Inhouden op LPG

• Leon
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2022 19:58 #1470756 door Leon
Beantwoord door Leon in topic De bougies staan op de juiste
De bougies staan op de juiste manier afgesteld, maakte echter geen verschil.
Het filter verwacht ik eigenlijk ook niet, die is vervangen door de vorige eigenaar net voor overname (35k geleden). Sinds de aanschaf is dit probleem er eigenlijk al, het is dus niet beter of slechter geworden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-05-2022 21:02 #1470758 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Vervuilde injectoren
Bij de Opel Mokka van mijn ouders met ongeveer dezelfde problemen waren vervuilde injectoren het probleem. Deze raken namelijk vervuild door de parafine in het gas wat bij een verdamper systeem eerst vloeibaar wordt en daarna weer neerslaat.
Eigenlijk wordt daarom ook aangeraden iedere 15k kilometer het filter te vervangen.

Gewoon ff een ad random landi renzo injector maar hier staat aan het einde van de pagina over vervuiling een stuk geschreven.
www.lpgwebshop.com/nl/injectoren/204-lan...onnector-tb2522.html

• Leon
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-05-2024 11:55 #1475093 door Leon
Beantwoord door Leon in topic Update
Goedemorgen, De 940 krijgt op dit moment een motorische "midlife" update, waarbij ik nu ook bij het LPG systeem aangekomen ben.

Ik rij met AEB injectoren, en op de site van lpgwebshop zag ik dat de kleur van de nozzle overeen komt met een bepaalde doorlaat, afhankelijk van het benodigde vermogen. Nu heb ik zwarte nozzles, 2.2mm dus. Volgens de site goed voor 370cc tot 440cc en 20/25kw per cilinder.

Dit lijkt mij dus veel te weinig, aangezien we met 575cc en 25kw per cilinder een b230fk moeten voeden. daarbij komt dus ook nog dat ik een MBC heb, en ik dus meer richting de 30kw per cilinder moet. Doe ik er verstandig aan de grijze nozzles bestellen, en moet daarbij mijn software worden aangepast? kw x 4cil x 1.36 (kw - pk)

lpgwebshop.com/nl/aebinj-polymeer/639-ae...2su-rp3su-rp4su.html

• noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2024 09:39 #1475102 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic en moet daarbij mijn software
<blockquote>
en moet daarbij mijn software worden aangepast?
</blockquote>

Het antwoord hierop staat in de door jezelf geplaatste screenshot.

Mijn verwachting is dat je huidige nozzles zijn opgeboord, een zeer gangbare en irritante manier van werken (omdat je dus niet weet wat er in zit)

Je kan ze proberen op te meten, dat lukt vrijwel alleen door met een setje boortjes te testen welke past.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC