SRS/Airbag check, om de tien jaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2008 23:09 #1065499 door V700 register
SRS/Airbag check, om de tien jaar. is gemaakt door V700 register
Veiligheid boven alles, lijkt me duidelijk.Auto met flinke kreukelzone, twee airbags, SIPS en gordelspanners.
Tot zover niets mis, maar er zit een sticker op mijn deurstijl:
Is er hier op het forum iemand, die na 10 jaar met deze vraag naar de dealer gestapt is?Is er duidelijk hoe ze, wat testen?Wat kost zo'n check eigenlijk?
Waarom wel doen, of waarom niet doen?
Hetzelfde geldt trouwens voor de gordelspanners, die in de b-stijl zitten:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• André Struis
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2008 23:33 #1202535 door André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Langer
Er is wel eerder een draadje hierover geweest, kan ik zo even snel niet vinden.
Wat me bijstaat is dat Volvo die termijn verlengd heeft.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2008 23:47 #1202537 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dacht ik ook.
Maar ook ik, kan het draadje nergens vinden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2008 23:52 #1202538 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou het deze zijn?

Baseman schreef : Maar ook ik, kan het draadje nergens vinden.

Zou het deze zijn?<a href="/node/9011"> www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/9011

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2008 23:59 #1202540 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja, ik geloof het wel.
Maar helaas is daar geen melding van iemand die de check heeft laten uitvoeren.
Toch zijn er leden onder ons, met een auto van 1993 en jonger, met een plofzak.Maakt niemand zich druk? (ik dan dus dit jaar nog niet, maar mag er over drie jaar dus weer aan denken.)
Thanks, MagNet 

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 00:04 #1202542 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Via Google is er ook nog wel wat algemeen nieuws te vinden...

Baseman schreef : Maar helaas is daar geen melding van iemand die de check heeft laten uitvoeren.
Toch zijn er leden onder ons, met een auto van 1993 en jonger, met een plofzak.Maakt niemand zich druk? (ik dan dus dit jaar nog niet, maar mag er over drie jaar dus weer aan denken.)
Thanks, MagNet 

Via Google is er ook nog wel wat algemene informatie te vinden......zoals hier:<a href=" www.autokompas.nl/archief/2006/10/Airbag...anciele_tijdbom.html "> www.autokompas.nl/archief/2006/10/Airbag...anciele_tijdbom.html

Levensduur
Bij elk nieuw product is de vraag hoe lang het meegaat, of hoe lang het betrouwbaar blijft functioneren. Omdat er geen gegevens bekend waren over de levensduur, werd deze levensduur uit aansprakelijkheidsoverwegingen kort gehouden: “In eerste instantie werd de werking van airbags niet verder dan tien jaar gegarandeerd”, weet Mats Ödman van de Zweedse airbagfabrikant Autoliv te vertellen. “Bij onderzoek is echter inmiddels wel aangetoond dat de werking in normale omstandigheden veel langer behouden blijft, iets dat ook aansluit bij de praktijk. Want we weten aan de hand van ongevalstudies dat airbags gewoon blijven werken. Alleen in extreem droge en hete omstandigheden blijkt de werking terug te lopen. Dat zagen we ook bij geforceerde hittetesten in klimaatkamers en bij testen in Tunesië. De explosieven van de eerste airbagmodellen van de gasgeneratoren beginnen dan te zweten, waardoor de airbags onvoorspelbaar worden. Ze blazen onbedoeld op, of ontwikkelen niet genoeg vermogen om snel genoeg op te blazen. Bij het Europese klimaat spelen dat soort zaken echter niet.”

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-06-2008 18:19 #1202607 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dealer

Baseman schreef :  Wat kost zo'n check eigenlijk?  

ik ben met m'n vorige 960 eens met dezelfde vraag bij mijn dealer geweest, die zei "de auto is waarschijnlijk totall loss als we de rekening hiervoor sturen", toen heb ik het maar over laten gaan. Gelukkig heb ik ze nooit nodig gehad, en werd er ook een verhaal bijgedaan zoals verderop in dit draadje staat, zo van "het is hier niet echt nodig", heeft ook veel met procuctaansprakelijkheid te maken, meen ik. Het moet erbij staan.
groetz, Tom

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC