940 welk bedrag per maand sparen voor onderhoud

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2014 10:17 #1406988 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic bij 15.000 km 500 euro per jaar
In 2005 een goede sedan gekocht met 115k op de teller.
Na 9 jaar is naast de jaarlijkse oliewissel en filters aan bod gekomen:
remschijven, banden 2*, uitlaat, radiator, airco condensor en droger plus 2 * vullen, 2* distributie en bougies. gastempsensor egr. Uitschieter in 1 jaar 1100 euro: airco plus uitlaat. Ik doe zoveel mogelijk zelf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2014 12:02 #1407027 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic lastig
Uit de vele antwoorden blijkt dat het lastig is om een goede inschatting te doen van onderhoudskosten op jaarbasis. Ik heb het de laatste jaren nauwgezet bijgehouden voor mijn mijn twee 945's maar de laagste onderhoudskosten worden gescoord door de zilvere die 15 a 20K per jaar rijd en een uitmuntend onderhoudsverleden had en wat hogere kosten voor de groene maar die dan ook 45 tot 51K per jaar aflegt. Adrian zijn opgave is inderdaad van toepassing op de zilvere (4 jaar historie met een gemidelde kostenpost van 523 euro per jaar) de Groene het dubbele (nieuw aangeschaft en de laatste 10 jaar hoofdzakelijk door mij zelf onderhouden komt op gemiddeld 1090 euro per jaar) In deze getallen zitten dus ook de wat grotere kostenposten zoals dynamo's, uitlaten en banden etc.) Het geeft een idee maar is zeker geen standaard! De beste oplossing is genoemd: lid worden van de vereniging en de sleuteldagen volgen voor gericht onderhoud met plenty know-how en fysieke ondersteuning van aanwezig garage personeel alsmede van de diverse leden die meer doen dan het geven goed bedoelde adviezen!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-06-2014 15:44 #1407047 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderhoudskosten
Dag Bas,

Ik rij circa 50.000 km per jaar met mijn 940. Veel onderhoud besteed ik uit aan de garage in Ees van Koops. Een auto met een flinke leeftijd en veel kilometers kost geld, reken op 5-7 cent per kilometer op de lange termijn.

groet Sylvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-07-2014 14:39 #1407080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic + 1
Het gaat per km en niet per maand en het gaat met (soms grote) uitschieters. Daarom moet je een auto ook niet weg doen :-)
De 745 rijdt 8 keer zoveel als de 744 en is ook (ongeveer en gemiddeld) 8 keer zo duur in onderhoud.
De genoemde 5-7 cent zijn heel redelijk.
Rob

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC