Handrem zakt door na wisselen remschijven
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2011 12:29 #1088332
door Peter van Luijk
Handrem zakt door na wisselen remschijven is gemaakt door Peter van Luijk
Heb ik vanmorgen mijn remschijven en blokken vervangen. Zakt mijn wagen nu vol door de handrem heen op een hellingproef.
Waar kan dat aan liggen? Vettigheid op de schoenen, toch een grotere hoed? Alles paste feilloos en het kwam van de wagen van Vlagsma. Ook 940 met ABS.
Ik heb niets verplaatst, alleen de veren en scharnieren een heel klein beetje wd40 gegeven.
Waar kan dat aan liggen? Vettigheid op de schoenen, toch een grotere hoed? Alles paste feilloos en het kwam van de wagen van Vlagsma. Ook 940 met ABS.
Ik heb niets verplaatst, alleen de veren en scharnieren een heel klein beetje wd40 gegeven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2011 13:19 #1325401
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hit elkaar halen.
Haal de handel maar weer uit elkaar.
Als je volgens procedure, de handrem afgesteld hebt op max 7 kliks geloof ik en hij loopt er nog steeds doorheen, de schijven weer verwijderen en maak de binnenkant van de schijf en de schoen maar eens heel goed schoon met remmenreiniger.
5 cm heen en weer wiegen mag (hoort zo, blijkbaar) maar er doorheen glijden, is niet goed, kom je ook niet mee door de APK.
Overigens, als er olie op de remschoen zit, schijn je dat bijna niet meer te kunnen cleanen.Nieuwe of de oude schoenen terugzetten, is dan nog een optie.
Als je volgens procedure, de handrem afgesteld hebt op max 7 kliks geloof ik en hij loopt er nog steeds doorheen, de schijven weer verwijderen en maak de binnenkant van de schijf en de schoen maar eens heel goed schoon met remmenreiniger.
5 cm heen en weer wiegen mag (hoort zo, blijkbaar) maar er doorheen glijden, is niet goed, kom je ook niet mee door de APK.
Overigens, als er olie op de remschoen zit, schijn je dat bijna niet meer te kunnen cleanen.Nieuwe of de oude schoenen terugzetten, is dan nog een optie.
- Ries van Lomwel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2011 13:26 #1325402
door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic handrem
Is die duivelse kwajongen Bas me weer voor. Uit het Haynes handboek vond ik nog :
6 Handbrake check and adjustment
1 The handbrake should be fully applied within the specified number of clicks of the lever ratchet. Adjustment will be necessary periodically to compensate for lining wear and cable stretch.2 Remove the rear ashtray and the cigarette lighter/seat belt warning light panel for access to the cable adjuster3 Release the locking sleeve from the front of the adjuster, either by driving the sleeve forward or by pulling the adjuster back. Turn the adjuster nut untill handbrake operation occurs within the specified number of clicks. Check that the brake is not binding when the lever is released.4 Re-engage the locking sleeve and refit the panel and rear ashtray.
Succes
6 Handbrake check and adjustment
1 The handbrake should be fully applied within the specified number of clicks of the lever ratchet. Adjustment will be necessary periodically to compensate for lining wear and cable stretch.2 Remove the rear ashtray and the cigarette lighter/seat belt warning light panel for access to the cable adjuster3 Release the locking sleeve from the front of the adjuster, either by driving the sleeve forward or by pulling the adjuster back. Turn the adjuster nut untill handbrake operation occurs within the specified number of clicks. Check that the brake is not binding when the lever is released.4 Re-engage the locking sleeve and refit the panel and rear ashtray.
Succes
- Peter van Luijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2011 13:38 #1325404
door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Dat ik aan losmaken vastzit kan ik mij voorstellen
Maar ik heb niets mechanisch aan mijn handrem gedaan. Ik snap daarom niet hoe ik iets verplaats kan hebben.
Zou ik dan eerst moeten proberen af te stellen? Of eerst nakijken of er iets verkeerd zit. In geval van het laatste, hoe moet het eruit zien en waar moet ik dan op letten?
Zou ik dan eerst moeten proberen af te stellen? Of eerst nakijken of er iets verkeerd zit. In geval van het laatste, hoe moet het eruit zien en waar moet ik dan op letten?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2011 13:44 #1325405
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Handmatig testen
Ik zou zeggen achterwiel van de grond, handrem aantrekken en dan met de hand wiel ronddraaien. Lukt je dat, dan zijn de schoenen van de handrem toch verschoven of losgeraakt van de bediening. Lukt het je niet met de hand, dan pakken de schoenen wel aan (dus mechanish is het in orde) maar remmen ze onvoldoende. Ontvetten met remmenreiniger dan, maar Bas heeft denk ik gelijk kun je beter nieuwe monteren. Ik ben sowieso ontevreden over de remkracht van de handrem, met caravan erachter op flinke helling houden ze het net wel/ net niet... Dus ze moeten wel goed schoon ook de binnenzijde van de remschijf die als remtrommel fungeert. Succes!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2011 13:49 #1325406
door V700 register
Maak de boel maar eens los en daarna schoon, zal al een hoop schelen.
Beantwoord door V700 register in topic Hoeft niet.
Als je de schoenen niet losgehad hebt, is het enige wat verschil op kan leveren, de binnendiameter van de schijf.Deze zou dan verder versleten kunen zijn dan degene die je eraf haalde, maar dat is erg onwaarschijnlijk.Petervanluijk_740-1992 schreef : Maar ik heb niets mechanisch aan mijn handrem gedaan. Ik snap daarom niet hoe ik iets verplaats kan hebben.
Maak de boel maar eens los en daarna schoon, zal al een hoop schelen.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-08-2011 14:09 #1325408
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Tandjes
Kun je de handremkabel dan niet wat meer opstellen?
Moderators: Jerry Stam