eindelijk wordt het weer mooi weer om te poetsen !!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2012 17:02 #1093823
door V700 register
eindelijk wordt het weer mooi weer om te poetsen !!! is gemaakt door V700 register
volgende week begint mijn vakantie (4 weken ) en gelijk begint het mooie weer !!
DE ultieme gelegenheid om mijn pas aangeschafte 960 eens flink onder handen te nemen .
nu ben ik een fanatieke poetser/detailer , dus kan me flink uitleven op mijn zweedse stuk staal .
planning : eerst natuurlijk helemaal wassen , daarna kleien (altijd leuk , al die verbaasde blikken van ''wat ben jij nou aan het doen dan '' )
mooi polijsten met mn dap900 en mn monello produkten en daarna een mooi laagje wax er overheen .
Heeft ie wel verdiend na 332000 km (en het is ook wel hard nodig )
Meer mensen die met dit mooie weer in aankomst ook dergelijke plannen hebben ??
DE ultieme gelegenheid om mijn pas aangeschafte 960 eens flink onder handen te nemen .
nu ben ik een fanatieke poetser/detailer , dus kan me flink uitleven op mijn zweedse stuk staal .
planning : eerst natuurlijk helemaal wassen , daarna kleien (altijd leuk , al die verbaasde blikken van ''wat ben jij nou aan het doen dan '' )
mooi polijsten met mn dap900 en mn monello produkten en daarna een mooi laagje wax er overheen .
Heeft ie wel verdiend na 332000 km (en het is ook wel hard nodig )
Meer mensen die met dit mooie weer in aankomst ook dergelijke plannen hebben ??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2012 00:29 #1364441
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Poetsen!
Jazeker!
Ik had vandaag voor het eerst weer tijd en zon en heb hem meteen een flinke basiswasbeurt gegeven!
De komende weken is de hele auto aan de beurt voor een vertroetelingskuur zoals hier: <a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/40709 "> www.volvo700vereniging.nl/node/40709
Ik heb inmiddels ook de beschikking over een échte poetsmachine, dus ik ga me lekker uitleven!
Ik had vandaag voor het eerst weer tijd en zon en heb hem meteen een flinke basiswasbeurt gegeven!
De komende weken is de hele auto aan de beurt voor een vertroetelingskuur zoals hier: <a href=" www.volvo700vereniging.nl/node/40709 "> www.volvo700vereniging.nl/node/40709
Ik heb inmiddels ook de beschikking over een échte poetsmachine, dus ik ga me lekker uitleven!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2012 08:57 #1364447
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic carclean
mooizo , alweer een carclean fan dus !!!
heb je ook een dap of heb je een g220 van meguiars ?? (de machine dus )
monello lijn van hun werkt uitstekend , en is een stuk goedkoper dan megs .
heb je ook een dap of heb je een g220 van meguiars ?? (de machine dus )
monello lijn van hun werkt uitstekend , en is een stuk goedkoper dan megs .
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2012 12:23 #1364455
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Dat durf ik niet eens te
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2012 12:56 #1364460
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ha Stefan,
Ik zou ook
Ha Stefan,
Ik zou ook hoognodig iets moeten doen aan mijn blackberry pearl 945. Ik heb al een aantal keren gekeken op de site van Carclean, maar zie door de bomen het bos niet meer. Nu begrijp ik dat jij erg tevreden bent over de producten van Monello? Die heb ik ook gezien. Wat heb je van dat merk zoal nodig, om een mooi en duurzaam resultaat te bereiken?
En dan de polijst machine, een hele investering! Ik zie een type DAP 500 en 900, zit het verschil hem in het vermogen, of is er meer? Onderstaand pakket van Carclean, is dat een goede keus?
Graag je advies?
Ik zou ook hoognodig iets moeten doen aan mijn blackberry pearl 945. Ik heb al een aantal keren gekeken op de site van Carclean, maar zie door de bomen het bos niet meer. Nu begrijp ik dat jij erg tevreden bent over de producten van Monello? Die heb ik ook gezien. Wat heb je van dat merk zoal nodig, om een mooi en duurzaam resultaat te bereiken?
En dan de polijst machine, een hele investering! Ik zie een type DAP 500 en 900, zit het verschil hem in het vermogen, of is er meer? Onderstaand pakket van Carclean, is dat een goede keus?
Graag je advies?
- De DAP500 V2 D/A Polijstmachine
- Monello 5.5" Smart CCS Orange light cutting pad - Voor het aanpakken van swirls en lichte krasjes met Raffini Mezzo
- Monello 5.5" Smart CCS White polishing pad - Voor het aanpakken van lichte swirls, of om het polijsten met oranje na te bewerken met Raffini Mezzo
- Monello 5.5" Smart CCS Black finishing pad - Om de laatste finish te geven aan de lak met bijvoorbeeld een finishing polish of een glaze
- Monello Raffini Mezzo - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de oranje en/of de witte pad
- Monello Raffini Finale - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de groene pad
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2012 14:32 #1364465
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Riwax
Ik ben er achter, het is een Riwax 1300W polijstmachine.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2012 16:25 #1364471
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic monello pakket
hoi ,
het verschil tussen de dap 500 en de 900 zit hem inderdaad in het vermogen ,
aangezien onze volvo's een KNETTERharde lak hebben zou ik toch gaan voor de 900 versie ,
en de gele pad erbij aanschaffen (die heeft net nog wat meer cutting )
ben vanmorgen begonnen , en heb het dak en de motorkap nu klaar .
mijn plan van aanpak is geweest :
wassen
kleien
monello mezzo op de gele pad
monello mezzo op de witte pad
monello finale op de zwarte pad
autoglym srp met het handje (srp is een middel die de laatste swirls maskeert)
en dan de wax van autoglym .
hopelijk heb je hier wat aan
het verschil tussen de dap 500 en de 900 zit hem inderdaad in het vermogen ,
aangezien onze volvo's een KNETTERharde lak hebben zou ik toch gaan voor de 900 versie ,
en de gele pad erbij aanschaffen (die heeft net nog wat meer cutting )
ben vanmorgen begonnen , en heb het dak en de motorkap nu klaar .
mijn plan van aanpak is geweest :
wassen
kleien
monello mezzo op de gele pad
monello mezzo op de witte pad
monello finale op de zwarte pad
autoglym srp met het handje (srp is een middel die de laatste swirls maskeert)
en dan de wax van autoglym .
hopelijk heb je hier wat aan
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2012 17:34 #1364474
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Dan zit ik met mijn 1300W
Dan zit ik met mijn 1300W Riwax wel goed. Bedoeld voor het polijsten van gelcoats op jachten.
Heb het tot nu toe altijd met de hand gedaan dus ik was niet op de hoogte van de verschillende poetsmachines. Meevallertje!
Heb het tot nu toe altijd met de hand gedaan dus ik was niet op de hoogte van de verschillende poetsmachines. Meevallertje!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-07-2012 19:13 #1364481
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic heb even zitten googelen ,
heb even zitten googelen , maar als jij de riwax 1300 watt hebt die daar het meest voorkomt dan kun je een meevaller hebben , maar het kan ook een domper voor je worden !!!
de dap900 die ik heb is een excentrische machine (foolproof , dus weinig schade mee aan te richten .
de riwax 1300 voor zover ik hem heb kunnen vinden is een roterende machine (rotary) , en als je hier niet mee oppast dan ga je door je lak heen ook al is ie nog zo hard !!!! , of je verbrand je lak met als gevolg : overspuiten .
tevens is het zo dat er maar weinig mensen (ook met ervaring met de machine ) met een rotary zonder hologrammen kunnen finishen ,en je alsnog met een excentrische machine moet nabewerken .
wil je meer weten over de verschillende technieken kijk dan eens op 3xw .forum.carclean.nl.
is zowieso een leuk forum !!!
de dap900 die ik heb is een excentrische machine (foolproof , dus weinig schade mee aan te richten .
de riwax 1300 voor zover ik hem heb kunnen vinden is een roterende machine (rotary) , en als je hier niet mee oppast dan ga je door je lak heen ook al is ie nog zo hard !!!! , of je verbrand je lak met als gevolg : overspuiten .
tevens is het zo dat er maar weinig mensen (ook met ervaring met de machine ) met een rotary zonder hologrammen kunnen finishen ,en je alsnog met een excentrische machine moet nabewerken .
wil je meer weten over de verschillende technieken kijk dan eens op 3xw .forum.carclean.nl.
is zowieso een leuk forum !!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2012 08:49 #1364524
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Riwax 1300
Daar heb ik nog eens meters mee afgelegd bij een Yacht bouwer, 2X in de week de mallen poetsen en 1 keer in de maand goed cleaneren, Had ik dat gedaan stonden er altijd wel yachten klaar voor de cleaner en een dikke laag wax er op gooien, als je het niet gewend bent is het een zwaar ding maar het went snel.
Verder Poetsen? Jazeker de ene week helemaal wassen aan de buitenkant en dan ook uitgebreid, de andere week alleen even afspoelen,Binnen kant ook regelmatig met de doek er door heen en de stofzuiger.
Tom.
Verder Poetsen? Jazeker de ene week helemaal wassen aan de buitenkant en dan ook uitgebreid, de andere week alleen even afspoelen,Binnen kant ook regelmatig met de doek er door heen en de stofzuiger.
Tom.
Moderators: Jerry Stam