ervaring met spotrepair?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2018 20:28 #1107459
door V700 register
ervaring met spotrepair? is gemaakt door V700 register
De V90 heeft de afgelopen tijd aardig wat littekens (krassen) opgelopen. Zo werd een hekje over het hoofd gezien wat resulteerde in wat schaafwondjes op de bumper. De voorbumper heeft ook dergelijke minimale littekens in de vorm van wat krasjes. Ondanks de leeftijd vind ik het zaak dat ze, de V90, representatief blijft. Nu heb ik het eea zelf proberen bij te werken maar ja blijft zichtbaar. WD 40 maakt een hoop minder zichtbaar (zie Youtube) maar een mooiere en permanente oplossing is wenselijker. Heeft iemand ervaringen met spotrepair en kan iemand een indicatie geven mbt de kosten en wellicht een goed adres in de omgeving van Arnhem?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2018 22:56 #1443237
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic zelf doen
Als je de auto in concoursstaat wilt houden en beschadigingen onzichtbaar weg wilt werken dan is laten spuiten door een professioneel bedrijf de beste oplossing.
Als je de lat wat lager hebt liggen en tevreden bent met een auto die er representatief uit ziet, d.w.z. dat voormalige beschadigingen en spuitwerk alleen bij zorgvuldige inspectie zichtbaar zijn, dan kan je zelf ook een heel eind komen. Moeilijk is het niet, het is een kwestie van secuur werken.
Het helpt dan wel als je voor het spuitwerk een (verwarmde) droge en stofvrije ruimte tot je beschikking hebt. En het is ook een kwestie van al doende leert men, dus de eerste keer zal het resultaat waarschijnlijk nog niet helemaal perfect zijn. Maar je leert van fouten dus de volgende keer gaat het al een stuk beter. En het scheelt je heel veel geld en geeft veel voldoening als je beschadigingen zelf kunt bijwerken. De hoeken van de voorbumpers zijn bij mijn V90 om het jaar weer aan de beurt.
Veel heb je niet nodig. Diverse typen schuurpapier, polijstpapier of een polijstmachine, kleefdoekjes, primer, grondverf, lak in kleur en blanke lak. Er is op internet heel veel uitleg en filmpjes over te vinden.
Piet
Als je de lat wat lager hebt liggen en tevreden bent met een auto die er representatief uit ziet, d.w.z. dat voormalige beschadigingen en spuitwerk alleen bij zorgvuldige inspectie zichtbaar zijn, dan kan je zelf ook een heel eind komen. Moeilijk is het niet, het is een kwestie van secuur werken.
Het helpt dan wel als je voor het spuitwerk een (verwarmde) droge en stofvrije ruimte tot je beschikking hebt. En het is ook een kwestie van al doende leert men, dus de eerste keer zal het resultaat waarschijnlijk nog niet helemaal perfect zijn. Maar je leert van fouten dus de volgende keer gaat het al een stuk beter. En het scheelt je heel veel geld en geeft veel voldoening als je beschadigingen zelf kunt bijwerken. De hoeken van de voorbumpers zijn bij mijn V90 om het jaar weer aan de beurt.
Veel heb je niet nodig. Diverse typen schuurpapier, polijstpapier of een polijstmachine, kleefdoekjes, primer, grondverf, lak in kleur en blanke lak. Er is op internet heel veel uitleg en filmpjes over te vinden.
Piet
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-01-2018 12:56 #1443249
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Spotrepair betekent dat
Spotrepair betekent dat deukjes eruit worden 'gelepeld'. Dat is werk voor vakmensen. Dat kost dus geld.
Als je wensen laag liggen, kun je zelf gaan knutselen. Goed werk afleveren is wel degelijk erg moeilijk. Slecht werk is een makkie.
Als je wensen laag liggen, kun je zelf gaan knutselen. Goed werk afleveren is wel degelijk erg moeilijk. Slecht werk is een makkie.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-01-2018 02:05 #1443308
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Geen werk
is nog makkelijker eigenlijk dan.
Deukje laten zitten is ook nog een optie , toch ?
Deukje laten zitten is ook nog een optie , toch ?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-01-2018 12:47 #1443369
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Start meestal met 100 euro
Start meestal met 100 euro daarna komt er voor elke plek wat bij. Dat stem je van te voren samen af. Resultaat is bij een vakman niet meer te onderscheiden van hoe het hoort.
Spuitwerk valt in een heel andere prijsklasse en bijspuiten of delen spuiten zie je meestal toch terug bij kunstlicht. Dat is, buiten de hele auto laten spuiten, de meest slechte optie.
Spuitwerk valt in een heel andere prijsklasse en bijspuiten of delen spuiten zie je meestal toch terug bij kunstlicht. Dat is, buiten de hele auto laten spuiten, de meest slechte optie.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-01-2018 00:36 #1443412
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Cosmeticadagen
Hallo Volvisti
We hebben wel eens cosmeticadagen binnen de vereniging gehad. Georganiseerd door leden. "Uitdeuken zonder spuiten" en reparaties aan het interieur (dashboard zowel als stoelen) waren onderdelen van zo'n dag. "Uitdeuken zonder spuiten" zie je bij de vakman naderhand niet meer. Bij interieurreparaties ligt het een beetje aan de beschadiging of je naderhand nog iets ziet. Vaak lag de prijs een heel stuk onder wat ze er normaal gesproken voor vragen. Uiteraard hadden we altijd het genoegen om vakmensen uit te mogen nodigen. Volgens mij had een aantal mensen binnen de vereniging goede contacten met bijvoorbeeld een lokale vertegenwoordig(st)er van Dr. Vinyl.
groetjes
Mathy
We hebben wel eens cosmeticadagen binnen de vereniging gehad. Georganiseerd door leden. "Uitdeuken zonder spuiten" en reparaties aan het interieur (dashboard zowel als stoelen) waren onderdelen van zo'n dag. "Uitdeuken zonder spuiten" zie je bij de vakman naderhand niet meer. Bij interieurreparaties ligt het een beetje aan de beschadiging of je naderhand nog iets ziet. Vaak lag de prijs een heel stuk onder wat ze er normaal gesproken voor vragen. Uiteraard hadden we altijd het genoegen om vakmensen uit te mogen nodigen. Volgens mij had een aantal mensen binnen de vereniging goede contacten met bijvoorbeeld een lokale vertegenwoordig(st)er van Dr. Vinyl.
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-01-2018 10:00 #1443622
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Spotrepair is overigens iets
Spotrepair is overigens iets anders dan uitdeuken-zonder-spuiten. Bij spotrepair worden kleine lakbeschadigingen lokaal bijgewerkt, en bij een goede professional zie je daar naderhand niets meer van. De grootste klanten zijn garagebedrijven, die een auto weer showroomklaar willen hebben...
Kijk eens of er een vestiging van chips-away in Arnhem zit, en vraag daar eens naar de mogelijkheden en prijzen. Zelf bijwerken is bij een metallic lak bijna niet onzichtbaar te doen.
Kijk eens of er een vestiging van chips-away in Arnhem zit, en vraag daar eens naar de mogelijkheden en prijzen. Zelf bijwerken is bij een metallic lak bijna niet onzichtbaar te doen.
- Wim de Jong
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-11-2018 13:43 #1450631
door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic 't is een hobby.
jaren geleden ergerde ik mij ook aan de "schaafwondjes" op de voorbumper. Dit heb ik toen op deze manier aangepakt, en verrassend genoeg, pakte het prima uit.
volvo700vereniging.nl/node/43426
Heb je krasjes, niet al te diep, kun je repareren mbv onderstaand filmpje.
Wel een voorwaarde: als je het krasje nat maakt, lijkt het weg te zijn.
Dan werkt onderstaand filmpje. (zelf uit ervaring geprobeerd, werkt geweldig.) wel netjes werken, maar geeft zo veel voldoening later. Begin eraan in droog weer.
zit de kras diep, dus nog steeds zichtbaar als het nat is, werkt deze methode niet.
En ook spotrepair en/of serieus deuken eruit meppen is echt vakwerk, daar waag ik mij niet aan.
volvo700vereniging.nl/node/43426
Heb je krasjes, niet al te diep, kun je repareren mbv onderstaand filmpje.
Wel een voorwaarde: als je het krasje nat maakt, lijkt het weg te zijn.
Dan werkt onderstaand filmpje. (zelf uit ervaring geprobeerd, werkt geweldig.) wel netjes werken, maar geeft zo veel voldoening later. Begin eraan in droog weer.
zit de kras diep, dus nog steeds zichtbaar als het nat is, werkt deze methode niet.
En ook spotrepair en/of serieus deuken eruit meppen is echt vakwerk, daar waag ik mij niet aan.
Moderators: Jerry Stam