LPi injector pijpjes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-07-2021 23:07 #1110766
door V700 register
LPi injector pijpjes is gemaakt door V700 register
Mijn 940 schudt bij het acceleren op LPG, op benzine geen probleem. Alsof er een cilinder niet meekomt. Ga ik gewoon op cruise snelheid, geen probleem.
Ik ben bij een LPi specialist geweest en het vermoeden was een LPi injector pijpje. Degene tegen het schutbord was het meest verdacht, daar deze condensvorming had als ik gas gaf. Zoals bekend moet je bij de B230FK het inlaatspruitstuk demonteren om bij de LPi injectoren te kunnen komen.
Vandaag heb ik de inlaat eraf gehaald en er waren 2 problemen, allereerst was de uitlaat van het injector pijpje niet richting cilinder gemonteerd (foto 1) en was er een pijpje verdwenen waar de injector overheen zakt (foto 2)
De rechter nozzel op foto 2 komt er uit. Die met twee rubbers. De linker heb ik er in geperst, maar nu met de uitlaat richting cilinder
Nu werkt het weer goed, hij/ trekt weer op zonder te stotteren
Nu zijn de laatste 940 uit 1998 en ook veel Vialle LPi installaties zijn van die leeftijd.
En eigenlijk mis ik goede foto’s op het forum over allerlei problemen met de pijpjes.
Wat is nu een goede. Wat is nu een verkeerde? En welke fouten zijn er eigenlijk.
Het geeft zo vaak vragen hier dat het nu maar eens goed gedocumenteerd moet worden. Wie heeft er ervaringen mee gehad en wil bijdragen aan goede documentatie.
Daar hebben we allemaal wat aan namelijk.
Ik ben bij een LPi specialist geweest en het vermoeden was een LPi injector pijpje. Degene tegen het schutbord was het meest verdacht, daar deze condensvorming had als ik gas gaf. Zoals bekend moet je bij de B230FK het inlaatspruitstuk demonteren om bij de LPi injectoren te kunnen komen.
Vandaag heb ik de inlaat eraf gehaald en er waren 2 problemen, allereerst was de uitlaat van het injector pijpje niet richting cilinder gemonteerd (foto 1) en was er een pijpje verdwenen waar de injector overheen zakt (foto 2)
De rechter nozzel op foto 2 komt er uit. Die met twee rubbers. De linker heb ik er in geperst, maar nu met de uitlaat richting cilinder
Nu werkt het weer goed, hij/ trekt weer op zonder te stotteren
Nu zijn de laatste 940 uit 1998 en ook veel Vialle LPi installaties zijn van die leeftijd.
En eigenlijk mis ik goede foto’s op het forum over allerlei problemen met de pijpjes.
Wat is nu een goede. Wat is nu een verkeerde? En welke fouten zijn er eigenlijk.
Het geeft zo vaak vragen hier dat het nu maar eens goed gedocumenteerd moet worden. Wie heeft er ervaringen mee gehad en wil bijdragen aan goede documentatie.
Daar hebben we allemaal wat aan namelijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-07-2021 14:01 #1467494
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zo zien die er van mij
Zo zien die er van mij ongeveer uit.
Heb er ooit een vervangen omdat het plastic binnenwerk half weg was. Dan zie je dat vierkante gaatje ook niet meer.
Vanzelfsprekend moet hij spuiten richting cilinder, en moet daar witte pijpje er op zitten..
Overigens kan ik wel bij de injectoren zelf zonder te demonteren. De pijpjes controleren of vervangen moet het spruitstuk wel los voor zover ik weet.
Heb er ooit een vervangen omdat het plastic binnenwerk half weg was. Dan zie je dat vierkante gaatje ook niet meer.
Vanzelfsprekend moet hij spuiten richting cilinder, en moet daar witte pijpje er op zitten..
Overigens kan ik wel bij de injectoren zelf zonder te demonteren. De pijpjes controleren of vervangen moet het spruitstuk wel los voor zover ik weet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2022 17:39 #1469967
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik wil bij mijn volvo ook de
Ik wil bij mijn volvo ook de instroompijpjes vervangen, alleen heb ik dit nog nooit gedaan en ik weet niet welke maakt ik nodig heb. De rede dat ik ze wil vervangen is omdat de motor erg beroerd loopt op gas. Op benzine rijdt hij erg goed en fijn. HEt ligt niet aan de onsteking. Sochtend als hij op gas overspringt en de buitentenmpratuur is onder de 6 graden dan rijdt hij goed voor 10km en dan begint de motor in te houden.
Laatste weken rijdt hij zo slecht dat ik over moet schakelen op benzine omdat hij echt niet meer vooruit wilt. Wanneerde buiten temperatuur boven de zes graden is dan loopt de motor op gas perfect met af en toe een hapering.
Mijn vraag welke lengte instroompijpje heb ik nodig voor mijn b230FK 940?
Alvast bedankt!
Laatste weken rijdt hij zo slecht dat ik over moet schakelen op benzine omdat hij echt niet meer vooruit wilt. Wanneerde buiten temperatuur boven de zes graden is dan loopt de motor op gas perfect met af en toe een hapering.
Mijn vraag welke lengte instroompijpje heb ik nodig voor mijn b230FK 940?
Alvast bedankt!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2022 19:46 #1469969
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Eerlijk gezegd vid ik dit een
Eerlijk gezegd vid ik dit een mooi voorbeeld van een klusje dat ook de zelfsleutelaar beter kan uitbesteden.
De passing, de sproeirichting, de afdichting op het spruitstuk: het luistert allemaal erg nauw en maakt het verschilt tussen een goed op gas lopende motor en een zuipend, bokkig kreng. Dus doe jezelf en lol en zoek een goede gasspecialist op. Eentje die van Vialle toestemming heeft om zelf injectoren te monteren en niet hoeft op te sturen.
En ja: dat zijn er maar een paar. De gemiddelde gasboer komt niet aan dat niveau. Zelf zou ik er vrolijk voor naar Emmen rijden, zo'n 150 km verderop.
De passing, de sproeirichting, de afdichting op het spruitstuk: het luistert allemaal erg nauw en maakt het verschilt tussen een goed op gas lopende motor en een zuipend, bokkig kreng. Dus doe jezelf en lol en zoek een goede gasspecialist op. Eentje die van Vialle toestemming heeft om zelf injectoren te monteren en niet hoeft op te sturen.
En ja: dat zijn er maar een paar. De gemiddelde gasboer komt niet aan dat niveau. Zelf zou ik er vrolijk voor naar Emmen rijden, zo'n 150 km verderop.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-02-2022 20:38 #1469970
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet mee eens ;)
Ik val zelf ook onder de categorie 'zelfsleutelaar', maar vind dit goed te doen. Spruitstuk eraf, van binnenuit de pijpjes eruit drukken (eventueel met dikke schroevendraaier als hefboom), nieuwe erin, klaar. Alleen even de richting goed op letten, maar dat is gewoon recht richting cilinderkop (inlaatklep).
Inderdaad moet je wel even zeker weten welke je nodig hebt.
Ander verhaal wordt het als de houders los zitten of lekken. Dan beter even Timen bellen of een (andere) gasspecialist.
Inderdaad moet je wel even zeker weten welke je nodig hebt.
Ander verhaal wordt het als de houders los zitten of lekken. Dan beter even Timen bellen of een (andere) gasspecialist.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2022 12:54 #1470877
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zou ik deze kunnen gebruiken
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Timen Smit
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2022 19:32 #1467493
door Timen Smit
Beantwoord door Timen Smit in topic Injectiepijpjes vialle
Helaas is het zo dat er met die pijpjes wat mis kan gaan. 1 Afbreken pijpje bij de aansluitng injector. Kunststof wordt bros, nieuwere uitvoeringen hebben betere eigenschappen.(komt ook wel door het monteren) 2 Uitstroomrichting niet optimaal omdat de injector wel eens wil verdraaien. de injectorhouders zitten ook vaak los en lekken dan. Vialle heeft inmiddels een andere constructie bedacht voor die pijpjes. Helaas was die constructie ook niet goed. Het slangetje zat niet goed bevestigd in de houder. en ging verschuiven. Verdraaien kan met de slangetjes niet meer en de inspuiting is zo dicht mogelijk bij de inlaatklep. Zelf heb ik nu een "verbeterde" versie!. Dit zijn de oude pijpjes maar nu met een stalen aansluitstuk in de injector.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2022 10:56 #1470888
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lengte
Er zijn verschillende lengtes verkrijgbaar.
Ik weet zo niet welke lengte je moet hebben, ze zijn herkenbaar aan het aantal groeven (1, 2 of 3 meen ik).
Ik weet zo niet welke lengte je moet hebben, ze zijn herkenbaar aan het aantal groeven (1, 2 of 3 meen ik).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam