hoe krijg ik die sierstrip weer als nieuw? Opgelost. Nieuw via dealer!
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2014 13:23 #1101093
door ADRIAANB234FT
hoe krijg ik die sierstrip weer als nieuw? Opgelost. Nieuw via dealer! is gemaakt door ADRIAANB234FT
Welke poetsdeskundige weet hier raad op: onlangs heb ik voor mijn 960 ('93) van een mede-lid een vervangende bumpersierstrip gekocht. De strip is van een aanzienlijk ouder model (760) afkomstig en heeft geen noemenswaardige beschadigingen. Na het poetsen (lakcleaner en was) is ie aanzienlijk opgeknapt, maar er blijft toch een lichte melkwaas achter. Op zich niet zo'n ramp, maar omdat de strip aansluit op de grill (met chromerand) steekt het toch wel erg schril af. Hij lijkt wel van gepolijst roestvrij staal. Ik ben bang dat dit de 'tand des tijds' is en er weinig aan valt te doen. Ik wil niet het risico lopen om door de chromelaag te poetsen want dan ben ik nog verder van huis. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen? Eenzelfde verweerde grill monteren even buiten beschouwing gelaten.
Adriaan
ps Als iemand wél een mooie strip heeft liggen, neem ik die trouwens graag over.
Adriaan
ps Als iemand wél een mooie strip heeft liggen, neem ik die trouwens graag over.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2014 17:49 #1405053
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic sierstrip
Welke sierstrip is het precies? Is ie in de kleur van de auto of van zwart kunststof? Indien van zwart kunststof zou ik het proberen met gekookte lijnzaadolie. Als het een gelakte versie is dan is overlakken (spuiten) de optie.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2014 18:10 #1405054
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HG?
Als die strip inderdaad van roestvast staal is, kun je het proberen met de RVS reiniger van HG bij de drogist. Speciaal voor roestvast staal. Het rvs aanrecht knapte er erg van op...
De grille is volgens mij niet van rvs, dus oppassen!
De grille is volgens mij niet van rvs, dus oppassen!
- ADRIAANB234FT
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2014 08:49 #1405078
door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Kunststof
Was het maar waar dat ze van rvs waren, Tom. De bumperstrips van de 760 en ook de 960 type I zijn evenals de bumperstrips van de 944/945 van kunststof, maar hebben in plaats van een laklaag in de kleur van de carrosserie een chrome uiterlijk. Het zal wel een coating zijn waar je, als je stevig blijft poetsen, ook doorheen poetst. Als ik een bedrijf kon vinden dat zo'n coating nieuw kan aanbrengen, lijkt me dat de oplossing.
Bedankt voor het meedenken.
Adriaan
Bedankt voor het meedenken.
Adriaan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2014 09:23 #1405080
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic chroom zelf doen
als de strips brandschoon en recht zijn, en je een vaste hand hebt, kan je het eigenlijk vrij eenvoudig zelf doen.
stond nog op de planning om te proberen.
stond nog op de planning om te proberen.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2014 14:51 #1405090
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Kunststof
Hallo Volvisti
De bumperstrips zijn van kunststof. "Niet in kleur" zijn ze antraciet (kleurcode 214) gespoten. Het chroom dat er eventueel op zit is er waarschijnlijk op geanodiseerd.
groetjes
Mathy
De bumperstrips zijn van kunststof. "Niet in kleur" zijn ze antraciet (kleurcode 214) gespoten. Het chroom dat er eventueel op zit is er waarschijnlijk op geanodiseerd.
groetjes
Mathy
- Jeroen Post
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2014 15:39 #1405092
door Jeroen Post
En is dit ook zo gedaan bij de grille (mits je geen compleet zwarte hebt), bijvoorbeeld?
Beantwoord door Jeroen Post in topic Chroom
Kan dat dan ook opnieuw gedaan worden?Het chroom dat er eventueel op zit is er waarschijnlijk op geanodiseerd.
En is dit ook zo gedaan bij de grille (mits je geen compleet zwarte hebt), bijvoorbeeld?
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2014 16:48 #1405093
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Chroom
Hallo Jeroen
Kan waarschijnlijk wel, vraag is alleen wat zoiets kost. Waarschijnlijk is het enige verschil tussen "chroom" en "geen chroom" alleen het laagje chroom. Waar dus geen chroom op zit, maar waar wel een "chrome" versie van is, daar kun je waarschijnlijk wel een laagje chroom op laten zetten. Eventueel moet daar dan wel nog een laagje tussen.
Zou met "water transfer" geen chroomlaagje aan te brengen zijn? Lijkt me goedkoper dan anodiseren. Je kunt "chroom" tegenwoordig trouwens ook spuiten, net als verf.
groetjes
Mathy
Kan waarschijnlijk wel, vraag is alleen wat zoiets kost. Waarschijnlijk is het enige verschil tussen "chroom" en "geen chroom" alleen het laagje chroom. Waar dus geen chroom op zit, maar waar wel een "chrome" versie van is, daar kun je waarschijnlijk wel een laagje chroom op laten zetten. Eventueel moet daar dan wel nog een laagje tussen.
Zou met "water transfer" geen chroomlaagje aan te brengen zijn? Lijkt me goedkoper dan anodiseren. Je kunt "chroom" tegenwoordig trouwens ook spuiten, net als verf.
groetjes
Mathy
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2014 17:20 #1405095
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic plastic
Ook als de strip van het juiste kunststof is kan je die prima laten verchromen voor het beste resultaat. Niet technische kunststoffen (Polyolifines zoals PP, HDPE etc zijn echter alleen te lakken. Ik ben echter nog steeds benieuwd over welke strip we het hier hebben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2014 17:49 #1405096
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bling!!
Ik ook, ik heb niet van die mooie bling, bling strips op mijn 940...
Moderators: Jerry Stam