antiroest behandeling FluidFilm of Dinitrol
- Marco Arts
- Nieuw lid
-
ben van zins de 780 door de winter te rijden en wil voorkomen dat de blauwe kleur vooral bruin wordt.
Er is aan roestbehandeling niet recent iets gebeurd aan de auto.
Ik zat te denken aan een behandeling van in eerste instantie kokers en bodem (naast de kleine roestplekjes aan portieren etc.). De twee behandelingen die ik overweeg zijn Fluidfilm en Dinitrol. In principe komt het op hetzelfde neer, kappen eraf (als ze er zijn), reinigen, drogen, wielen eraf, dingen die niet vet moeten worden afdekken en inspuiten en dan de bodem nog voorzien van een taaiere deklaag. Qua prijs is het quasi hetzelfde.
Heb wat zitten lezen, en Fluidfilm lijkt als "voor"behandeling voor holle ruimten een goede keuze, maar moet vaker herhaald worden, en Dinitrol houdt wat beter maar komt niet overal. Fluidfilm lijkt zelf (door een amateur als ik) ook wat gemakkelijker herhaald te kunnen worden.
Ervaringen van iemand van jullie?
Lekt het één harder (na) dan het ander? Ik vraag me ook af waarbij het interieur evt. het minste te lijden heeft (geur? vet?). Andere voor- of nadelen?
met groeten, marco.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
AutoBild, Rost auf Raten :
www.afripix.de/Rostschutz.pdf
Oldtimer Markt, deel 1, 2 en 3 :
www.oldtimer-markt.de/sites/default/file...hutz-test_teil_1.pdf
www.oldtimer-markt.de/sites/default/file...hutz-test_teil_2.pdf
www.oldtimer-markt.de/sites/default/file...hutz-test_teil_3.pdf
- V700 register
- Nieuw lid
-
Persoonliojk vind ik het spul stinken als de hel, lijkt net of er iemand gekotst heeft in jouw auto, maar nu is de geur weg.
Heb spuitbussen gekocht met een slangetje van 60 cm en de kokerbalken ermee in gespoten.
Het spul komt er in 3 kleine straaltjes uit en wordt dan schuim, waardoor het in alle hoekjes komt. Niet te snel het slangetje terugtrekken, maar langzaam zodat de Fluidfilm overal komt.
Leg wel een kartonnen plaat onder de openingen in die delen die je gaat inspuiten, want het loopt er uit. Ik heb van iemand gehoord die het ook zelf heeft gedaan dat hij zijn auto 2 dagen heeft stil gezet, zodat alles goed kan inwerken en uiteraard moeten de delen die je gaat behandelen droog en schoon zijn, Misschien eerst met lucht doorspuiten, als dit kan.
Suc6
Gerhard
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Fluidfilm werkt een stuk minder zeker op oppervlaktes die weersinvloed hebben zoals de bodem. Na verloop van tijd is het gewoon verdwenen...
Als je zelf aan de gang gaat ook altijd goed opletten of en welk drijfgas er gebruikt wordt als je holle ruimtes inspuit. Vaak, als het drijfgas blijft hangen, zit het spul op het einde alleen op de onderkant (slaat neer). Dus beste is eigenlijk als je het aanbrengt met perslucht.
- R Dobbelaere (GAST)
- Nieuw lid
-
Desondanks gebruik ik het wel naar harte lust op mijn dofrode 242, ik heb een hekel aan poetsen en met een lik van de kwast (fluidfilm) en een wrijf van een zachte doek gaat hij zonder moeite glimmen als een... 10 minutjes heb je heel je auto gedaan en glimt het alsof je de hele dag in de weer geweest bent met waxshampoo en turtle wax...
- V700 register
- Nieuw lid
-
DopdeDouwer schreef : Fluidfilm is ook niet bedoeld om op oppervlakten te smeren, maar in de holle ruimten zijn werk te doen (kruipt overal in).
Desondanks gebruik ik het wel naar harte lust op mijn dofrode 242, ik heb een hekel aan poetsen en met een lik van de kwast (fluidfilm) en een wrijf van een zachte doek gaat hij zonder moeite glimmen als een... 10 minutjes heb je heel je auto gedaan en glimt het alsof je de hele dag in de weer geweest bent met waxshampoo en turtle wax...
- Coen de Voogd
- Premium lid
-
Veel interessante informatie over roestbescherming is te vinden op deze (Duitstalige) site: <a href=" www.korrosionsschutz-depot.de/ "> www.korrosionsschutz-depot.de . Naast de diverse 'whitepapers' over roest en roestbescherming hebben ze ook een catalogus waarin ze oa. het 'inzetbereik' van, het brede spectrum van producten, aangeven die zij verkopen. Persoonlijk vind ik deze informatie niet 'gekleurd'.
Let wel: Mocht je met FluidFilm aan de gang willen gaan, producten van dit merk tasten rubber aan, dus oppassen met remslangen en andere rubber onderdelen (oa. wiel ophangingen, etc).