Kan je een B6254 kietelen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Heel herkenbaar inderdaad. Zo is 70 in 5 ook net niet te doen. Bij mij dan, met mn (god hoe heet dat ding ookweer, 4bak met OD).henk 940LPT schreef : het is ook een beetje wat je zelf prettig vindt rijden, en waar je rijdt.
ik zelf zou mijn rijstijl bijna als "ouwe lullen" omschrijven, hoewel men dat met mijn 25 jaren niet zo snel zou denken. rustig optrekken, bij 2500 rpm al schakelen. standaard 55/90/130(op teller). ook veel snelwegkilometers. met dit als achtergrond vind ik de standaard verhouding op mijn LPT wel ok, wat soms wel wat onhandig is dat 50 in de 4 niet echt lekker wil. dat wordt dus snel 55-60 maar dan krijg je weer last van die bumperklevers voor je. is warm trouwens wel wat beter dan koud.
polo die mijn ouders vroeger hadden (1300) kon dit zonder problemen aan, 60 in 5 was ook te doen. maar goed, die draaide 4000rpm bij 130
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Voor meer koppel heb ik niet echt veel ideeen, maar ik weet wel dat de uitlaat erg veel weerstand heeft, omdat anders de motor (zeker de vroege 3.0) erg piekerig zou worden denk ik. Omdat het al een 2.5 is maakt is de uitlaat al relatief beter (ik ga er even van uit dat het dezelfde is als de 3.0)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dunnere koppakking
nokkenassen uit een vroege 960 (hogere lift)
Grotere uitlaat misschien inclusief spaghetti spruitstuk.
Eventueel E85 als brandstof.
Als je dit bij een 3 liter zou doen moet je al heel snel op 250 PK uitkomen (bij een 2.5 misschien niet, alhoewel de schatting voor een 3.0 waarschijnlijk erg conservatief is)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





