Slecht verbindingsstuk tussen kat en downpipe
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-01-2013 22:44 #1378893
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je toch gaat lassen...
zou ik die van Timen nemen. Is uit 1 stuk gefreesd, doorgezaagd, open buigen, eromheen en de kier dicht lassen. Fluitje van een cent, als alles klaar staat ben je met 3 kwartier weer weg.
Dat setje met die losse segmentjes moet je inderdaad goed inspuiten met zinkverf of iets dergelijks voor je ze monteert en daarna. En inderdaad langere bouten gebruiken, dat monteert veel gemakkelijker. Die van mij was na 2,5 ton weer door gerot namelijk.
Ik heb nu die massieve oplossing.
Dat setje met die losse segmentjes moet je inderdaad goed inspuiten met zinkverf of iets dergelijks voor je ze monteert en daarna. En inderdaad langere bouten gebruiken, dat monteert veel gemakkelijker. Die van mij was na 2,5 ton weer door gerot namelijk.
Ik heb nu die massieve oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2013 12:05 #1378922
door V700 register
En na 2,5 ton (250000km) vindt ik het niet gek dat ze dan ook een keer zijn doorgeroest als je de losse daar mee bedoelt.
Beantwoord door V700 register in topic Lassen
@Boy moet je wel een las machine bij de hand hebben.Boy Bakhuys schreef : zou ik die van Timen nemen. Is uit 1 stuk gefreesd, doorgezaagd, open buigen, eromheen en de kier dicht lassen. Fluitje van een cent, als alles klaar staat ben je met 3 kwartier weer weg.
Dat setje met die losse segmentjes moet je inderdaad goed inspuiten met zinkverf of iets dergelijks voor je ze monteert en daarna. Die van mij was na 2,5 ton weer door gerot namelijk.
En na 2,5 ton (250000km) vindt ik het niet gek dat ze dan ook een keer zijn doorgeroest als je de losse daar mee bedoelt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-01-2013 13:57 #1378930
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als je die van Timen neemt,
monteert hij hem in de regel meteen. En nee hoor Fred, ik vind dat ook niet erg, maar het zijn altijd klussen waar je niet op zit te wachten.
Die dikke zit ook al 3 ton op de 940 van een vriend van mij en je ziet er niets aan. Alleen de las is stevig aan het roesten. Die hebben we dus even losgeschroefd, slijptol met een kunststof komborstel en zinkverf.
Was dus goed om even te kijken. Altijd gemakkelijk als je een DHZ garage in de buurt hebt...
Die dikke zit ook al 3 ton op de 940 van een vriend van mij en je ziet er niets aan. Alleen de las is stevig aan het roesten. Die hebben we dus even losgeschroefd, slijptol met een kunststof komborstel en zinkverf.
Was dus goed om even te kijken. Altijd gemakkelijk als je een DHZ garage in de buurt hebt...
Moderators: Jerry Stam