Homokineet hoesjes vervangen 960 MultiLink
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-09-2024 11:59 #1112109
door V700 register
Homokineet hoesjes vervangen 960 MultiLink is gemaakt door V700 register
Hallo Volvo liefhebbers,
Mijn 960 uit '96 heeft 1 of meerdere doorgesleten homokineet hoesjes en de APK staat voor de deur.
Dus ik heb de hoesjes besteld en ondertussen ben ik aan het inventariseren wat ik moet doen.
Ondanks dat ik wel wat sleutel ervaring heb, is het me nog niet helemaal duidelijk welke onderdelen los moeten om de homokineten vrij te krijgen.
Heeft iemand dit wel eens gedaan en zo ja, zou je deze de ervaringen willen delen?
Deze wielophanging komt relatief weinig voor onder de Volvo's, dus op YouTube kan ik niet zo gauw wat vinden, tenzij je het gehele subframe wil verwijderen. Ik hoop dat dat niet hoeft
Ik hoor het graag.
Groet, Marcel
Mijn 960 uit '96 heeft 1 of meerdere doorgesleten homokineet hoesjes en de APK staat voor de deur.
Dus ik heb de hoesjes besteld en ondertussen ben ik aan het inventariseren wat ik moet doen.
Ondanks dat ik wel wat sleutel ervaring heb, is het me nog niet helemaal duidelijk welke onderdelen los moeten om de homokineten vrij te krijgen.
Heeft iemand dit wel eens gedaan en zo ja, zou je deze de ervaringen willen delen?
Deze wielophanging komt relatief weinig voor onder de Volvo's, dus op YouTube kan ik niet zo gauw wat vinden, tenzij je het gehele subframe wil verwijderen. Ik hoop dat dat niet hoeft

Ik hoor het graag.
Groet, Marcel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-09-2024 21:15 #1475869
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niemand?
Niemand?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-10-2024 10:31 #1475904
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je er iets aan hebt: in
Als je er iets aan hebt: in Woerden heb ik een complete losse Multilink I staan, en een multilink II die geheel gedemonteerd is.
Daarmee zouden we samen wel kunnen kijken wat er precies los moet.
Ik moet zeggen dat ik het geen gemakkelijk sleutelbare onderdelen vind: het geheel demonteren heeft flink wat tijd en kracht gekost, deels omdat het een best roestig exemplaar was. De donor had twee jaar in het gras staan slapen.
Ik heb ook een geschikte tape om hoezen aan elkaar te plakken: daarmee zou je in elk geval de APK doorstaan, maar vernieuwen is natuurlijk mooier.
Daarmee zouden we samen wel kunnen kijken wat er precies los moet.
Ik moet zeggen dat ik het geen gemakkelijk sleutelbare onderdelen vind: het geheel demonteren heeft flink wat tijd en kracht gekost, deels omdat het een best roestig exemplaar was. De donor had twee jaar in het gras staan slapen.
Ik heb ook een geschikte tape om hoezen aan elkaar te plakken: daarmee zou je in elk geval de APK doorstaan, maar vernieuwen is natuurlijk mooier.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-10-2024 10:01 #1475970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hallo Willem,
Hallo Willem,
Bedankt voor je reactie. Wat voor een tape is dat en waar zou ik het kunnen aanschaffen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet,
Marcel
Bedankt voor je reactie. Wat voor een tape is dat en waar zou ik het kunnen aanschaffen?
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet,
Marcel
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-10-2024 07:29 #1476029
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Sorry, een beetje late
Sorry, een beetje late reactie.
Die tape blijkt HPX Stretch&Fuse te heten. Hij is bij diverse webwinkels leverbaar, en vast ook wel bij de betere automaterialenhandel.
Die tape blijkt HPX Stretch&Fuse te heten. Hij is bij diverse webwinkels leverbaar, en vast ook wel bij de betere automaterialenhandel.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-10-2024 21:24 #1476037
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank
Dank voor de update; ik ga er naar op zoek
Moderators: Jerry Stam