verweerde,matte achterlichten.Polijsten

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 10:16 #1193386 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic polijsschijf
Hej,
vroeger, toen ik nog op school zat hielden we de meest vreemde voorwerpen tegen de polijsschijf in het technicum lokaal. Pasta erop en polijsten maar. Kijk wel uit voor oververhitting.
Volgens mij moet dat met de plastic kappen van de lichten ook lukken. ben je in 10 minuten klaar.
Ben, lid 901.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 11:04 #1193390 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic replica
Mocht je, nu je wellicht door het kunststof heen bent gepoetst, toch nog nieuwe overwegen. Voor de prijs van een replica bij Nordicar koop je er op Ebay twee. Inclusief verzendkosten.
Wart
Pas je wel op dat je nu je tanden niet per abuis doet met koperpoets om vervolgens. na een mislukte poging om ze weer wit te krijgen met aluminiumsmeer en krasmiddel, toch nog in een (tand) technicumlokaal te belanden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 12:20 #1193395 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poetsen en het milieu

wart schreef : Mocht je, nu je wellicht door het kunststof heen bent gepoetst, toch nog nieuwe overwegen. Voor de prijs van een replica bij Nordicar koop je er op Ebay twee. Inclusief verzendkosten.
Wart
Pas je wel op dat je nu je tanden niet per abuis doet met koperpoets om vervolgens. na een mislukte poging om ze weer wit te krijgen met aluminiumsmeer en krasmiddel, toch nog in een (tand) technicumlokaal te belanden.

Bedankt Wart
voorlopig kijk ik even uit met alle poetsmiddelen..
 Vervangen voor een andere kan altijd nog maar ik vind het leuker om de originele achterlichten te houden.Weggooien omdat ze dof zijn doe ik niet dan komen ze op de afvalhoop terecht die al erg groot is.
Met dezelfde gedachte rijd ik eigenlijk ook mijn 740 van 18 jaar oud,alhoewel je daar natuurlijk tegenin kan brengen dat hij wel meer vervuilende uitlaatgassen verspreid vergeleken bij een meer moderne auto.
Daarentegen hoeft men nu voor mij geen energie te gebruiken om een nieuwe auto te produceren.
Wat per saldo beter is weet ik niet.

groeten
peter
Groeten
peter

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 12:23 #1193397 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Poetsarm??

Pierre van Aert schreef : @ Peter
Echt waar 1 uur per unit ?, dat is 2 uur poetsen, jeminee, dat zou ik nooit volhouden.
@ Lobbes
Blanke lak op achterlichten zou best weleens APK afkeur kunnen zijn.

Hallo Lobbes
Een uur poetsen is ook wel lang maar ik zat gezellig aan de eettafel met een kop koffie en uitzicht op de TV.
Ik vroeg me wel af hoe de ziekte heet die je er aan over kan houden door overbelasting van je armen :een poetsarm??

groeten

peter m

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 16:13 #1193418 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic RSI
Repetitive Strain Injury
oftewel
Kangaroo paw zoals dat heet in AUS.
(en dat  klinkt zo belachtelijk dat mensen er daar veel minder last van hebben dan hier) 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 19:10 #1193436 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Blanke lak en poetsen
voor alle duidelijkheid, ik heb niet(s) gepoetst, daar ben ik absoluut te lui voor.
Ik had ooit (met een andere lak??) een schitterend resultaat, het oplosmiddel in de lak deed kennelijk ook het oppervlak van het plastic oplossen, het werd weer schitterend transparant, echter deze keer niet, overigens: geen APK problemen mee gehad, ik zou niet weten waarom..

Peter
Lobbes 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-03-2008 19:40 #1193449 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic milieu ?

peter 54 schreef : Met dezelfde gedachte rijd ik eigenlijk ook mijn 740 van 18 jaar oud,alhoewel je daar natuurlijk tegenin kan brengen dat hij wel meer vervuilende uitlaatgassen verspreid vergeleken bij een meer moderne auto.
Daarentegen hoeft men nu voor mij geen energie te gebruiken om een nieuwe auto te produceren.
Wat per saldo beter is weet ik niet.

odaar is veel over gezegd, en ook een zaak van statistiek en de macht van grote getallen. uitkomsten kun je dus makkelijk verdraaien en moet je derhalve met een korrel (of pallet) zout nemen.

wat me er nog van bijstaat is dat doorrijden in een oudere auto beter was dan deze afdanken en een nieuwe nemen, dit ivm energie die het kost een auto te maken. voorwaarde vast goed onderhoud/goede afstellingen zijn, tot welke leeftijden dit opgaat weet ik niet.

en dat bijv. een prius hybride totaal bekeken slechter is dan een hummer omdat je dan ook de (fabricage en verwerking van) accus meeneemt in de berekening.

dus een goed afgestelde 7/940 op LPG is het beste wat wat je voor het milieu kunt doen. de lpg was anders ook wel afgefakkeld en nu kom je er nog ergens mee

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC