Verdorie! Wat prettig! Draadje gaat over in turboprobleem.

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 13:39 #1085090 door Peter van Luijk
Wat een verschil maakt dat toch als je slechte schokdempers bleek te hebben.
Gewoon om even te delen met jullie dat ik mijn wagen weer een stapje verder heb opgeknapt.
Gisteren tweedehand nivomats eronder gezet, Lidl krik eronder, met schaarkrik de veerpoot bediend en met een half uur zat aan een kant de "nieuwe" er al onder. Toch maar even het vrouwtje gebeld om de voorderingen te melden, zij wilde er ook graag een vervangen namelijk. Wel even de oude en nieuwe nivomat die ik toen naast de auto had vergeleken natuurlijk. Dit voorspelde al een grote verbetering. De oude kon ik met de h elft van mijn gewicht bijna volledig induwen. De vervanger kreeg ik met vol gewicht nog geen vijf cm ingedrukt.
In afwachting van haar even een lichtschakelaar gewisseld, heb nu weer een lichten-uit-stand. De voorloper was doorgelust op enige wijze waardoor ik met uitname van de zekering toch nog brandende lampen had in standje dimlicht zonder mistlicht.
Daarna mijn koplomphuis verwisseld en de elektrische bediening overgezet, nu past de knipper er weer fatsoenlijk op en past weer netjes in de carosserielijnen. De oude was gelijmd en gekit ter plaatse van diverse scheuren en paste verre van mooi meer, bij functioneel hield het toch wel op. Meteen de lampen gelijk gesteld in hoogste stand, ziet er weer superstrak uit!
Toen kwam mijn liefje langs en heeft alleen wat hulp nodig gehad op krachtsniveau, met een drie kwartier was ook aan die kant de nivomat vervangen. Leuk man samen klussen.  Met de Lidl moment sleutel de wieltjes aangedraaid en gaan! Natuurlijk even een proefrit gedaan en wat een verschil!
Heerlijk stabiel, na een deins de drempel al vergeten. Niet met slagzij door de bocht. En niet te min, ruim een hand speling weer tussen bovenkant wiel en rand wielkast. Ik zie de horizon weer in mijn achteruitkijkspiegel!
Vorige week had ik overigens mijn thermostaat al terug gewisseld, de 87 graden met lekgaatje kwam toch niet meer in het midden te staan. Daar ik de 92 graden thermostaat nog had, ook met gaatje nu, heb ik die er maar weer ingezet en waarempel, meteen na een paar km fier in het midden. Die blijft voorlopig dus zitten waar die zit.
Nou dat was het weer, ik ben weer een stukje blijer met mijn bolide. Binnenkort alleen nog even wat lampjes wisselen in het dashboard en dan zijn we toch echt weer een stuk verder.
(Oh ja, ook nog even met de Belastingdienst praten, die schrijven nog steeds G2 hoeveelheden af terwijl de G3 keuring en bevestiging al lang binnen is.)
Groeten
Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• John Blummel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 14:45 #1303469 door John Blummel
Beantwoord door John Blummel in topic speling?
hand plat of op zijkant?

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 14:49 #1303470 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Bijna vuist inderdaad.
Direct na installeren paste mijn hand er vlak/plat ruim tussen, maar na de rit paste mijn vuist er bijna tussen aan linkerkant. Rechts paste mijn vuist er ook nog net niet geheel tussen, maar iets hoger dan links.
Schijnt gebruikelijk te zijn toch, dat je links een tikkie lager staat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 15:57 #1303478 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dus toch.

Petervanluijk_740-1992 schreef : In afwachting van haar even een lichtschakelaar gewisseld, heb nu weer een lichten-uit-stand. De voorloper was doorgelust op enige wijze waardoor ik met uitname van de zekering toch nog brandende lampen had in standje dimlicht zonder mistlicht.

Goed bezig en het lag dus toch aan de schakelaar...;-)

• Peter van Luijk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 16:52 #1303488 door Peter van Luijk
Beantwoord door Peter van Luijk in topic Klaarblijkelijk.
Wel prettig toch dat je zelf dit soort zaken kunt wisselen. Daarbij heb ik dus beschikking over een parkeergarage voor zo'n150 auto's die praktisch leeg is, met name op zondagen. Verlicht, ondergronds en dus wind en vorstvrij.
Nog een minor probleem waar ik naar moet kijken, de turbo doet niet mee, maar dat heeft geen noodzaak, soort van luxeprobleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 16:57 #1303489 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Controleer
Controleer even of de waste gate niet vast zit. Duurde bij mij 50dkm voordat erachter kwam dat dat de oorzaak was (maar ik zocht ook niet). Even aan het stangetje voelen, dat moet kunnen bewegen. In één richting moet je wat tegendruk van een veer voelen De stang zit onder de turbo, van bovenaf eigenlijk alleen op de tast te bereiken. Verder alle slangen OK ?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 17:52 #1303496 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Turbo.

Petervanluijk_740-1992 schreef : Nog een minor probleem waar ik naar moet kijken, de turbo doet niet mee, maar dat heeft geen noodzaak, soort van luxeprobleem.

Je bent welkom, maar dat wist je al, ik heb redelijk makkelij kinzetbare turbodrukmeter, waar je wel aan kan zien, of ie iets doet of niet.En anders mikken we er even mijn tellerbak in.

• Ries van Lomwel
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 18:06 #1303499 door Ries van Lomwel
Beantwoord door Ries van Lomwel in topic @ Baseman? redelijk makkelij
@ Baseman? redelijk makkelij kinzetbare turbodrukmeter
Ik hoor het graag

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 18:08 #1303501 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep.

RVL schreef : @ Baseman? redelijk makkelij kinzetbare turbodrukmeter

Vooralsnog heb ik een toerenteller met drukmeter los in de schuur, dus die is bruikbaar en een 480-duo-meterset, die in mijn middenconsole zit.Deze laatste kan er voor testdoeleinden ook makkelijk uit, dus in die zin, bedoel ik dat.
Als het goed is heb ik volgende week overigens een drukmeter over, u weet wel......;-)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-01-2011 21:13 #1303529 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Om te testen gebruik ik vaak
Om te testen gebruik ik vaak een losse onder en drukmeter die ik met een tstukje inpas bij het manifold. Paar minuten werk en met een losse luchtslang kan de meter in de auto (via het raampje) geplaatst worden om te testen of alles werkt.

Benno

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC