antiroest behandeling FluidFilm of Dinitrol

  • Marco Arts
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-11-2014 20:47 #1102616 door Marco Arts
antiroest behandeling FluidFilm of Dinitrol is gemaakt door Marco Arts
Dag Allen,
 
ben van zins de 780 door de winter te rijden en wil voorkomen dat de blauwe kleur vooral bruin wordt.
Er is aan roestbehandeling niet recent iets gebeurd aan de auto.
Ik zat te denken aan een behandeling van in eerste instantie kokers en bodem (naast de kleine roestplekjes aan portieren etc.). De twee behandelingen die ik overweeg zijn Fluidfilm en Dinitrol. In principe komt het op hetzelfde neer, kappen eraf (als ze er zijn), reinigen, drogen, wielen eraf, dingen die niet vet moeten worden afdekken en inspuiten en dan de bodem nog voorzien van een taaiere deklaag. Qua prijs is het quasi hetzelfde.
 
Heb wat zitten lezen, en Fluidfilm lijkt als "voor"behandeling voor holle ruimten een goede keuze, maar moet vaker herhaald worden, en Dinitrol houdt wat beter maar komt niet overal. Fluidfilm lijkt zelf (door een amateur als ik) ook wat gemakkelijker herhaald te kunnen worden.
 
Ervaringen van iemand van jullie?
Lekt het één harder (na) dan het ander?  Ik vraag me ook af waarbij het interieur evt. het minste te lijden heeft (geur? vet?). Andere voor- of nadelen?
 
 
met groeten, marco.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Melvin Wals
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2014 02:28 #1413202 door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Ik heb bij mijn Saab 900
Ik heb bij mijn Saab 900 zowel Fluid Film NAS als Mike Sander verwerkt. De laatste moet tot 120 graden verwarmd worden, de eerste is zeer goed te doen. De plekken waar ik MS gebruikt heb zijn perfect geconserveerd, de FF verwerking is van recentere datum dus daar heb ik nog geen echte lange termijn ervaring mee. Mijn 760 is 100% Mike Sander. Holle ruimten en bodem. Zowel FF en MS zijn vetten. Daar heb ik persoonlijk het meeste vertrouwen in. FF verlangt regelmatige nabehandeling, MS is 1x en klaar. Dinitrol geen ervaring mee, zowel niet qua verwerken als qua houdbaarheid.



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Melvin Wals
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2014 02:37 #1413203 door Melvin Wals

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-11-2014 08:15 #1413205 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fluidfilm
Heb 3 weken geleden mijn baksteen behandeld met Fluidfilm.
Persoonliojk vind ik het spul stinken als de hel, lijkt net of er iemand gekotst heeft in jouw auto, maar nu is de geur weg.
Heb spuitbussen gekocht met een slangetje van 60 cm en de kokerbalken ermee in gespoten.
Het spul komt er in 3 kleine straaltjes uit en wordt dan schuim, waardoor het in alle hoekjes komt. Niet te snel het slangetje terugtrekken, maar langzaam zodat de Fluidfilm overal komt.
Leg wel een kartonnen plaat onder de openingen in die delen die je gaat inspuiten, want het loopt er uit. Ik heb van iemand gehoord die het ook zelf heeft gedaan dat hij zijn auto 2 dagen heeft stil gezet, zodat alles goed kan inwerken en uiteraard moeten de delen die je gaat behandelen droog en schoon zijn, Misschien eerst met lucht doorspuiten, als dit kan.
 
