APK
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2013 11:46 #1099447
door Cor Jan van Rhijn
APK is gemaakt door Cor Jan van Rhijn
Bij de sleuteldag bij Schmidt was iemand opgevallen dat mijn dikke IPD stabi achter aanliep tegen de reactiestang. Toevallig was er ook een keurmeester en hij en anderen riepen al snel dat moet je aanpassen want dat is een APK afkeur. Gelukkig zitten er eliptische stelgaten in de stabi's dus met 5 minuten zat er een mooi beetje ruimte tussen stabi en reactiestang achter. Nu ben ik een nieuwsgierig mens, die alles wil controleren. Dus ik ben op zoek gegaan in het PDF-je keuringseisen van de RDW maar ik kan niets erover vinden - waar vind ik dat soort opmerkingen over staal op staal bij bewegende delen? Ik ben met geen enkele kennis bezwaard vandaar.
Cor-Jan
Cor-Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-11-2013 12:28 #1396909
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zo
Dacht ik dat mijn ernstig verroeste stofkappen bij de voorste remschijven ook afkeur was, als ik eraan zit dan ben ik bang dat ik een deel in mijn handen heb, en wat blijkt bij navraag nee hoor hij wordt gewoon goedgekeurd al is er een brok af dan nog goedkeur
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2013 12:41 #1396911
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Speksnijder
Hier staat het één en ander omtrent APK:
<a href=" www.autoadviezen.nl/ "> www.autoadviezen.nl/
Groeten
<a href=" www.autoadviezen.nl/ "> www.autoadviezen.nl/
Groeten
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2013 18:08 #1396924
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK eisen
APK eisen zijn eigenlijk ook best wel ruim hoor. Ik ben naar de APK gegaan met in het achterhoofd een mogelijk afkeur, omdat de champignonrubbers vrij veel speling hadden, maar ik had nog geen tijd om het om te bouwen, wel al zelf geconstanteerd (de linker reactiearm kon ik met de hand minimaal 5mm op en neer bewegen).
Ik heb toen de APK eisen erop nageslagen, en wat blijkt, speling op de draagarmrubbers mag, zolang het maar geen staal op staal is voordat je dat hebt dan is je halve rubber al gewoon weg. Was dus met de APK ook geen punt (en volgens mij heeft de keurmeester niet eens gevoeld, alleen met z'n koevoet de stuurkogels e.d.).
Ik heb toen de APK eisen erop nageslagen, en wat blijkt, speling op de draagarmrubbers mag, zolang het maar geen staal op staal is voordat je dat hebt dan is je halve rubber al gewoon weg. Was dus met de APK ook geen punt (en volgens mij heeft de keurmeester niet eens gevoeld, alleen met z'n koevoet de stuurkogels e.d.).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2013 07:19 #1396950
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is maar net
Het is maar net hoe de APK keurmeester ermee omgaat, bij mij is ie vorig jaar WEL op die rubbers afgekeurd, was geen metaal op metaal maar de keurmeester vond het in het kader van veiligheid onverantwoord.
Ik kan er niet echt mee zitten, maar merk wel dat er verschillend gekeurd wordt, maar dat is ook al geen nieuws.
Kende je deze al?
<a href=" www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/h...sen%2001-01-2013.pdf "> www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/h...sen%2001-01-2013.pdf
en deze
<a href=" www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/h...sen%2001-01-2013.pdf "> www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/h...sen%2001-01-2013.pdf (pagina 31 gaat over remverschillen)
Groet Wouter
Ik kan er niet echt mee zitten, maar merk wel dat er verschillend gekeurd wordt, maar dat is ook al geen nieuws.
Kende je deze al?
<a href=" www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/h...sen%2001-01-2013.pdf "> www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/h...sen%2001-01-2013.pdf
en deze
<a href=" www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/h...sen%2001-01-2013.pdf "> www.rdw.nl/SiteCollectionDocuments/APK/h...sen%2001-01-2013.pdf (pagina 31 gaat over remverschillen)
Groet Wouter
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2013 16:36 #1396977
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Yep
@940limited Die bovenste kende ik - toch wel aardig om gewoon als leesvoer eens door te spitten. Die onderste kende ik nog niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-11-2013 19:00 #1396982
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stabistangen horen
stabistangen horen deugdelijk bevestigd te zijn dat is de eis.. aanlopen mag dan in mijn opinie niet...
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2013 22:06 #1397117
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Opinie
Beste Jan Geert - dat ben ik wel helemaal met je eens. Het geeft me ook een onprettig gevoel dat zulke dingen ff lekker langs elkaar lopen te schuren tijdens het rijden. Ik moet er niet aan denken.
Maar mijn vraag hier was een beetje - is dat nou ook de opninie van de APK keuringseisen. Maar goed ik begrijp uit alle informatie die ik hier en elders al gekregen heb, dat die ook enige interpretatie behoeven.
Maar mijn vraag hier was een beetje - is dat nou ook de opninie van de APK keuringseisen. Maar goed ik begrijp uit alle informatie die ik hier en elders al gekregen heb, dat die ook enige interpretatie behoeven.
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2013 22:11 #1397118
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic wankelmotor
@940 limited - heb je deze gezien in de aanvullende:
aantal cilinders.
Bij personenauto’s, bedrijfsauto’s en bussen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg, wordt het aantal cilinders bij twijfel gecontroleerd. De controle op het aantal cilinders blijft achterwege als het een wankelmotor betreft.
Geinig!
aantal cilinders.
Bij personenauto’s, bedrijfsauto’s en bussen met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg, wordt het aantal cilinders bij twijfel gecontroleerd. De controle op het aantal cilinders blijft achterwege als het een wankelmotor betreft.
Geinig!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-11-2013 22:36 #1397119
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Da's inderdaad
Da's inderdaad een goeie, zullen ze het aantal schijven wel controleren????
Moderators: Jerry Stam