anti sway bars from ipd
- Siang
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2008 09:52 #1189420
door Siang
Beantwoord door Siang in topic ikke
ik heb ze onder mijn 945 hangen sinds de dag dat de fabrieksgarantie was afgelopen: de auto hangt veel minder over in snel genomen bochten en is ook iets minder zijwindgevoelig. Logisch, want de rol om de lengte-as wordt verminderd. De veer-weg blijft hetzelfde. Op mijn Amazon rij ik er ook reeds 25 jaar mee naar alle tevredenheid.
Als ik (ooit) op een clubbijeenkomst ben, mag je rustig even proberen.
Als ik (ooit) op een clubbijeenkomst ben, mag je rustig even proberen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2008 12:22 #1189430
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Geen
Ik heb geen ervaring met de IPD bars, maar wel met de maximale maten die Volvo zelf heeft geleverd (vanaf 1993 onder de 940 sedan en al eerder onder de turbo's).
Je hebt het dan over 23 mm voor, en 19mm achter. Daarmee heb je al een erg strak sturende auto, zeker als je dat ook nog eens combineert met verlagingsveren. Je kunt er ongegeneerd hard mee over de minirotondes hier in Nederland en over de baan bij de Elandrun, en met een beetje zoeken vind je dat spul voor weinig op de sloop.
In mijn ervaring doe je er niet goed aan, om de achterkant net zo stug te maken als de voorkant: je vergroot daarmee de onderstuur-neiging die onze auto's toch al hebben. Daarnaast kan je minder goed het vermogen op de achterwielen kwijt in de bochten. <>In combinatie met vulringen om het onderstuur weg te werken en/of een veerpootbrug is misschien die 25mm aan de achterkant wel te verdedigen. Overigens heeft die achterste stabi een heel ander model dan de originele Volvo: veel meer en sterkere bochten, waarschijnlijk doordat de "oortjes" waarmee de originele bevestigd zit er niet bij horen. Ik vraag me af, of je daardoor de maten 1:1 kunt vergelijken.
Je hebt het dan over 23 mm voor, en 19mm achter. Daarmee heb je al een erg strak sturende auto, zeker als je dat ook nog eens combineert met verlagingsveren. Je kunt er ongegeneerd hard mee over de minirotondes hier in Nederland en over de baan bij de Elandrun, en met een beetje zoeken vind je dat spul voor weinig op de sloop.
In mijn ervaring doe je er niet goed aan, om de achterkant net zo stug te maken als de voorkant: je vergroot daarmee de onderstuur-neiging die onze auto's toch al hebben. Daarnaast kan je minder goed het vermogen op de achterwielen kwijt in de bochten. <>In combinatie met vulringen om het onderstuur weg te werken en/of een veerpootbrug is misschien die 25mm aan de achterkant wel te verdedigen. Overigens heeft die achterste stabi een heel ander model dan de originele Volvo: veel meer en sterkere bochten, waarschijnlijk doordat de "oortjes" waarmee de originele bevestigd zit er niet bij horen. Ik vraag me af, of je daardoor de maten 1:1 kunt vergelijken.
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2008 13:49 #1189442
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic op m'n 745
ik heb er op één van m'n vorige 745's enkel de achterste gemonteerd (omdat iemand toen enkel de achterste te koop aanbood). Ook ik heb dezelfde ervaring als Siang Phoa. Daarom wil ik ze ook terug op m'n 740 turbo monteren.
M.a.w., er is wel degelijk nog mee te rijden.
Op de site van IPD staan er ook waarderingen. Hieronder maar één van de voorbeelden:6K5023 Reviewed by Adam S. from FloridaI bought a set of these for my car and I have to say that I'm very impressed. When I installed them I had never worked on my car before, but it still only took me about 90 minutes to install them.The car handles completely differently. It feels like it's completely flat no matter what I do. It's hard to judge just how crazy the turn is sometimes, because you can't feel anything. Ridiculously tight turns and great handling. Definitely worth it!January 2008Met de prijsdaling dat IPD hanteert heb ik ondertussen de vrijheid genomen om een mailtje te sturen naar European Tuning en hen daarover te bevragen. Hieronder het antwoord:Als die een blijvende prijsverlaging is dan zakken onze prijzen ook mee. Hou er wel rekening mee dat de prijzen op de website van IPD zonder btw en invoerrechten zijn.Onze nieuwe prijzen (website moet nog aangepast worden) incl. btw:
249 euro voor de 6K5023 en 5025275 euro voor de 6K5028319 euro voor de 6K5024
Bij afnames van meerdere sets in één koop is korting bespreekbaar uiteraard.
Mvg,Marc HesselberthEuropean Tuning.com
Rekening houdende met de vezendingskosten vanuit Amerika en de invoerrechten (bij ons in B is dit bijvoorbeeld 9.90€), en het gegeven dat de korting bij ET bespreekbaar is, lijken hun prijzen een interessant weg op te gaan. Wat denken jullie? Moet er nog meer marktonderzoek plaatsgriijpen voor we tot de opmaak van een invertarislijst overgaan?
Wolwo 
M.a.w., er is wel degelijk nog mee te rijden.
Op de site van IPD staan er ook waarderingen. Hieronder maar één van de voorbeelden:6K5023 Reviewed by Adam S. from FloridaI bought a set of these for my car and I have to say that I'm very impressed. When I installed them I had never worked on my car before, but it still only took me about 90 minutes to install them.The car handles completely differently. It feels like it's completely flat no matter what I do. It's hard to judge just how crazy the turn is sometimes, because you can't feel anything. Ridiculously tight turns and great handling. Definitely worth it!January 2008Met de prijsdaling dat IPD hanteert heb ik ondertussen de vrijheid genomen om een mailtje te sturen naar European Tuning en hen daarover te bevragen. Hieronder het antwoord:Als die een blijvende prijsverlaging is dan zakken onze prijzen ook mee. Hou er wel rekening mee dat de prijzen op de website van IPD zonder btw en invoerrechten zijn.Onze nieuwe prijzen (website moet nog aangepast worden) incl. btw:
249 euro voor de 6K5023 en 5025275 euro voor de 6K5028319 euro voor de 6K5024
Bij afnames van meerdere sets in één koop is korting bespreekbaar uiteraard.
Mvg,Marc HesselberthEuropean Tuning.com
Rekening houdende met de vezendingskosten vanuit Amerika en de invoerrechten (bij ons in B is dit bijvoorbeeld 9.90€), en het gegeven dat de korting bij ET bespreekbaar is, lijken hun prijzen een interessant weg op te gaan. Wat denken jullie? Moet er nog meer marktonderzoek plaatsgriijpen voor we tot de opmaak van een invertarislijst overgaan?
Wolwo 
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2008 13:58 #1189444
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic oh ja
Oh ja Baseman,
Ondertussen dat tabje gevonden bij mijn eerste posting. Een inventarislijst werd er bij gezet.
MVGWolwo
Ondertussen dat tabje gevonden bij mijn eerste posting. Een inventarislijst werd er bij gezet.
MVGWolwo
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2008 14:19 #1189447
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Hamstereeeeeeeh!!!
Wellicht kun je nu ook je slag slaan met andere IPD producten. zoals "poly-bushing-kits", de "Cherry turbo upper/lower brace kit" en dergelijke wegliggingsverbeteringen. Als je dan toch een pallet besteld kun je hem beter helemaal vol stapelen...
Dit was mijn droomlijstje:
Dit was mijn droomlijstje:
-
Swaybarkit fr/reBushing kit rearBushing kit frontBushing kit strut frontCherry Brace KitBrake Rotor FrontBrake pads rearBrake pads frontStainless steel brakelinesEiker E1 wheels (imitatie Polaris)
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2008 14:54 #1189455
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic Daar ...
... zeg je zo wat.
Die Eiker wielen worden trouwens in Noorwegen gemaakt (<a href=" www.eiker.no/ "> www.eiker.no ). Ze kosten er circa 190€/stuk. Blijken momenteel (althans zonder bandenset erop gemonteerd) echter niet leverbaar te zijn.
Groet
Wolwo
Die Eiker wielen worden trouwens in Noorwegen gemaakt (<a href=" www.eiker.no/ "> www.eiker.no ). Ze kosten er circa 190€/stuk. Blijken momenteel (althans zonder bandenset erop gemonteerd) echter niet leverbaar te zijn.
Groet
Wolwo
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2008 16:54 #1189466
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vraag het nog even aan de voorzitter
Ik vroeg in het verleden nog eens of die IPD stabilisatorstangen wat waren, en toen gaf Jan met de sigaar (achternaam kwijt) aan dat hij ooit een set had laten monteren. Na veelvuldig uitbreken van de achterzijde, heeft Jan zijn oude stabilisatorstang achter terug laten plaatsen.
Nu hadden Jan's bakstenen ook wat meer pk's als die van mij....
Nu hadden Jan's bakstenen ook wat meer pk's als die van mij....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2008 19:12 #1189476
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik heb zelf een 240 turbo
ik heb zelf een 240 turbo die 40mm verlaagd is met gele koni's en ook de 25mm ipd swaybars voor en achter
en dat bevalt mij uitstekend
dat hij achter sneller uitbreekt komt omdat je veel harder door de bocht gaat omdat hij minder overhelt
dus in principe breekt hij niet eerder uit
en dat bevalt mij uitstekend
dat hij achter sneller uitbreekt komt omdat je veel harder door de bocht gaat omdat hij minder overhelt
dus in principe breekt hij niet eerder uit
- A. Remy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-01-2008 13:01 #1189538
door A. Remy
Beantwoord door A. Remy in topic ondertussen
Hallo,
Ondertussen nieuws gekregen van European Tuning ove de korting. Vanaf 5 sets en meer krijgen we 10% korting. Kan dit de interesse aanwakkeren (er staat nog altijd maar 1 naam in de inventarislijst)?
groet
Wolwo
Ondertussen nieuws gekregen van European Tuning ove de korting. Vanaf 5 sets en meer krijgen we 10% korting. Kan dit de interesse aanwakkeren (er staat nog altijd maar 1 naam in de inventarislijst)?
groet
Wolwo
03-02-2008 00:38 #1190246
door Boris Duijndam (GAST)
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Ik moet het eigenlijk niet
Ik moet het eigenlijk niet doen nu mijn auto nog niet op en top is maar ik wil wel al erg lang sway's voor mijn 760 turbo.. waneer zou de aktie beginnen? ik heb er geen
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Moderators: Jerry Stam