Nieuwe aanwinst oprijblokken

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 15:49 #1345968 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lijkt me eerlijk gezegd
Lijkt me eerlijk gezegd helemaal niet zo practisch. Als je eronder ligt moet je bijna met gestrekte armen sleutelen??

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 16:04 #1345969 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic die stoeprand
die heb je wel nodig om erop te komen.
ik heb ook van die oprijbokken ze zijn wat lager maar ik kom er niet op zonder dat ik maak met pennen tussen de stenen dat ze niet weg schuiven.
anders kom ik er niet op ik heb al eens met 1 wiel erop en een andere er naast gestaan.
Maar als hij er eenmaal op staat is het fijn werken voor simpele dingen en inderdaad niet te hard laten schommelen de auto want kantelen kunnen ze.
Dat ze zo hoog zijn lijkt mij fijn want dan kan je er met een ligplank op wielen onder rijden, dat ik veel makkelijker dan er steeds er onder en onderuit te moeten kruipen.
John

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 16:59 #1345984 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic stempels of banden
eronder, wielen met spanbanden a/d oprijbokken, blokken hout voor en achter de wielen en grote stukken karton op de vloer.
Dat schuift lekker, vangt rotzooi op en is minder koud.

Zo doe ik dat althans, Rolf

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2012 17:04 #1345986 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gevoel
Mijn gevoel zegt: levensgevaarlijk... maar ja.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 14:13 #1346130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Easy

henk 940LPT schreef : Lijkt me spannend, omdat je dan geen mogelijkheid hebt de auto stil te houden (handrem en "in de versnelling" werken niet op de voorwielen) ??

Als je goed  kijkt, zie je dat zowel de achter- als voorwielen op een horizontaal vlak staan. Als ik de handrem eraf haal blijft ie gewoon staan. Erop rijden gaat heel makkelijk en gedoseerd. Alleen achteruit erop is lastiger, omdat dan de kans bestaat dat de wielen slippen. Dus het moet echt droog zijn. Wil eigenlijk nog een soort materiaal aanbrengen wat erg stroef is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 14:17 #1346131 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic .

solexpaul schreef : Prachtige bokken!
Denk niet dat daar iets mis mee kan gaan.
Groet Paul

Inderdaad. Zet ze gewoon tegen de stoeprand en dan schuiven ze niet weg. Van vriend gekocht en we hebben er wel 100x een auto op gezet. Door het gewicht van auto blijft het wel staan hoor. Wel lastig is de overhang voor en achter van de auto. Eigenlijk moet de voorspoiler eraf en als je er achteruit oprijdt zit je met de uitlaat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 14:21 #1346132 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die opmerking
Met de opmerking over spannend doelde ik meer op de opmerking van Rolf Roderick, over het opkrikken van een auto die al met de voorwielen op bokken staat.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 14:32 #1346133 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Zal eens op zoek gaan naar de tekening van een stel bokken die ik een keer gemaakt heb voor iemand met een verlaagde camaro uit 78, Die zien er ongeveer een beetje uit als die eerder aangehaald werden van die platte dingen, de auto kwam niet zo hoog +/- 30 cm maar je kon er wel mooi onder door als je op een lig bedje lag, en omvallen was geen sprake van want ze liepen van breed naar smaller toe.
Ze gingen gewoon omhoog met een schaar systeempje zefde als de krik die je van de fabriek kreeg, ze waren zo sterk dat er zelfs een Scania R560 op kon staan!!
Op zich is het een mooie hoogte deze bokken Willem, maar toch iets te hoog naar mijn idee een cm of 10 lager zou mooier zijn geweest, maar jij bent er zo trots als een pauw mee dus ik zeg ceep up the good stuff.

Tom.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 15:01 #1346137 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic onderwerp

henk 940LPT schreef : Met de opmerking over spannend doelde ik meer op de opmerking van Rolf Roderick, over het opkrikken van een auto die al met de voorwielen op bokken staat.

Dat zag ik later ook...

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2012 15:03 #1346138 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Simpel toch
Je zou een kruis als achter stellingkasten op de voorkant van het hoge deel kunnen bevestigen. Gewoon met borgpennen zoals je die bij een assteun hebt, maar dan lichter wat mij betreft. Het gaat alleen om het opvangen van beginkrachten en voorkomen van overhellen. Daarna ben je toch de controle kwijt, maar een licht demontabel kruis lijkt mij de zekerheid bieden waar een aantal aan twijfelen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC