Dinitrol© of Tectyl©

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-04-2014 18:18 #1404672 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic roestomvormer...
wat voor soort roestomvormer heeft de NL vertegenwoordiger van Mike Sanders fett in gedachten(n)? Als je kijkt naar bijv. de score van bekende middelen op dat gebied in de test (fertan), geeft mij dat weinig vertrouwen. Op Duitstalige websites staat veel info over roestbescherming en dito middelen. kijk eens op www.rostschutz-forum.de (lijkt nergens mee gelieerd qua aanbieder van middelen) en www.korrosionsschutz-depot.de (wel een aanbieder). Leuke en handige van laatst genoemde is hun catalogus. Hierin vermelden ze ook de effectiviteit en inzetgebied van de middelen. Lees ook hun publicatie over roestomvormers.... Die werken niet is de simpele en tevens zeer begrijpelijke conclusie. Wat dan wel? De roest, welke poreus is, doordrenken met een zeer goed kruipend middel waardoor het wordt afgesloten van de zuurstof. Het middel daarvoor is lanoline (schapenvet). Dit is de basisgrondstof voor FluidFilm. Dit middel wordt ook genoemd in de test (type A). Volgens de eerst genoemde Duitstalige website dien je FluidFilm A na enige tyd (minimaal 2 jaar) af te werken met Mike Sanders Fett omdat t op termijn dun wordt. Dit is de manier waarop ik ook mijn auto wil gaan beschermen. Heb gehoord dat FluidFilm erg sterk ruikt naar de dierlijke leverancier ervan...... Heb eerder op de site ook ervaringen van anderen met dit middel gelezen, even zoeken dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC