Mike Sander
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-02-2015 13:20 #1415616
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Reanimatie Mike Sander - @Presto, johnvang, Chris B, Rudiger
@Presto, johnvang, Chris B, Rudiger
Heren,
Ik blijf hopen dat er iets gezamenlijks valt te organiseren. Eventueel in beperkte kring (vier deelnemers).
Zou daar graag de mogelijkheden voor willen inventariseren, cq me voor willen inspannen en afspraken maken.
Komend voorjaar moet toch mogelijk zijn? Wie voelt daar voor?
Het gaat per slot over het behoud van onze bolides...
Adriaan
Heren,
Ik blijf hopen dat er iets gezamenlijks valt te organiseren. Eventueel in beperkte kring (vier deelnemers).
Zou daar graag de mogelijkheden voor willen inventariseren, cq me voor willen inspannen en afspraken maken.
Komend voorjaar moet toch mogelijk zijn? Wie voelt daar voor?
Het gaat per slot over het behoud van onze bolides...
Adriaan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Melvin Wals
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2015 01:00 #1415626
door Melvin Wals
Beantwoord door Melvin Wals in topic Ik voel daar voor. Overigens
Ik voel daar voor. Overigens is mijn 760 van de zomer al behandeld, maar tijdens een sessie kan ik de auto nog eens nalopen.
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-02-2015 10:57 #1415631
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Wie volgt?
...en jouw ervaring zal goed van pas komen. Dankjewel.
Wie volgt?
Wie volgt?
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-02-2015 17:45 #1415681
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic hulp
Heb geen Volvo meer maar help natuurlijk graag. Het lastigste is denk ik een locatie met brug te vinden die een dergelijke actie toestaat. Het behandelen met vet nevelt de hele werkplaats onder een dun laagje vet... puntje om op te letten.
Als jullie de auto's willen behandelen dan is het belangrijk dat de auto van onderen goed schoon is en dat de dorpels goed doorgespoeld zijn. Bij een 7/9 kunnen bladeren en vuil via de parafan in de dorpels komen, even een slang met ontvetter (Dasty b.v.) en heet water erop zetten lijkt me niet verkeerd om dat eruit te spoelen.
Verder heb ik geleerd dat MS vet prima op de bodem kan, alleen dat de eerste laag gekwast moet worden. Als de eerste laag met perslucht erop gespoten wordt hecht t niet goed en kan het in dikke plakken eraf vallen. Ook heb ik de gewoonte om beginnende roest weg te halen en voor te behandelen met Nelf zinkfosfaatprimer. Vet op de bodem is wel elk jaar nalopen... het blijft niet overal jarenlang zitten.
Leuk klusje om te doen, na afloop ben je zo vet als bagger!
Groet,
Chris
Als jullie de auto's willen behandelen dan is het belangrijk dat de auto van onderen goed schoon is en dat de dorpels goed doorgespoeld zijn. Bij een 7/9 kunnen bladeren en vuil via de parafan in de dorpels komen, even een slang met ontvetter (Dasty b.v.) en heet water erop zetten lijkt me niet verkeerd om dat eruit te spoelen.
Verder heb ik geleerd dat MS vet prima op de bodem kan, alleen dat de eerste laag gekwast moet worden. Als de eerste laag met perslucht erop gespoten wordt hecht t niet goed en kan het in dikke plakken eraf vallen. Ook heb ik de gewoonte om beginnende roest weg te halen en voor te behandelen met Nelf zinkfosfaatprimer. Vet op de bodem is wel elk jaar nalopen... het blijft niet overal jarenlang zitten.
Leuk klusje om te doen, na afloop ben je zo vet als bagger!
Groet,
Chris
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-02-2015 11:56 #1415800
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic En dat is drie
Ook met drie deelnemers (Presto, Chris B en ondergetekende) valt er mijns inziens wel iets te organiseren. Johnvang en Rudiger hebben (nog) niet gereageerd. Maar het is nog geen voorjaar...
Adriaan
Adriaan
Moderators: Jerry Stam