dumpvalve
- V700 register
- Nieuw lid
-
Rversteeg schreef :
Mocht je tóch een BOV-geluidje willen hebben zonder zwarte pluimen is dit misschien iets?
www.sunamiturbo.com/
Idioter kan ik het niet verzinnen..... Maar ik heb dan ook geen petje verkeerd om op en geen naar rechts vergroeide ruggewervels!
Rob
Wat te denken van Neonverlichting onder en in je auto? Of een taartschep op je achterklep? En wat denk je van slOpels en VouwWagens met 1 grote ruitenwisser?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb zelf ook de jbr dumpvalve op mijn 240 turbo zitten
en dat werkt perfect en geen last van verijking
want na het gas loslaten en zonder dump gaat de lucht juist terug dus nog erger
en met de dump zorg je dat de lucht niet terug gaat maar hoogstens tot stilstand komt
ik weet alleen dat nieuwere volvo's van na ongeveer 2000 er wel last van krijgen ivm veel nauwkeurigere meting
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Het inspuitsysteem van een 240T is compleet anders als die van een 740T of 940T
240T: K-jetronic continue inspuiting (vandaar K) gebaseerd op de luchtDRUK in het inlaatspuitstuk. het aflaten van lucht heeft dus geen gevolg omdat bij inzakken van de luchtDRUK de inspuitinstallatie ook naar rato minder inspuit.
740T/940T: L-jetronic/LH-jetronic met semi sequentiele inspuiting, L van Luftmenge/luchthoeveelheids/massa meting. De gemeten luchtmassa wordt als referentie gebruikt om te bepalen hoeveel brandstof er moet worden ingespoten. Het laten ontsnappen van lucht uit het inlaatsysteem NADAT de luchtmassa is gemeten heeft wel invloed op het mengsel. De ECU verwacht immers dat er meer lucht de motor in zal stromen en spuit naar rato brandstof in. Maar de motor KRIJGT minder lucht aangeboden (omdat de BOV die lucht heeft afgelaten naar de buitenlucht) Gevolg: tijdelijk een te rijk mengsel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
je hebt wel gelijk maar ik denk dat het toch wel te doen moet zijn
en als je een jbr koopt zit er ook een aansluiting bij dat je hem alsnog kunt laten recirculeren
en er is er zelfs een te koop van jbr die en afblaast en recirculeerd
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
JanV schreef :
740T/940T: L-jetronic/LH-jetronic met semi sequentiele inspuiting, L van Luftmenge/luchthoeveelheids/massa meting.
Ik heb ook een dumpvalve liggen voor mijn 760tic, is het met motronic anders dan het bovenstaande verhaal. Heb al met jelmar besproken overigens dus ik twijfel er niet aan dat het goed zal gaan.. maar toch intresant
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
het is ook verder niet zo'n probleem hoor. Te rijk is minder erg als te arm. Bovendien gebeurt het steeds op een moment dat de motor geen kracht aan de aandrijving hoeft te leveren(nl. tijdens gas los bij het schakelen of bij remmen op de motor.)dus je merkt er aan het rijden niks van.
Het enige nadelige effect zou op termijn kunnen zijn dat de kat iets minder lang meegaat. Het teveel aan brandstof moet immers steeds onverbrandt door de kat heen de uitlaat uit (als koolwaterstoffen.)
 
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
1986 rules!Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Hallo Boris
Mr.Borrie schreef : .... 1986 rules!
In Chernobyl stralen ze er zelfs van.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 8
Hallo Jan
JanV schreef : Gevolg: tijdelijk een te rijk mengsel.
Hadden ze dat niet met een actuator (of hoe heet zo'n drukgestuurde schakelaar) op kunnen vangen? Dus op het moment dat druk afgeblazen wordt even een signaal naar de ECU dat er afgeblazen wordt? Of waren ze destijds nog niet zo ver.
Groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|
Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





