knipperlichten reinigen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 18:01 #1064115 door V700 register
knipperlichten reinigen is gemaakt door V700 register
De knipperlichten van mijn 780 zijn wat vuil van binnen. Ik heb ze gedemonteerd en in een sopje schoongemaakt. Dat is aanzienlijk beter, maar er zit nog steeds wat aanslag op de reflectoren. Hoe kan ik het dekglas (dat van plastic is) van het huis losmaken en hoe maak ik het weer vast? Er lijkt een soort grijze pasta te zijn gebruikt om beide delen aan elkaar te binden.
Kan ik de reflectoren zelf gewoon met chroompoets van Autoglym behandelen? 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 18:36 #1193087 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Eenmalig
De reflectoren zijn in principe niet deelbaar. Als je dat toch probeert, heb je grote kans dat het "glas" breekt, dsu dat zou ik niet doen.
Los daarvan, zijn reflectoren bij Volvo voorzien van heel dunne laagjes opgedampt chroom, die heel makkelijk beschadigen. Poetsen emt een celaner is absoluut uit den boze, daarme help je onmiddellijk de reflector om zeep. Het enige wat wel redelijk goed gaat (bij koplampen bijvoorbeeld), is spoelen met enorm veel water, zodat er absoluut geen vuil meer achterblijft, en daarna voorzichtig nawrijven met een heel zachte, schone doek.
Wil je de 780 weer optimaal eruit laten zien, dan is waarschijnlijk vervanging de enige oplossing. Carlo Schmidt zal waarschijnlijk nog nieuwe knipperlichten kunnen leveren, misschien de Volvo dealer ook nog, maar dat laatste is afwachten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2008 20:42 #1193119 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dan ga ik ze vervangen.
Dan ga ik ze vervangen. Links heb ik al een nieuwe gevonden, rechts waarschijnlijk ook. Soms is het even zoeken omdat er amerikaanse knippers op moeten, maar uiteindelijk lukt dat wel.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC