740 SPORT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 10:48 #1065055
door V700 register
740 SPORT is gemaakt door V700 register
Ik weet een interessante Volvo 740 te koop staan, maar ik had hier liever wat raad gevraagd. Het zou gaan om een 740 Sport (die "Sport" staat ook langsachter waar er normaal 740 op staat) uit 1989. De verkoper beweert dat het allemaal orgineel Volvo is: 2l Turbo Intercooler, 17" velgen, ABS, lederen (kuip-)zetels, sportstuur, verlaagd, etc. De motor zou 205 pk leveren, al moet deze nog 's aan de computer gelegd worden om de chipsetting nog 's op punt te stellen. De auto heeft 2 jaar stil gestaan en er is hier en daar nog wat werk aan. Zo bezit hij niet meer het orgineel kleur (maar vuil lelijk geel), de hemel komt (standaard) los langs achter, de lagers van de alternator zijn niet meer helemaal in orde waardoor deze wat lawaai maakt, schokdempers langs achter moeten vervangen worden, elektrisch raam gaat niet meer aan bestuurderskant, hier en daar een klein beetje roest en de versnellingsbak (één met overdrive) moet vervangen worden omdat hij op de 2de en 3de versnelling wat kraakt als je snel schakelt (maar de verkoper geeft een 5-bak mee). Net voor hij ermee stopte mee te rijden had hij nog de culasse gereviseerd omdat er door een gebroken distributieriem enkele kleppen geplooid werden.
Ik vond het een interessante wagen om hem helemaal op te maken en zelf ermee te rijden of door te verkopen. Maar ik vind nergens iets van dit "sport-type". De eigenaar zegt dat het werd getuned door Cosworth. Weet iemand hier meer over?
Edit: Ik vergat er nog bij te zeggen dat deze ook een multilink achterbrug heeft en een sperdifferentieel. Dat bederft de driftlol die ik nu wel ervaar in de regen met mijn 740 met starre achteras wel een beetje zeker?
Ik vond het een interessante wagen om hem helemaal op te maken en zelf ermee te rijden of door te verkopen. Maar ik vind nergens iets van dit "sport-type". De eigenaar zegt dat het werd getuned door Cosworth. Weet iemand hier meer over?
Edit: Ik vergat er nog bij te zeggen dat deze ook een multilink achterbrug heeft en een sperdifferentieel. Dat bederft de driftlol die ik nu wel ervaar in de regen met mijn 740 met starre achteras wel een beetje zeker?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 12:12 #1199281
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nog nooit van gehoord
ik heb er nog nooit van gehoord. dat wil natuurlijk ook niet alles zeggen...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 12:30 #1199284
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zegt mij ook niks...
En de driftlol wordt er niet minder om, die kan juist alleen maar groter worden met een (gedeeltelijk)sper.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 12:36 #1199286
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic B204FT
klinkt als een B204FT
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 12:37 #1199288
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's?
ANLS, heb je misschien ook wat foto's om je verhaal wat kracht bij te zetten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 12:38 #1199289
door V700 register
Leuke wagens om mee te spelen, mar check even goed of alle kromme kleppen goed gerepareerd zijn, die 16 kleps-koppen zijn best wel prijzig.
Beantwoord door V700 register in topic Inderdaad
Als ik het zo allemaal lees zou dit wel eens een B204FT kunnen zijn.Johan Vlagsma schreef : klinkt als een B204FT
Leuke wagens om mee te spelen, mar check even goed of alle kromme kleppen goed gerepareerd zijn, die 16 kleps-koppen zijn best wel prijzig.
- Hedwig Lambrechts
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 13:16 #1199295
door Hedwig Lambrechts
Beantwoord door Hedwig Lambrechts in topic B204GT?
Denk eerder aan een B204GT...
Chassisnummer bekend?
Groeten.Hedwig
Chassisnummer bekend?
Groeten.Hedwig
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 13:44 #1199298
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Origineel
Het opschrift "Sport" is niet origineel voor de 740. Kan wel van een oudere Volvo afgehaald zijn, maar er bestond geen officiele 740 Sport.
Wel een 740 GLT 16V Turbo-intercooler, dat is de B204GT warover Hedwig het heeft (met katalysator B204FT, maar dan in de 960). Ook de multilink klopt voor dat model. 17 inch velgen kunnen origineel zijn, dan heben we het over Polaris velgen.
Mocht je ervoor gaan, controleer dan terdege hoe ver die roest gaat, of koop de wagen voor een lage prijs. In onderdelen val je je er dan sowieso geen buil aan.
Wel een 740 GLT 16V Turbo-intercooler, dat is de B204GT warover Hedwig het heeft (met katalysator B204FT, maar dan in de 960). Ook de multilink klopt voor dat model. 17 inch velgen kunnen origineel zijn, dan heben we het over Polaris velgen.
Mocht je ervoor gaan, controleer dan terdege hoe ver die roest gaat, of koop de wagen voor een lage prijs. In onderdelen val je je er dan sowieso geen buil aan.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 16:06 #1199316
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic check goed of de m46 en de
check goed of de m46 en de m47 versnellingsbakken beiden met dezelfde aandrijfas gebruikt kunnen worden. Als de ene bak langer is als de andere zal je bij verschillende lengtes aandrijfas nodig hebben. Van baktype tot baktype kunnen ook de aansluitfelnzen verschillen (weet ik niet zeker, zal je moeten bekijken)
205PK is 5 te hoog voor een B204GT en met Costworth heeft het allemaal maar weinig van doen behalve misschien dat cosworth betroikken <u>schijnt</u> te zijn geweest bij het ontwerp van de 16V cilinderkop.

205PK is 5 te hoog voor een B204GT en met Costworth heeft het allemaal maar weinig van doen behalve misschien dat cosworth betroikken <u>schijnt</u> te zijn geweest bij het ontwerp van de 16V cilinderkop.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-04-2008 20:12 #1199325
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic M47
M47 lijkt mij ook niet echt de bak om er onder te hangen, Volvo paste die niet voor niets nooit toe in wagens die meer als 130 pk leverden. Dek ook dat de M47 redelijk misselijk wordt van het koppel wat een (16V) turbo blok erop los laat.
Mocht het een M90 zijn dan is dat wel weer mooi, want die bakken zijn veel veel sterker.
Mocht het een M90 zijn dan is dat wel weer mooi, want die bakken zijn veel veel sterker.
Moderators: Jerry Stam