33-2526 33-2043
Ik dacht zelf de laatste, maar de site van K&N kent mijn auto met type motor uit 96 niet....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Volvo 940 estate / B230fk / LPi / 1997 / 360000 kms / 1997 ECC/grijs metallichenk 940LPT schreef : Heb je misschien een linkje naar de site, of beter nog, naar de betreffende filters ? Je zou ook eens kunnen kijken naar filters voor de HPT, dan heb je in ieder geval genoeg lucht.
Zijn die hpt filters anders dan????
groet chris
- V700 register
- Nieuw lid
-
De site van KN is <a href=" www.knfilters.com/ "> www.knfilters.com/
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik wil hem trouwens voor een wat beter verbruik, vermogen valt wel mee, zal misschien iets soepeler lopen. Turbodruk verhogen doe ik liever niet omdat ik geen 98 wil moeten tanken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar ik heb dus eigenlijk een 945 volgens de KN site?
1996 VOLVO 945 II 2.3L L4 F/I - All
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maakt voor de motorisering niet uit, 944 of 945. De 944 is de sedan, de 945 is de estate.Sjabba schreef : Maar ik heb dus eigenlijk een 945 volgens de KN site? 1996 VOLVO 945 II 2.3L L4 F/I - All
Volgens mij is 94x I t/m modeljaar '95 is start 94x II miv modeljaar '96. Modeljaren van Volvo lopen van augustus van het voorgaande jaar t/m juli van het betreffende jaar. Mijn 940 van 08-97 is dus een modeljaar '98.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Weet de gemiddelde gebruiker van K&N-filters wat het filter werkelijk doet? Iets beter aanzuigen bij toptoerentallen. Verder niets.
Atmosferische motoren krijgen op deze wijze een extra boost van maximaal 5 PK bij 6000 toeren. Wanneer rijdt u dat? Nooit en wanneer u normaal rijdt met 3000 toeren is de winst maar 2 a 3 PK. Die vindt je helemaal niet terug.
Turbomotoren dan. Hier zit je vast aan enkele parameters waarbij de wastgate de belangrijkste is. En zo'n filter zorgt ervoor dat de vulling iets beter gaat maar levert nog steeds geen 30 PK of meer op. Zelfs nog geen 10 PK. En dan heb ik het nog niet eens over het jaarlijks reinigen van het filter met van die "schadelijk voor je huid-olie".
Wie serieus aan de gang wil, moet iets doen met een MBC, in- en uitlaattraject polijsten, scherpere nokkenas, rechte downpipe, open uitlaat, dat soort dingen. En daar is blijkbaar al veel over geschreven op dit mooie forum.
Neem mij niet kwalijk, maar ik ben geen voorstander. Ik huldig het principe dat Volvo echt goed heeft nagedacht over zijn motoren. Maar dat heeft u natuurlijk al begrepen.