IPD Stabi's, heeft iemand ze al? En poly bussen voor de achteras?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
ik heb onder mijn 780 tijdens de resauratie alle rubbers van ophanging en sub frame vervangen, deze waren toen 17 jaar oud en hadden ruim 400 dkm achter de kiezen.
nadat deze gewisseld waren stuurde de auto ook al veel beter, dit is echt duidelijk merkbaar.
daarna heb ik dit ook gedaan bij mijn 940 de rubbers zaten hier ruim 15 jaar onder met 250 dkm
ook hier is het verschil duidelijk waarneembaar.
dus dit kan ook zeker een optie zijn als je strakker en confortabeler wilt sturen, zoals een nieuwe volvo stuurde toen zij geleverd werd.
en is ook nog vriendelijker voor de portemonee.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
trouwens, ik zou voor een gewone auto slechts een set bussen in poly doen, die van de reactiearmen van de vooras, die slijten bij een 7/900 serie snel. remt en stuurt ook wat strakker, qua comfort heel weinig uitwerking.
- André Struis
- Nieuw lid
-
weet ik wel zeker.JW schreef : wanneer je origineel volvo neemt ben je waarschijnlijk niet goedkoper uit dan poly.
trouwens, ik zou voor een gewone auto slechts een set bussen in poly doen, die van de reactiearmen van de vooras, die slijten bij een 7/900 serie snel. remt en stuurt ook wat strakker, qua comfort heel weinig uitwerking.
ik was bij elkaar 270 euro kwijt.(wel te verstaan ALLE rubbers van het onderstel voor en achter)
imi's zijn er ook te krijgen en heb deze bij de laaste gebruikt was net 200 euro bij elkaar.
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
asatter schreef :
weet ik wel zeker.JW schreef : wanneer je origineel volvo neemt ben je waarschijnlijk niet goedkoper uit dan poly.
ik was bij elkaar 270 euro kwijt.(wel te verstaan ALLE rubbers van het onderstel voor en achter)
imi's zijn er ook te krijgen en heb deze bij de laaste gebruikt was net 200 euro bij elkaar.
nog heel goed te doen, je krijgt er weer een nieuwe ophanging voor terug (grotendeels). bij onderdelen als bussen zou ik nooit imitatie nemen. of origineel of poly op de juiste plekken.

Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het monteren is kinderspel, wel even opletten dat je het goed vastzet, ook niet te vast bij de stangetjes, die willen anders nog wel eens buigen.
Ervaringen:
- Geen comfortverlies, even vermelden dat ik al grotendeels PU bussen heb op de vooras en redelijke stugge dempers, maar niet meer trillingen etc.
- Vooral krappe bochten (rotondes) gaan beter tot dusver, geen oma's die door de auto rollen enzo
- Op snelheid simpelweg ietwat stabieler, maar geen wereld van verschil
Al met al voelt de auto wat minder lomp wanneer je een bochtje neemt.
Achter doe ik het bewust niet, in verband met gripverlies, zeker met deze sneeuw enzo.. Het voelt niet aan alsof het nodig is, bovendien heb ik alleen de voorste gekocht..
Groet,
Philip