Nieuwe Continentals
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2018 12:29 #1108098
door Jerry Stam (GAST)
Nieuwe Continentals is gemaakt door Jerry Stam (GAST)
Het was weer eens tijd voor nieuw schoeisel voor de Volvo.
Mede gegeven de goede beoordeling en prima prijs gekozen voor de Continental PREMIUMCONTACT 5 91V CO205/55V16PRM5
www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomer...tal-premiumcontact-5
Laten monteren bij de nieuwe Kwikfit hier in Utrecht en kan niet anders zeggen dan prima service.
Ze hebben uitgebreid de tijd genomen om de velgen/Auriga's te controleren op lekken en ze weer lekdicht te maken.
Ook de oude banden van de Galaxys gehaald en gratis afgevoerd om deze velgen tzt te kunnen opknappen.
Eerste rijervaringen zijn heel positief en stil.
Mede gegeven de goede beoordeling en prima prijs gekozen voor de Continental PREMIUMCONTACT 5 91V CO205/55V16PRM5
www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomer...tal-premiumcontact-5
Laten monteren bij de nieuwe Kwikfit hier in Utrecht en kan niet anders zeggen dan prima service.
Ze hebben uitgebreid de tijd genomen om de velgen/Auriga's te controleren op lekken en ze weer lekdicht te maken.
Ook de oude banden van de Galaxys gehaald en gratis afgevoerd om deze velgen tzt te kunnen opknappen.
Eerste rijervaringen zijn heel positief en stil.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2018 13:20 #1448008
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ben benieuwd naar je
Ben benieuwd naar je ervaringen in nat weer. Mijn ervaring met continental op dat punt is ronduit slecht. Gebruikersrapporten voor continental geven ook altijd een heel ander beeld dan (gesponsorde?) testen in tijdschriften.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2018 13:49 #1448017
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk, een bandenitem.....
Toevallig heb ik vorige week dinsdag een set Bridgestone Turanza T005 op mijn hydra's gemonteerd. De T005 is een doorontwikkeling van de T001 evo, die ook als zeer goed uit de ANWB bandentest 2018 kwam. De T005 scoort een B voor brandstofefficiëntie en een A voor de grip op nat wegdek, dus dat beloofd wel iets moois.
Ik heb de banden zelf gemonteerd en uitgebalanceerd en ik moet zeggen dat ik er, na inmiddels 600 kilometer gereden te hebben, erg tevreden over ben. Zondag ga ik op vakantie naar Spanje en dat is een aardige afstand om een oordeel over de brandstofbesparing van de banden te kunnen vormen. Over de grip op nat wegdek hoop ik pas in september of zo een oordeel te kunnen vellen. Wordt dus vervolgd.
Groeten,
Steef
Ik heb de banden zelf gemonteerd en uitgebalanceerd en ik moet zeggen dat ik er, na inmiddels 600 kilometer gereden te hebben, erg tevreden over ben. Zondag ga ik op vakantie naar Spanje en dat is een aardige afstand om een oordeel over de brandstofbesparing van de banden te kunnen vormen. Over de grip op nat wegdek hoop ik pas in september of zo een oordeel te kunnen vellen. Wordt dus vervolgd.
Groeten,
Steef
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2018 17:08 #1448031
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik heb de T001evo inmiddels
Ik heb de T001evo inmiddels zo'n 19.000 km onder de S90... Geweldige banden: met hevige buien kunnen de banden het nog prima aan als je vanwege gebrek aan zicht minder hard wilt rijden (lees: de wissers op de hoogste stand het water niet meer aan kunnen). Nadeel: de overige auto's rijden nu op klaverbladen en in lange bochten NOG langzamer dan eerder...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2018 20:09 #1448053
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Continental is prima!!
Heb 4 nieuwe Continental ContiEcoContact's onder de 740.
Misschien ietsje duurder dan een ander merk maar voor "15 Inch nihil.
Droog of nat weer: prima contact en wegligging hoor!
Heb zelf ook een V70 2011.
Bij aanschaf zaten er voor Vredestein's en achter Hifly onder.
De Hifly's zijn goedkopere banden maar het klonk alsof de lagers eruit lagen en veel meer herrie. Achter nu ook Vredestein's eronder en wat een stilte!
In mijn ogen: paar tientjes meer voor een juiste band en veel meer genot ervan.
Én een veiliger gevoel.
Maar: zo denk ik erover en kan niet voor een ander bepalen.
Misschien ietsje duurder dan een ander merk maar voor "15 Inch nihil.
Droog of nat weer: prima contact en wegligging hoor!
Heb zelf ook een V70 2011.
Bij aanschaf zaten er voor Vredestein's en achter Hifly onder.
De Hifly's zijn goedkopere banden maar het klonk alsof de lagers eruit lagen en veel meer herrie. Achter nu ook Vredestein's eronder en wat een stilte!
In mijn ogen: paar tientjes meer voor een juiste band en veel meer genot ervan.
Én een veiliger gevoel.
Maar: zo denk ik erover en kan niet voor een ander bepalen.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2018 22:45 #1448093
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Conti's
Net als de Wegenwacht rijd ik zomer (zelfs nu) en winter met winterbanden. Wel even de spanning verhogen. Uitmuntend, ook in de bochten en bij nat weer. 'Je zou vergeten wat aqaplaning is. 's Winters ook super. Met een stel banden (Conti TS 850) doe ik (wissel voor/achter bij 10.000 km) rond de 75.000 kilometer.
Interessante prijs? Ik bestel bij Delticom oftewel Autobandenmarkt (rond de € 65 of minder, geen transportkosten) en leg ze in mijn 'lijfgarage' zelf om. Maar voor montage en balanceren betaal je bij de bandenboer rond de 5 tot 10 Euro.
Wel zijn de remeigenschappen bij warm weer wat minder, maar dit valt mee. En je staat tóch sneller stil dan bij de goedkope zomerbanden.
Interessante prijs? Ik bestel bij Delticom oftewel Autobandenmarkt (rond de € 65 of minder, geen transportkosten) en leg ze in mijn 'lijfgarage' zelf om. Maar voor montage en balanceren betaal je bij de bandenboer rond de 5 tot 10 Euro.
Wel zijn de remeigenschappen bij warm weer wat minder, maar dit valt mee. En je staat tóch sneller stil dan bij de goedkope zomerbanden.
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2018 08:18 #1448105
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Wat een eng idee dat de
Wat een eng idee dat de wegenwacht, die toch onderweg is met een bus vol zwaar gereedschap, met dit weer kennelijk nog steeds op winters rijdt.
Daar zouden maar eens wat ontluisterende testjes aan gewijd moeten worden, want het remwegverschil is zomaar 10 meter vanaf niet heel hoge snelheid, bij een lege auto. Laat staan bij een bus van dik twee ton met belading. En op snel genomen rotondes voel je winterbanden gewoon smeren (eigen ervaring, ik heb eens een stel hoogzomer 'opgereden'.
Voor een goed vergelijk zet je natuurlijk hoge-prijsklasse winterbanden niet naast jopie-goedkopie zomerbanden maar naast iets vergelijkbaars. En dan schrik je echt van de cijfers... Alle theoretische veiligheid van de winterbanden in de winter wordt heel ruim in de zomer teniet gedaan door de extra onveiligheid!
Daar zouden maar eens wat ontluisterende testjes aan gewijd moeten worden, want het remwegverschil is zomaar 10 meter vanaf niet heel hoge snelheid, bij een lege auto. Laat staan bij een bus van dik twee ton met belading. En op snel genomen rotondes voel je winterbanden gewoon smeren (eigen ervaring, ik heb eens een stel hoogzomer 'opgereden'.
Voor een goed vergelijk zet je natuurlijk hoge-prijsklasse winterbanden niet naast jopie-goedkopie zomerbanden maar naast iets vergelijkbaars. En dan schrik je echt van de cijfers... Alle theoretische veiligheid van de winterbanden in de winter wordt heel ruim in de zomer teniet gedaan door de extra onveiligheid!
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
03-08-2018 09:10 #1448108
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Het is inderdaad niet het
Het is inderdaad niet het slimste wat je kan doen (winterbanden in de zomer)
Continental heeft er een mooie test op losgelaten.
Bij 100km/uur sta je niet na 36m, maar na 42m pas stil.
Je rijdt nog 37km/u op het moment dat de zomerband al stil staat.
Ook de stuurprecisie neemt af met 15%. Waar de zomerband bij 80km/u geen probleem heeft met een uitwijkmanoeuvre, laat de winterband het onder de 70 al afweten.
Tel daarbij op dat je rolweerstand 15% hoger ligt...
Ik houd van goedkoop rijden, maar het enige waar ik niet op bezuinig zijn de remmen en de banden. Ik neem de stelling dat de anwb op winterbanden zou rijden maar even voor waar aan, maar ze adviseren zelf toch echt wat anders. Zouden ze het doen voor extra grip offroad? Daar er vaak pechgevallen in de berm staan
Continental heeft er een mooie test op losgelaten.
Bij 100km/uur sta je niet na 36m, maar na 42m pas stil.
Je rijdt nog 37km/u op het moment dat de zomerband al stil staat.
Ook de stuurprecisie neemt af met 15%. Waar de zomerband bij 80km/u geen probleem heeft met een uitwijkmanoeuvre, laat de winterband het onder de 70 al afweten.
Tel daarbij op dat je rolweerstand 15% hoger ligt...
Ik houd van goedkoop rijden, maar het enige waar ik niet op bezuinig zijn de remmen en de banden. Ik neem de stelling dat de anwb op winterbanden zou rijden maar even voor waar aan, maar ze adviseren zelf toch echt wat anders. Zouden ze het doen voor extra grip offroad? Daar er vaak pechgevallen in de berm staan
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-08-2018 19:36 #1448150
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi
Heb er dezelfde Conti"s onder zitten erg fijne stille banden ...ook in nat weer prima
Moderators: Jerry Stam