IPD Stabi's, heeft iemand ze al? En poly bussen voor de achteras?

• Siang Phoa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2009 00:58 #1246023 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic ervaring
ik rij al jaren met stabilisatoren van IPD, op de Amazon sinds pakweg 1983, op de 945 sinds 1998, na het verstrijken van de fabrieksgarantietermijn. Ik kan het aangeboden pakket alleen maar aanbevelen, er is een goede balans tussen voor en achter. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2009 15:16 #1246047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @ Sander
Hoe gaat dat met verkeersdrempels?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2009 18:35 #1246160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo:
Gewoon hetzelfde als met 1 stang. Ze zitten vlak naast het wiel op het ongeveerde gedeelte, ze zullen dus nooit de grond raken (tenzij je wiel eraf valt).

• Schuurmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 16:56 #1248252 door Schuurmans
Beantwoord door Schuurmans in topic Beetje late reactie in dit
Beetje late reactie in dit topic, maar was bij toeval dit ik hier uit kwam. En aangezien mij producten hier al genoemd zijn wordt dit hopelijk niet als spam ervaren.
Let erop als je op de Volvo Klassieker beurs de PU bussen koopt dat je de bussen van Superflex hebt. Deze hebben namelijk RVS bussen. Vaker worden ook superpro bussen aangeboden, deze hebben dezelfde PU bussen als superflex, maar hebben stalen bussen. IPD bussen worden ook vaker aangeboden, die herken je meestal aan de lichtblauwe kleur (superflex en superpro zijn donkerblauw). Maar ook die hebben stalen binnenbussen. De stalen binnenbussen zijn in ons klimaat zeker niet aan te raden.
Heb overigens is Wagner & Gunther met de PU bussen duurder dan dat ik ze aanbied.
Mocht er interesse zijn is een group-buy natuurlijk ook altijd mogelijk. Dan kan er uiteraard nog iets aan de prijs gedaan worden (bij 5 sets of meer).
Funs

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-10-2009 23:21 #1248278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic staal
Ik zou juist de stalen bussen nemen. RVS onderdelen op een stalen constructie moet je zien te vermijden. Het RVS rot niet, maar het staal des te harder. Er ontstaat een potentiaalverschil tussen het staal en het rvs, hierdoor rot het staal aanzienlijk sneller weg. Om dezelfde reden zijn RVS bouten in een stalen constuctie ook geen goed idee.

• Schuurmans
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2009 09:15 #1248288 door Schuurmans
Beantwoord door Schuurmans in topic Het gebruik van RVS bouten
Het gebruik van RVS bouten in stalen onderdelen is inderdaad niet aan te raden, maar dan draai je het RVS echt IN het staal waarbij er ook contact is tussen staal en RVS
De bussen echter hebben aan de zijkanten slechts zeer kleine raakvlakken tegen de stalen constructie waarbij het RVS ook niet het staal raakt omdat de draagarmen e.d. altijd voorzien zijn van een coating/verf/etc. Daardoor krijg je geen potentiaalverschillen tussen beide onderdelen. Als de bus het staal zou raken zou het ook bij stalen binnenbussen een slechte zaak zijn, dan krijg je zeker in de omgeving waar draagarmen zitten altijd last van roest.

• Miquel Engelen (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2009 09:20 #1248289 door Miquel Engelen (GAST)
Beantwoord door Miquel Engelen (GAST) in topic VKB

Michael Oud schreef :

robertm schreef : even tot de Volvo klassieker beurs. Wagner & Gunther hebben die bussen ook liggen voor een schappelijke prijs!
Robert 

Ja, maar ik weet nog niet zeker of ik er dan ben. Het is dan ook Amsterdam Dance Event, en daar moet ik denkelijk bij zijn vanwege mijn werk. En eigenlijk wil ik daar ook gewoon bij zijn.

Hoi Michael,

ik ben alle dagen op de beurs, ik wil best even voor je langs de stand van W&G lopen hoor!

GG,

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2009 17:49 #1248339 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ook IPD anti-swaybars
Ik heb ook IPD anti-swaybars op mn 240 (25/22 mm). bij een 240 is het effect misschien iets anders omdat ze standaard wat dunnere hebben en de 7/9 serie weer een andere ophanging. In ieder geval is de wegligging een stuk beter! Let wel op dat de rest van de ophanging fris is, mijn 240 heb ik lang gereden met wat versleten ophangingsdelen en dat is minder fijn. de swaybars laten de auto weinig overhellen, maar de versleten delen zorgen dat je toch nog snel grip verliest. Erg is het niet, maar denk er aan dat het niet ophoud bij swaybars.
Ik zou trouwens opletten met teveel swaybar achter, slecht voor de grip en de auto kan er wat oversturend van worden (7/9 series lijkendit veel meer te hebben dan 2 series.
Montage is simpel, voor de vooras. achter wat meer werk maar daar is de swaybar minder nodig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-10-2009 19:14 #1248348 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nadelen
Ik heb op de 945 ook iPd stabi voor en achter gehad icm met PU bussen in de reactiestangen. Inderdaad stuurt dat mooi strak maar toch zou ik het niet meer willen. De trillingen in de ophanging worden behoorlijk meer voelbaar en hoorbaar en je raakt een stukje luxe gevoel bij de auto kwijt. Wil niet zeggen dat je het niet zou moeten doen maar realiseer je ook de nadelen en je maakt een afgewogen keuze

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-10-2009 01:38 #1248402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic bij mijn 240 is er
bij mijn 240 is er (voorzover ik merk) geen verschil in de gewone hobbels qua komfort. alleen bij het schuin oprijden van een oprit ofzo meer merkbaar. trillen door die swaybars heb ik niet echt kunnen ontdekken bij mijn wagen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC