Goede MBC?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 01:24 #1073729 door V700 register
Goede MBC? is gemaakt door V700 register
Dag Volvisti.Je ziet hem elke keer weer langskomen deze discussie, ik ken ze nu allemaal denk ik, maar als ik tot aankoop overga is <a href=" www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A...-s60.html%3Fxref%3D1 " target="_blank" title="MBC">dit dan een goede MBC? Heeft iemand daar ervaringen mee, met dit type en merk dan bedoel ik?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 10:20 #1234998 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb mijn mbc eraf gehaald
ik heb mijn mbc eraf gehaald was geen succes , heb nu de wastegate van een diesel (TDIC) erop gezet en dat rijd een stuk fijner..

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 10:35 #1235003 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic naamloos
Ik had er eerst eentje van 3barracing, maar dat vond ik niks.
Heb nu een naamloze. Chroomkleurig met blauwe draaiknop bovenop met daarop de text boost +-. Werkt prima, alleen zouden de slangen mijns inziens nog wel korter kunnen. De druk schiet even door naar 0,65 en blijft dan keurig op 0,55 hangen. Genoeg voor nu.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 11:06 #1235005 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen MBC

Jan-Geert schreef : ik heb mijn mbc eraf gehaald was geen succes , heb nu de wastegate van een diesel (TDIC) erop gezet en dat rijd een stuk fijner..

Vernaar je klader Jan Geert, waarom was het geen succes dan, verliep tie, piekte die etc. etc. De truc met de andere actuator heb ik meer gehoord. Volgens baseman kun je dan ook toe met wat vulringen er tussen, dat zou ook moeten werken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 11:08 #1235006 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Slangen
@GJ je unt de slangen toch zelf wat korter maken of is dat een probleem in dit geval?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 11:15 #1235007 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic te veel druk slecht af te
te veel druk slecht af te stellen , bij beetje gas al veel druk zodat de kleppen ook snel inzakten :S
met de wastegate van de diesel kan je rustig rijden met weinig druk en als je wil lekker opschieten ;) veel beter te doseren vind ik. de mbc is aan of uit , en deze versie bij wijze van spreken traploos.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 12:42 #1235013 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nuancering
Een kleine nuancering is wel op zijn plaats denk ik. Ik heb een eenvoudige MBC van 3barracing (de 'hybride' versie) op mijn '97-er 940 LPT gemonteerd. Leidingwerk zo kort als mogelijk gehouden. Het ding is prima af te stellen, ik ervaar zeker geen 'aan of uit'-werking. Blijf je onder de 2500 toeren dan is het lekker opschieten, en bouwt ie redelijk snel op tot ca. 0,3 - 0,4 bar. Vanaf 2500 toeren bouwt ie vlot verder druk op tot ca. 0,75 bar. Daarmee wordt ie echt wel flink rap, zeker boven de 3000 toeren. Van boostspikes heb ik geen enkele last.

• Gert-Jan De Jong (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 14:26 #1235019 door Gert-Jan De Jong (GAST)
Beantwoord door Gert-Jan De Jong (GAST) in topic slangen
Ik zou de slangen inderdaad kunnen inkorten, echter, dan kan ik de MBC zelf nergens meer aan vast maken, nu zit hij aan een steun achter het koelvloeistofexpansievat. Makkelijk in te stellen dus.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 19:53 #1235052 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic instellen

gj schreef : Ik zou de slangen inderdaad kunnen inkorten, echter, dan kan ik de MBC zelf nergens meer aan vast maken, nu zit hij aan een steun achter het koelvloeistofexpansievat. Makkelijk in te stellen dus.

Eén keer goed instellen is voldoende. Ik zou er voor kiezen dat de mbc zodanig zit bevestigd zodat slangenwerk kort gehouden kan worden. Dichter bij de turbo dus. Lijkt me belangrijker dan dat ie makkelijk bereikbaar is. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2009 23:12 #1235072 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto
@ <a href="/user/2128" title="Gebruikersprofiel bekijken.">Wouter1973</a> zou jij een foto kunnen plaatsen van hoe jij hem gemonteerd hebt, of is dat te veel gevraagd.Ik ben daar n.l. wel benieuwd naar.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC