APK eisen......
- V700 register
- Nieuw lid
-
is vandaag APK-afgekeurd oa. op het niet functioneren van de electrische bestuurdersstoelrugleuning. Hij staat voor mij in prima stand en vooruit en achteruit verplaatsen functioneert.
Ik heb iets in de APK-eisen gevonden dat stoelen en stoelleuningen in de vergrendeling dienen te vallen, maar bij mij zit de rugleuning in de vergrendeling, maar kan er dus (electrisch) niet uit. Stuurmotoren werken dus niet.
is dit afkeur??
groet, Hans van Oostveen lidnr 54
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Ik kon er ook (nog) niets over vinden, behalve:
Afdeling interieur:De stoelen moeten deugdelijk aan de carosserie bevestigd zitten, (alle bouten moeten aanwezig zijn, en ook vast zitten.) Het schuifmechanisme moet automatisch vergendeld worden, wanneer je de stoel versteld.
ndus..........
Ook op de <a href=" www.rdw.nl/NR/rdonlyres/74FD8E38-6573-4C...47AC/0/2_B_0821b.pdf ">site van de RDW staat niets vermeld mbt het interieur.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Dat heb ik dus goed onthouden en later tegen ze gebruikt. Ooit waren de mistlampen kapot. Gewoon weggehaald en na de keuring weer teruggezet. En meteen deden ze het weer.
Net als het derde remlicht van 20 jaar geleden : draadje los tijdens de keuring en na goedkeur weer vastklikken buiten het terrein van het keuringsstation.
Het is oneigenlijk gebruik van de regels, maar het werkt wel. Dus wat erop zit moet werken.
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Als ze bij mij iets afkeuren waarvan ik twijfel zeg ik altijd pak je APK boek maar en laat maar zien waar dat staat.(wel in goed overleg hoor)jwvoostveen schreef : Mijn Volvo960 estate 1995,
is vandaag APK-afgekeurd oa. op het niet functioneren van de electrische bestuurdersstoelrugleuning. Hij staat voor mij in prima stand en vooruit en achteruit verplaatsen functioneert.
Ik heb iets in de APK-eisen gevonden dat stoelen en stoelleuningen in de vergrendeling dienen te vallen, maar bij mij zit de rugleuning in de vergrendeling, maar kan er dus (electrisch) niet uit. Stuurmotoren werken dus niet.
is dit afkeur??
groet, Hans van Oostveen lidnr 54
J.W. van Oostveen Lidnr 54
Heb zelf ook een APK boek thuis.
Ben zo al een paar keer toch met goedgekeurde APK uit de garage gereden.
Succes
<a href=" photobucket.com/ " target="_blank">
- André Struis
- Nieuw lid
-
Ik geloof nl nooit dat dit afkeur kan zijn.
Bij een maatje van me: z'n auto stond op de brug voor onderhoud, hij had wat dikkere wielen dan origineel...............
Garage kreeg op dat moment, bij een andere auto, een steekproef. RDW man maakte een opmerking naar de auto van m'n maatje: die keur ik zowiezo af met die wielen..............
gevolg: zijn garage wilde zijn auto niet meer keuren zonder originele wielen.
zijn reactie; gewoon keuren, jawel steekproef, afkeur, aangevochten, goedkeur!!!!!
MAW de regels kan je op allerlei manieren lezen, bij twijfel is de eigenaar van de auto altijd de l*l
- V700 register
- Nieuw lid
-
Maar wel een beetje erg braaf om hier op af te keuren.
Allemaal bedankt voor jullie commentaar!
Misschien dat onze APK-keurmeester Johan L. hier nog iets over kan/wil zeggen?
groet,
Hans van Oostveen lidnr 54
- V700 register
- Nieuw lid
-

- V700 register
- Nieuw lid
-
Dank voor je reactie! Goed om te weten dat je keurmeester bent.

Groet,
Hans van Oostveen lidnr 54