MBC /turbodruk meter over?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 22:27 #1063802 door V700 register
MBC /turbodruk meter over? is gemaakt door V700 register
Besten... heeft iemand nog een MBC over of gewoon te koop? Ik had er op mn vorige 940 één uit de inkoop actie van Kristof E, maar ik heb de auto niet meer, én ik heb hem lekker laten zitten in de vorige 940. Lekker handig dus.
 Hoe dan ook, het kleine doch simpele apparaatje is dusdanig bevallen, dat ik hier de vraag maar weer stel. Heeft iemand er toevallig nog 1 zu verkaufen? Zelfde geldt voor een fatsoenlijke turbodruk meter. 
Alvast dank! 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 22:54 #1190582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic tip
Michael, een kleine tip, vergeet die MBC, scharrel ergens een Garrett wastegate actuator op van een 940TDic (diesel dus!) en modificeer de montage beugel zodanig dat deze je orginele WGA vervangen kan. Je rijdt dan met ongeveer 0,9bar rond zonder die vervelende boostspikes. fit ( met zeer weinig voorspanning erop) and forget. Met een B200 moet je dan wel op 185pk uitkomen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-02-2008 23:01 #1190584 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb anderhalf jaar met
Ik heb anderhalf jaar met MBC en inderdaad ook ongeveer 0,9 bar rondgereden (fractie van een seconde pieken op 1 bar, daarna continu op 0,9 bar blijven) zonder problemen. Aangezien het monteren van een MBC belachelijk simpel is, ik er al ervaring mee heb, en bovenstaande modificatie me iets moeilijker lijkt (voor mij als vrijetijdsmanagement student zonder enige technische achtergrond), zou ik liever voor een MBC gaan.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 06:52 #1190604 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ebay
Hallo Michael,

Ik ben ook van plan mijn 940 wat meer vermogen te geven, nu heb ik op ebay een setje gezien.
cgi.ebay.nl/POWERTEK-BOOST-CONTROLLER-BA...QQrdZ1QQcmdZViewItem

Misschien is het wat?

Groet Wim. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 13:30 #1190627 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik weet een betrouwbaar adres
Een maatje van mij doet veel met Volvo tuning en ook met die MBC en kan ze zo leveren.
Als je een pm stuurt kan ik je doorsturen. 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 14:46 #1190630 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hmm

wimzwolle schreef : Hallo Michael,

Ik ben ook van plan mijn 940 wat meer vermogen te geven, nu heb ik op ebay een setje gezien.
cgi.ebay.nl/POWERTEK-BOOST-CONTROLLER-BA...QQrdZ1QQcmdZViewItem

Misschien is het wat?

Groet Wim.

Die ik had was wat simpeler, maar ik zie niet in waarom deze niet ook zou werken. Als metertje heb ik liever een opbouw meter, die ik hangend onder mn dashboard maak. Valt op die manier bijna niet op, en je hoeft geen apart paneeltje te maken. Hij is dan wel goed afleesbaar trouwens.

Vivli, weet jij wat zijn dingen kosten?

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 14:51 #1190632 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic 30
Ik heb een vriend van me gevraagd (had ik in ander draadje al aangekondigd): die heeft een partijtje in bestelling staan.
Afhankelijk van de ideeen van de douane bij aankomst van de zending varieert de prijs. Als indicatie: de vorige partij was 30 euro per MBC, waarschijnlijk komt 't daar deze keer niet bovenuit. Een en ander af te halen in Lelystad, of tegen meerprijs verzending lijkt me.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 20:04 #1190659 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic pbtje?

Willem van Strik lidnr 328 schreef : Ik heb een vriend van me gevraagd (had ik in ander draadje al aangekondigd): die heeft een partijtje in bestelling staan.
Afhankelijk van de ideeen van de douane bij aankomst van de zending varieert de prijs. Als indicatie: de vorige partij was 30 euro per MBC, waarschijnlijk komt 't daar deze keer niet bovenuit. Een en ander af te halen in Lelystad, of tegen meerprijs verzending lijkt me.

Willem, zou je mij een PB kunnen sturen als het zover is? Of moet ik me inschrijven in het andere topic?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-02-2008 21:17 #1190670 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic én nog een gegadigde..
Willem,
Ook ik meld me maar ongevraagd en even ongeorganiseerd voor zo'n apparaatje.. Blijf dit wel volgen, anders graag een pb.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2008 22:14 #1191784 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic MBC

Cojones schreef : Besten... heeft iemand nog een MBC over of gewoon te koop? Ik had er op mn vorige 940 één uit de inkoop actie van Kristof E, maar ik heb de auto niet meer, én ik heb hem lekker laten zitten in de vorige 940. Lekker handig dus.
 Hoe dan ook, het kleine doch simpele apparaatje is dusdanig bevallen, dat ik hier de vraag maar weer stel. Heeft iemand er toevallig nog 1 zu verkaufen? Zelfde geldt voor een fatsoenlijke turbodruk meter. 
Alvast dank! 
Michael, Volvo 940 <a href="/taxonomy/term/690"><acronym title="SE: ">Se</acronym></a>

&#160;
Ik heb een EBC gemonteerd en daarmee een MBC over  wie hem hebben wil mag hem komen halen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC