IPD Stabi's, heeft iemand ze al? En poly bussen voor de achteras?

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2009 08:13 #1248407 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bussen
Denk dat het effect dat Johan beschrijft vooral door die PU bussen komen. Is natuurlijk een stuk harder dan rubber en dempt minder.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
18-10-2009 13:57 #1249889 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic effect
realiseer je dat de meeste rubbers van onze auto's er vanaf het begin onder zitten en dus versleten kunnen zijn.
ik heb onder mijn 780 tijdens de resauratie alle rubbers van ophanging en sub frame vervangen, deze waren toen 17 jaar oud en hadden ruim 400 dkm achter de kiezen.
nadat deze gewisseld waren stuurde de auto ook al veel beter, dit is echt duidelijk merkbaar.
daarna heb ik dit ook gedaan bij mijn 940 de rubbers zaten hier ruim 15 jaar onder met 250 dkm
ook hier is het verschil duidelijk waarneembaar.
dus dit kan ook zeker een optie zijn als je strakker en confortabeler wilt sturen, zoals een nieuwe volvo stuurde toen zij geleverd werd.
en is ook nog vriendelijker voor de portemonee. 

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2009 15:29 #1249990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wanneer je origineel volvo
wanneer je origineel volvo neemt ben je waarschijnlijk niet goedkoper uit dan poly.
trouwens, ik zou voor een gewone auto slechts een set bussen in poly doen, die van de reactiearmen van de vooras, die slijten bij een 7/900 serie snel. remt en stuurt ook wat strakker, qua comfort heel weinig uitwerking. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-10-2009 23:25 #1250027 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Nikkelpasta
Koperslip of nikkelpasta ertussen, niks geen last.....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
20-10-2009 00:05 #1250036 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic zeker wel

JW schreef : wanneer je origineel volvo neemt ben je waarschijnlijk niet goedkoper uit dan poly.
trouwens, ik zou voor een gewone auto slechts een set bussen in poly doen, die van de reactiearmen van de vooras, die slijten bij een 7/900 serie snel. remt en stuurt ook wat strakker, qua comfort heel weinig uitwerking. 

weet ik wel zeker.
ik was bij elkaar  270 euro kwijt.(wel te verstaan ALLE rubbers van het onderstel voor en achter)
imi's zijn er ook te krijgen en heb deze bij de laaste gebruikt was net 200 euro bij elkaar.

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-10-2009 14:15 #1250078 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja

asatter schreef :

JW schreef : wanneer je origineel volvo neemt ben je waarschijnlijk niet goedkoper uit dan poly.
trouwens, ik zou voor een gewone auto slechts een set bussen in poly doen, die van de reactiearmen van de vooras, die slijten bij een 7/900 serie snel. remt en stuurt ook wat strakker, qua comfort heel weinig uitwerking. 

weet ik wel zeker.
ik was bij elkaar  270 euro kwijt.(wel te verstaan ALLE rubbers van het onderstel voor en achter)
imi's zijn er ook te krijgen en heb deze bij de laaste gebruikt was net 200 euro bij elkaar.


nog heel goed te doen, je krijgt er weer een nieuwe ophanging voor terug (grotendeels). bij onderdelen als bussen zou ik nooit imitatie nemen. of origineel of poly op de juiste plekken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Alexander Satter
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
  • LIFE FREE OR DIE
Meer
20-10-2009 18:02 #1250101 door Alexander Satter
Beantwoord door Alexander Satter in topic imi
bij de laatste auto heb ik imi's gebruikt, zijn net zo stijf als de org. volvo, volvo maakt die dingen toch ook niet zelf.
 

Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-01-2010 20:50 #1261196 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Testbericht
Heb sinds een paar weken een 25mm IPD stabilisatorstang vóór zitten.Er zat eerst een 23mm Volvo versie op.
Het monteren is kinderspel, wel even opletten dat je het goed vastzet, ook niet te vast bij de stangetjes, die willen anders nog wel eens buigen. 
Ervaringen:
- Geen comfortverlies, even vermelden dat ik al grotendeels PU bussen heb op de vooras en redelijke stugge dempers, maar niet meer trillingen etc.
- Vooral krappe bochten (rotondes) gaan beter tot dusver, geen oma's die door de auto rollen enzo
- Op snelheid simpelweg ietwat stabieler, maar geen wereld van verschil
Al met al voelt de auto wat minder lomp wanneer je een bochtje neemt. 
Achter doe ik het bewust niet, in verband met gripverlies, zeker met deze sneeuw enzo.. Het voelt niet aan alsof het nodig is, bovendien heb ik alleen de voorste gekocht..
Groet,
Philip 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD