het item lid worden op sleuteldagen.
- Alexander Satter
-
- Nieuw lid
-
- LIFE FREE OR DIE
nu in een andere topic zie dat er forumleden op een sleuteldag lid willen worden met de intensie om te sleutelen.
nu zie ik dus een discusie ontsaan, dat de RC aangeeft als hij ter-plekke het sleutelformulier heb en iemand van het bestuur het inschijfformulier heeft dat deze lid is.
echter volgens mij kan dit niet ten eerste is iemand die een inschrijfformulier inlevert nog geen lid, hij heeft immers nog geen lidnummer.
waardoor hij zijn sleutelformulier niet volledig is ingevuld en dus niet geldig is.
tevens is hij volgens het huishoudelijk regelement art.8.4 dan pas aspirant-lid
Citaat:
ARTIKEL 8. Donateurs, gezinsleden, aspirant-leden, ereleden en Factorrelaties
4. Een aspirant-lid wordt lid op het moment dat zijn contributie en eventueel inschrijfgeld is betaald.
tevens in de eerste regel van het sleutelformulier word aangegeven : Alleen voor leden. Altijd uw lidmaatschapspas meenemen als u wilt sleutelen.
ook aan de voorwaarden kan door de asirantleden niet worden voldaan. want hij is geen lid en (al zou hij direct betalen) heeft geen pasje.
nu weet ik dat je bij de KNSA pas lid bent op het moment dat je betaald heb en ingeschreven bent in de leden administratie incl lid nummer. en dat die datum bepalend is voor .........
het is natuurlijk altijd verleidelijk om bij een sleuteldag even snel iemand over de streep te trekken door een inschrijfformulier even snel in te vullen en te gaan sleutelen.
En hoe zit het met met aansprakelijkheid en verzekering ed.
en zelf denk ik dat het gastbedrijf de uiteindelijke bepalende factor is of er wel of niet gesleuteld wordt door de aspirantlid
graag zou ik (alleen) vanuit het bestuur hier een antwoord op willen hebben, zodat alle (nieuwe) RC's hier duidelijkheid in hebben en dat we alle op een lijn zitten.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
En op moment dat men (dus contant) betaald heeft is men dus lid en kan men sleutelen.
Niet al te krampachtig doen over pasjes etc. Logisch dat dit nieuwe lid nog geen pas heeft.
Dit zal niet al te vaak voorkomen, maar je weet maar nooit.
In principe is er op elke sleuteldag een bestuurslid aanwezig en moet het dus allemaal te regelen zijn met het bestuurslid.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat was ik dus, die RC, mijn naam mag je best noemen.asatter schreef : even via het rc forum:
nu in een andere topic zie dat er forumleden op een sleuteldag lid willen worden met de intensie om te sleutelen.
nu zie ik dus een discusie ontsaan, dat de RC aangeeft als hij ter-plekke het sleutelformulier heb en iemand van het bestuur het inschijfformulier heeft dat deze lid is.
echter volgens mij kan dit niet ten eerste is iemand die een inschrijfformulier inlevert nog geen lid, hij heeft immers nog geen lidnummer.
waardoor hij zijn sleutelformulier niet volledig is ingevuld en dus niet geldig is.
Ik heb de luxe, dat Willem er is en de inschrijving in ontvangst kan nemen, het nieuwe lid inschrijft en van een lidnummer voorziet.Als dan ook nog eens die financiele verplichting voldaan is, kan iemand inderdaad geen pasje tonen, dat klopt, maar verder is er HELEMAAL NIKS mis mee en is de nieuw ingeschrevene gewoon verenigingslid en wijs ik hem de brug waar ie wil sleutelen.
Ook dit, had ik denk ik duidelijk in dat andere topic gezet, maar goed, voor jou niet duidelijk genoeg.Sorry, vind het een beetje vergezocht.
Uiteraard is het zo, dat als je een formuliertje meeneemt, dat neer mikt en dat je dan gaat sleutelen, dan kan dat natuurlijk niet, want dan is iemand inderdaad aspirant-lid.
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Hetgeen je bovenstaand schrijft is volledig correct.
Ik denk echter niet dat iemand "over de streep getrokken" moet worden om lid te worden van onze Vereniging. Lid worden is geheel vrijblijvend en indien er op die manier iemand lid zou worden, zou ik persoonlijk niet op prijs stellen.
Gelet op het feit dat er tijdens een sleuteldag altijd een bestuurslid aanwezig is, denk ik dat, mocht zich een dergelijke situatie voordoen, dit altijd in overleg tussen RC en bestuurslid zal worden opgelost.
We zullen het meenemen tijdens de volgende bestuursgadering.
Bas ten eerst heb ik gevraagd om een reactie vanuit het bestuur.asatter schreef : graag zou ik (alleen) vanuit het bestuur hier een antwoord op willen hebben, zodat alle (nieuwe) RC's hier duidelijkheid in hebben en dat we alle op een lijn zitten.
ten tweede volgens mij weten ben jij degene geweest die het sleutelinschrijfformulier hebt gemaakt of onderhoud en dus de eerste regel erin gezet heb /bekend er mee bent.
verder ben ik niet iemand die met een wijzende winger loopt en het is in het verleden vaker voorgekomen, dus gewoon RC's in het algemeen is meer gepast.
idd dat zegt ook artikel 8.4 Een aspirant-lid wordt lid op het moment dat zijn contributie en eventueel inschrijfgeld is betaald.Baseman schreef : Als dan ook nog eens die financiele verplichting voldaan is, kan iemand inderdaad geen pasje tonen, dat klopt, maar verder is er HELEMAAL NIKS mis mee en is de nieuw ingeschrevene gewoon verenigingslid en wijs ik hem de brug waar ie wil sleutelen..............Uiteraard is het zo, dat als je een formuliertje meeneemt, dat neer mikt en dat je dan gaat sleutelen, dan kan dat natuurlijk niet, want dan is iemand inderdaad aspirant-lid.
alleen wordt er door jouw en het willem aangegeven dat dat niet hoeft. dus het tegenspreekt in de topic.
Zie:
HOEFT NIETBaseman schreef : Tenzij Willem me verbetert, neen.
Ja, een volvo 700 of 900 serie.....(bji voorkeur)
Maar rijbewijs of paspoort is niet nodig voor een inschrijving, maar een ingevuld inschrijfformulier kan makkelijk zijn, maar is ook daar aanwezig.Hoeft dus niet, maar scheelt je daar tijd....
Willem V. schreef :
Hallo Will, Dan zit ik weer met de centen en voordat je dan het bedrag voor de contributie bij elkaar hebt ...............sanshan schreef : hoi daar is er iemand die me kan vertellen of het genoeg is als ik alleen maar wat centen mee neem naar gemert om lid te worden??
of nog iets nodig ??
dus duidelijk denk het persoonlijk niet.Baseman schreef : Ook dit, had ik denk ik duidelijk in dat andere topic gezet, maar goed, voor jou niet duidelijk genoeg.
Willem, ik zie gaag de uitkomst tegemoet.Willem V. schreef : Gelet op het feit dat er tijdens een sleuteldag altijd een bestuurslid aanwezig is, denk ik dat, mocht zich een dergelijke situatie voordoen, dit altijd in overleg tussen RC en bestuurslid zal worden opgelost.
We zullen het meenemen tijdens de volgende bestuursgadering.
en vooral qua aansprakelijkheid / verzekering.
waarom ik dit wil weten (zal ik er nu ook maar bij vermelden) is dat een kameraad van mij (die lid is van een sportwagenclub) een al jaren en nog steeds lopende kwestie heeft met een aspirantlid die schade heeft opgelopen/veroorzaakt tijdens een meeting.
waardoor de schade aan de faciliteit verhaald wordt op de vereniging, maar de verzekering van de club erkend de schade niet omdat de aspirantlid op dat moment nog niet lid was en dus niet onder de verzekering valt.
en de WAP verzekering /autoverzekering van het aspirantlid niet uitbetalen omdat zij vinden dat hij op accoord van de vereniging de meeting heeft bijgewoond.
de schade heeft dus voorlopig de vereniging zelf moeten betalen á 17000 euro.
Volvo 940 sedan 1991 330dkm
Volvo 940 estate 1998 604dkm
Volvo 940 estate 1998 426dkm
Volvo 780 coupe 1986 in restauratie
Volvo 780 coupe 1987 428dkm
Volvo V70XC 2001 146dmiles
Volvo C70 2006 226dkm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Daarnaast, als je je tot het bestuur richt, moet je je tot het bestuur richten en niet het subforum voor RC's hier voor gebruiken, daar is het niet voor bedoeld.
Nou, denk er maar van wat je wil, volgens mij ben je geen domme jongen en snap je echt wel wat er staat.asatter schreef : dus duidelijk denk het persoonlijk niet.
Ik ben het ge-heen-en-weer een beetje beu dus wacht lekker met je mee tot de volgende bestuursvergadering.
EDIT:Op het sleuteldag formulier staat tevens:
- Indien het bedrijf of de vereniging door toedoen van de leden schade leidt, wordt de schade verhaald op de veroorzaker
- Willem Veneboer
- Nieuw lid
-
Alexander,asatter schreef :
dus duidelijk denk het persoonlijk niet.Willem V. schreef :
Hallo Will, Dan zit ik weer met de centen en voordat je dan het bedrag voor de contributie bij elkaar hebt ...............sanshan schreef : hoi daar is er iemand die me kan vertellen of het genoeg is als ik alleen maar wat centen mee neem naar gemert om lid te worden??
of nog iets nodig ??
De beste man in kwestie wilde gewoon op de sleuteldag lid worden, niet met de intentie om te sleutelen. De reden dat ik de contanten heb afgewippeld, is dat ik niet hele tijd met dat geld wil rondlopen wat bestemd is voor de contributie.
Ik snap je bezorgdheid en zal de tekst meenemen tijdens de bespreking.