Suc6
Gerhard
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-12-2014 11:07 #1413295 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic anti roest
Ik heb destijds mijn Amazon met fluid film behandeld, beviel goed. Bleef goed stromen in alle felsnaden en hoeken. De 245 en nu de 940 heb ik holle ruimtes met fluid film en de onderkant met Dinitrol Metallic behandeld. Wordt het mooi koperkleurig van. Wel alles eerst goed schoonwassen/blazen zodat er geen zand/dennenaalden e.d. meer in de dorpels zitten. De geur van fluid film is persoonlijk, ik vind het wel lekker ruiken (op basis van schapenvet en waar vet zit kan geen water komen,Gerard vond het minder). Aan het einde van de zomer loop ik altijd de behandeling na, zodat de auto er weer tegen kan in het natte/koude seizoen. Er staat genoeg op internet welke doppen je kunt verwijderen om de holle ruimtes vol te baggeren. Net zo lang spuiten totdat het weer uit de afwateringsgaatjes lekt. Klusje is goed zelf te doen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-12-2014 19:45 #1413311 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mijn ervaring is dat
Mijn ervaring is dat dinitrol voor het leven is, wel elk jaar controleren of beschadigingen.
Fluidfilm werkt een stuk minder zeker op oppervlaktes die weersinvloed hebben zoals de bodem. Na verloop van tijd is het gewoon verdwenen...
Als je zelf aan de gang gaat ook altijd goed opletten of en welk drijfgas er gebruikt wordt als je holle ruimtes inspuit. Vaak, als het drijfgas blijft hangen, zit het spul op het einde alleen op de onderkant (slaat neer). Dus beste is eigenlijk als je het aanbrengt met perslucht.
 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • R Dobbelaere (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-12-2014 19:45 #1413353 door R Dobbelaere (GAST)
Beantwoord door R Dobbelaere (GAST) in topic logisch
Fluidfilm is ook niet bedoeld om op oppervlakten te smeren, maar in de holle ruimten zijn werk te doen (kruipt overal in).
Desondanks gebruik ik het wel naar harte lust op mijn dofrode 242, ik heb een hekel aan poetsen en met een lik van de kwast (fluidfilm) en een wrijf van een zachte doek gaat hij zonder moeite glimmen als een... 10 minutjes heb je heel je auto gedaan en glimt het alsof je de hele dag in de weer geweest bent met waxshampoo en turtle wax...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-12-2014 19:20 #1413418 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic website fluidfilm

DopdeDouwer schreef : Fluidfilm is ook niet bedoeld om op oppervlakten te smeren, maar in de holle ruimten zijn werk te doen (kruipt overal in).
Desondanks gebruik ik het wel naar harte lust op mijn dofrode 242, ik heb een hekel aan poetsen en met een lik van de kwast (fluidfilm) en een wrijf van een zachte doek gaat hij zonder moeite glimmen als een... 10 minutjes heb je heel je auto gedaan en glimt het alsof je de hele dag in de weer geweest bent met waxshampoo en turtle wax...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-12-2014 13:51 #1413443 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic oude en uitgedroogde bescherming weer zacht
Voor zover ik weet kan je oude en dus uitgedroogde (!) bitumengebaseerde anti-roestlagen weer zacht(er) maken door deze met FluidFilm in te smeren. Uitgedroogde, op bitumen gebaseerde, antiroest lagen laten los van de ondergrond waardoor deze perfecte omgevingen creeeren voor het roestmonster...... : je auto lijkt beschermd totdat opeens de gaten erin vallen. Nadat je de oude lagen hebt bewerkt is het goed mogelijk dat deze 'opeens' loslaten (lees: het wordt zichtbaar dat ze al los zaten). Deze losgelaten lagen kan je dan het beste los steken om vervolgens de bescherming opnieuw op te bouwen (nadat je evt. roest grondig en volledig hebt verwijderd. Zogenaamde roestomvormers en andere verven die claimen roest tegen te houden werken niet op echte roestvorming, behalve op vliegroest).
Veel interessante informatie over roestbescherming is te vinden op deze (Duitstalige) site: <a href=" www.korrosionsschutz-depot.de/ "> www.korrosionsschutz-depot.de . Naast de diverse 'whitepapers' over roest en roestbescherming hebben ze ook een catalogus waarin ze oa. het 'inzetbereik' van, het brede spectrum van producten, aangeven die zij verkopen. Persoonlijk vind ik deze informatie niet 'gekleurd'.
Let wel: Mocht je met FluidFilm aan de gang willen gaan, producten van dit merk tasten rubber aan, dus oppassen met remslangen en andere rubber onderdelen (oa. wiel ophangingen, etc).

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD