Mothers wax producten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2016 19:17 #1104820 door V700 register
Mothers wax producten is gemaakt door V700 register
Hallo Allemaal,

graag wil ik mijn positieve ervaringen met de producten van Mother's Wax delen. Ik heb geen aandelen (bij Mother's of carclean.nl), en ook geen vergelijkende ervaringen met andere merken/producten, maar het beviel me erg goed.

Ik heb de BMW de afgelopen dagen een uitgebreide detailing behandeling gegeven. Eerst wassen, dan kleien, polishen, micro polishen/glazen en waxen. Ik denk dat de vorige eigenaar het nooit heeft gedaan en de auto is er enorm van opgeknapt. Hier en daar zaten wat krassen en plekjes die ik er niet uit heb gekregen, maar ik heb er voor gekozen met de hand te werken (niet met een machine) en de spullen van Mother's zijn niet de meest aggressieve, de polishing heeft geen (slijp)korrels. Ik wilde eerst eens kijken wat hier het effect van zou zijn, en liever wat plekjes die je onder (on)gunstig licht nog wel ziet dan achteraf merken dat ik de blanke lak te aggressief te lijf ben gegaan. De auto heeft 5 jaar in Amsterdam gereden en buiten gestaan, dus heeft het exterieur wat van te lijden gehad. Maar nu dus enorm opgeknapt. Al met al ben ik erg tevreden, met de spullen, het resultaat (voor/na) en de auto zelf.

Ik heb eerst gekeken naar Meguiars maar vond het wel wat prijzig worden allemaal. Via een stappenplan op de site van carclean.nl kwam ik op Mother's. Schijnt in de VS net zo groot te zijn als Meguiars maar hier is het relatief onbekend en dus gunstiger geprijsd. Alle producten zijn gemakkelijk en plezierig te verwerken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2016 20:21 #1424451 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Henk en waar zijn de foto's??
Henk en waar zijn de foto's?????? :-)
Uiteraard willen wij, ik in ieder geval, ons zelf ook overtuigen.
Gr. Joop

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2016 20:43 #1424452 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Ik heb wat foto's gemaakt "voor" maar die zijn van te grote afstand. Ik zal eens kijken of ik een "na" foto kan maken waarop je het effect kan zien. De lak heeft weer een prachtig wetlook effect, reflecties zijn niet scherp maar de lak ziet er zo uit als op auto's in de showroom. De regen vandaag rolde in ronde bolletjes van de motorkap richting voorruit, erg grappig om te zien.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2016 21:15 #1424454 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Persoonlijke smaak
Ik denk dat het ook een beetje persoonlijke smaak is.
Ik zelf ben erg gecharmeerd van de SMART producten, zoals destijds gedemonstreerd op de poetsdag in Roosendaal. Maar daarbij gebruik ik wel weer een klei van Meguiars.
Alle "betere" poetsmiddelen werken goed, tenminste, niet het segment van de turtle wax achtige merken maar daarboven.
Kortom, het werken met de poetsmiddelen, wat vind je prettig verwerken, hoe is de verkrijgbaarheid voor jou en ook wat wil je er aan uitgeven, (er zijn fanatici die meer dan €100,-- uitgeven voor 1 (één !!!) potje Canauba wax) bepalen de keuze.
Het is goed om te zien dat je een goed merk gevonden hebt en dat je er tevreden over bent, wellicht hebben anderen hier ook wat aan. Ik kende het merk (nog) niet. Op basis van jouw ervaringen zal ik het, indien makkelijk verkrijgbaar, mogelijk een keer proberen.
En ja, zet eens wat "glans" foto's neer. Op de poetsfora zie je ze ook veel, de weerspiegeling van de wolkenlucht in de motorkap etc etc.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2016 21:26 #1424455 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben
Ben het helemaal met je eens Maarten, het is erg persoonlijk wat je prettig vindt werken en wat minder.

Ik heb het merk hier onder de aandacht willen brengen omdat ik de prijs gunstig vond tov bijv. Meguiars (op de losse spullen was Mothers denk ik 2/3e van de prijs van Meguiars en Mothers had een voordeelpakket met korting) en mijn ervaringen dus positief zijn.

Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan maken en plaatsen.

• Bas Walhof
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-01-2016 21:36 #1424486 door Bas Walhof
Beantwoord door Bas Walhof in topic kun je ook aangeven ...
welke flacon of potje je hebt gebruikt. Kan dan makkelijk via internet (er staan zoveel verschillende soorten bij Mothers Wax) wat bestellen indien de resultaten zo goed zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-01-2016 13:19 #1424532 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is dit wat...?
Zou dit wat kunnen zijn?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC