740 SPORT

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-04-2008 22:29 #1199402 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mortsel
Deze staat al een tijdje te koop aangeboden:
<a href=" www.2dehands.be/volvo-740-turbo-16-valve...o_merk=61&qq=740 "> www.2dehands.be/volvo-740-turbo-16-valve...o_merk=61&qq=740
Hedwig zei toen op te letten wegens een niet originele foto van de wagen die aangeboden wordt...
Groeten, Hugo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2008 09:48 #1199421 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is geen 760, zal gewoon
Het is geen 760, zal gewoon een 740 B204GT zijn maar die staat al een hele tijd te koop. Heb er zelf ook al eens naar gekeken. De rode estate/break op kapaza met b204FT/GT zou ik je eerder aanraden!
Hij is helemaal niet getuned door Cosworth, dat vermogen is standaard. Cosworth heeft voor/met volvo de 16V kop ontwikkeld voor op de 4 cillinder.
Als je de auto toch koopt kun je hem misschien beter slopen, motor is wel wat waard, net als de velgen, het motormanagement ed.
Driften met sper is makkelijker dan driften zonder sper, met open as drift je helemaal niet, je schuift misschien met 1 wiel dat spint. Multilink is wel een stuk minder zoekerig ten opzichte van een starre achteras. Als de schokbrekers gaar zijn, grote kans dat de bussen van de achterophanging dat ook zijn en als iets duur is aan een multilink ophanging bij een 740/960, dan zijn het wel de bussen.......
Zoals Janspeed aanhaalt, als de as bij een m47 anders is heb je een probleem. B204FT/GT is nooit met M47 geleverd, dan is het nog maar de vraag of een standaardas gaat passen, kun je die ook weer op maat laten maken, weer +E100. Ook vraag ik me wel af of een M47 icm een 16v turbo motor wel zo verstandig is. Als het nou om een B234 zonder turbo ging, prima. M47 is nog wat lichter, misschien zelfs wel een verbetering te noemen. Bij een 16v turbo moet je je toch wel afvragen of een M47 verstandig is, echt sterk zijn ze niet.
De koppakking zou die echt vervangen zijn omdat de kleppen krom waren of is die er misschien wel uitgeblazen?
Als je deze wagen netjes wilt maken, zou ik zeker rekenenen op een fikse investering, een bedrag waar je waarschijnlijk 2 nette 740 16v turbo voor kunt kopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2008 21:34 #1199448 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740 T16V
de meeste van de 16V blokken waar ooit kleppen van zijn vervangen hebben ooit een riembreuk gehad (of die van de balansassen, die de nokkenasriem 'mee heeft gepakt' of de nokkenasriem zelf die gebroken is. Bij het vervangen van kleppen moet uiteraard de kop gescheiden worden van het onderblok, anders kan je de kapotte kleppen niet demonteren.. Bij hermontage van de gerepareerde kop moet dan ook een nieuwpakking worden gebruikt.
PS ik weet nog een erg mooie volledig orginele antraciet kleurige 740 T16V sedan te koop...op NL kenteken. dus voor diegene die er echt een zoekt, stuur me een PB-tje
Jan

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2008 15:23 #1199499 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Er zijn gewoon enkele
Er zijn gewoon enkele dingen die me zo aantrekken aan die auto:
  • Velgen (al dan niet Polaris en momenteel lelijk, ik zou ze gewoon in een ander kleur herspuiten)
  • Sportstuur
  • Dat machtig borrelend geluid dat die auto maakt (ik vraag me af of alle types dit geluid maken)
  • Het feit dat die verlaagd is
  •  De zetels, ook al zijn ze niet orgineel
  • De voorlichten (ik weet niet van waar ze komen, maar ze leken me op die "geïntegreerde" verstralers van bepaalde 940's, misschien dat het ook een optie is van 740 ook)
Het zou me veel geld kosten om die op te maken, dat besef ik wel. Ook heb ik schrik om raar te varen met die motor en al die mottige kleinigheden eraan... 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-05-2008 18:30 #1199508 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 740 turbo front
Welke voorlichten bedoel je precies? Het front is gewoon het standaard front van de latere 740's turbo en 760's. Of de auto het voor jou waard is te kopen kun alleen jij bepalen.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-05-2008 09:52 #1199549 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Sja
Zoals je al hebt kunnen lezen: ik vind het ook wel een leuk ding.
Ben het wel met de anderen eens, dat dit veel geld is voor de auto in deze staat. Realistische prijs ligt voor mijn gevoel, zonder de wagen in het echt te hebben gezien, eerder rond de 1000 euro.
Een aantal van de zaken die je noemt zijn normaal standaard op deze uitvoering, zoals het Genua sportstuur, de koplampen (die gelijk zijn aan 940 en op alle 740 turbo's en 16V's modeljaar 1990-1991 zitten).

Als het je niet om de gele uitvoering gaat, raad ik je aan een vergelijkende proefrit met de rode van Rob van Kol te gaan maken, daarmee heb je zeker een exemplaar in uitstekende conditie, bij deze moet je nog maar afwachten wat er tevoorschijn gaat komen.Ook goed om daarmee het geluid te vergelijken.

Voor de motor hoef je niet bang te zijn: is geen racetechniek, maar heel normale serie-techniek, die volkomen betrouwbaar functioneert.De normale checks bij een gebruikte auto vertellen je genoeg over de conditie. de motor is niet minder robnuust dan welke andere Volvo motor ook: bij normaal goed onderhoud kan deze heel oud worden. Ook mogelijke brokken zijn niet echt kostbaar: ergste mogelijkheid is een gebroken distributieriem en daarmee samenhangende koprevisie.

Voor welke auto je ook gaat: voordat je er geld in stopt, moet je jezelf overtuigen dat de carosserie de moeite waard is. Lees de aankooptips hier op de site, en dan vooral waar je op roest dient te controleren!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC