Doffe rode lak professioneel laten 'ophalen'

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 22:34 #1082218 door V700 register
Doffe rode lak professioneel laten 'ophalen' is gemaakt door V700 register
Heeft iemand hier ervaring met het laten 'ophalen' van verweerde doffe rode lak (niet-metallic) door een professioneel poetsbedrijf? Het bedrijf Polytop in Alkmaar beweert dat het dit kan, maar hoelang blijft dit goed en hoe vaak moet je auto 'op herhaling'? Iemand ervaring met Polytop of andere bedrijven (liefst in het midden van het land) die dit probleem effectief te lijf gaan? Garantie? Ben zelf geen poetser, dus laat dhz-tips maar zitten. Als een poetsbedrijf goed en bestendig werk levert, mag het van mij best wat kosten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 23:09 #1284129 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pas maar op..:-)
onthoudt je kenteken, want als de lak echt dof is, herken je 'm niet terug  en zonnebril op!
Zonder gekheid, ik heb een wagen gezien voor en na de behandeling en die lak was echt dof! Ze wordt gepolijst, dus moet de lak verder in een goede conditie zijn, dwz niet beschadigd of doorgeroest, kleine krasjes en krassen zie je niet meer terug. Daarna gaat er een teflon laag op die wel jaarlijks gecontroleerd/bijgewerkt moet worden. Dus er zitten wel jaarlijks enige kosten aan als je verslaafd bent geworden aan het uiterlijk. maar er zit ook 2 jaar of zelfs drie (weet ik niet zeker meer) garantie op. 

Ik heb zelf ervaring met polijsten en in de was zetten van polyester boten en auto's, maar zij leveren klasse werk op in een zeer korte tijd. Je bent je wagen een dag kwijt, en ohja, ik heb geen aandelen of bekenden bij dat bedrijf. 

• bouke maas (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 23:38 #1284133 door bouke maas (GAST)
Beantwoord door bouke maas (GAST) in topic In de was houden
Bij alle lakken (maar zeker rode niet metallic) is het belangrijk om de auto in  de was te houden. Dit vormt een afsluitende beschermlaag tussen de lak en de buitenwereld waardoor de lak niet verweert (de blanke top-laag). Garantie geven kan alleen als je weet dat de eigenaar van de auto dit doet, anders gaat het proces van verweren gewoon verder. Verder moet de toplaag van de lak nog in goede staat zijn, dwz niet bladderen ofzo.
Zelf gebruik ik voor dit werk een Festool rotax machine en Festool polijstmiddel. Eerst korreltje 6000, waarmee je ook wat krasjes weg kan poetsen en daarna korreltje 10,000. Als je de auto daarna nog in de was zet ziet hij er heel anders uit. Polijsten is eigenlijk niks anders dan heel fijn schuren. Boy heeft gelijk als hij zegt dat je je kenteken moet onthouden want het resultaat van aandachtig polijsten is erg mooi!
Groetjes Bouke

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-08-2010 12:02 #1284164 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Half dagje
Ik moet nog ergens een potje hebben waarmee je in een uur of twee een hele volvo "ophaalt". Onderhoud doe je door eens per 6 weken de auto met een droogwasmiddel schoon te maken. Eerst na een week of twee, drie dan geleidlijk naar 6-10 weken. Werkte fenomenaal op mijn (onze) 2CV, die er uitzag als nieuw. Ongelogen,auto werd drie jaar niet gewassen!
Wil proberen dar spul in de USA te bestellen maar is nog niet gelukt.
Ben hier een hoop aan het opruimen/weggooien/opnieuw opruimen ;) dus als ik het vind zal ik het wel melden. Wil er nog wel een stukje voor omrijden ook, stimuleert mijn bestel aktie!
Groetend
JohnPeter

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC