Distributieriem automaat vervangen
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Zit zomaar die bout weer vast.
(Geintje natuurlijk hé mensen)
Groetjes,
Gerben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
- Berichten: 2
Krukaspoeliebout inoliën, daarna vastzetten met 60 Nm +60 graden. Dus je ontkomt niet aan een stevige tegenhouder en een momentsleutel.
Het inoliën is om de wrijving van de schroefdraad te verminderen zodat het moment correct is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Zorgen dat de bout niet vervuild is lijkt me voldoende.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ook was de spanner flink krom, gelukkig had ik daar al een nieuwe voor besteld, wel jammer dat die krom was want het rolletje zelf was nog prima, geen speling o.i.d.
Straks een ritje naar de sloop in de hoop dat daar een krukastandwiel te krijgen is met de halfronde tanden. Anders de oude maar weer monteren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
- Berichten: 1
Volvo geeft zijn aandraaimomenten altijd op uitgaande van geoliede bouten
Maar ik schat in dat dat dan alleen op cilinderkopbouten slaat en niet "altijd" .
Want het gaat volledig in tegen wat anderzins gangbaar is voor andere bouten.
Voor er verkeerde veralgemeniseerde conclusies getrokken gaan worden en mensen ook hun wielbouten gaan inoliën en er straks wielen afvallen etc.
Een advies is goed maar wel in de juiste context plaatsen lijkt me.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Normaal gesproken is dat zeker waar, maar bij een 30 jaar oude 740 met onbekende historie en veel kilometers zou ik ene dubbelcheck doen. Een even oude motor uit een 240 is zo overgezet en dan doet de tussenas ineens wel de ontsteking... Dus altijd even controleren of de verdeelkap achterop de nokkenas zit of naast de motor!Op de tussenas punten hoef je niet te letten, deze drijftbij de 940 alleen de oliepomp aan!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.