Nieuwe aanwinst oprijblokken
- V700 register
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
ik heb ook van die oprijbokken ze zijn wat lager maar ik kom er niet op zonder dat ik maak met pennen tussen de stenen dat ze niet weg schuiven.
anders kom ik er niet op ik heb al eens met 1 wiel erop en een andere er naast gestaan.
Maar als hij er eenmaal op staat is het fijn werken voor simpele dingen en inderdaad niet te hard laten schommelen de auto want kantelen kunnen ze.
Dat ze zo hoog zijn lijkt mij fijn want dan kan je er met een ligplank op wielen onder rijden, dat ik veel makkelijker dan er steeds er onder en onderuit te moeten kruipen.
John
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat schuift lekker, vangt rotzooi op en is minder koud.
Zo doe ik dat althans, Rolf
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Lijkt me spannend, omdat je dan geen mogelijkheid hebt de auto stil te houden (handrem en "in de versnelling" werken niet op de voorwielen) ??
Als je goed kijkt, zie je dat zowel de achter- als voorwielen op een horizontaal vlak staan. Als ik de handrem eraf haal blijft ie gewoon staan. Erop rijden gaat heel makkelijk en gedoseerd. Alleen achteruit erop is lastiger, omdat dan de kans bestaat dat de wielen slippen. Dus het moet echt droog zijn. Wil eigenlijk nog een soort materiaal aanbrengen wat erg stroef is.
- V700 register
- Nieuw lid
-
solexpaul schreef : Prachtige bokken!
Denk niet dat daar iets mis mee kan gaan.
Groet Paul
Inderdaad. Zet ze gewoon tegen de stoeprand en dan schuiven ze niet weg. Van vriend gekocht en we hebben er wel 100x een auto op gezet. Door het gewicht van auto blijft het wel staan hoor. Wel lastig is de overhang voor en achter van de auto. Eigenlijk moet de voorspoiler eraf en als je er achteruit oprijdt zit je met de uitlaat.
- V700 register
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ze gingen gewoon omhoog met een schaar systeempje zefde als de krik die je van de fabriek kreeg, ze waren zo sterk dat er zelfs een Scania R560 op kon staan!!
Op zich is het een mooie hoogte deze bokken Willem, maar toch iets te hoog naar mijn idee een cm of 10 lager zou mooier zijn geweest, maar jij bent er zo trots als een pauw mee dus ik zeg ceep up the good stuff.
Tom.
- V700 register
- Nieuw lid
-
henk 940LPT schreef : Met de opmerking over spannend doelde ik meer op de opmerking van Rolf Roderick, over het opkrikken van een auto die al met de voorwielen op bokken staat.
Dat zag ik later ook...
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-