Daar gaan we weer! LPG gedoe!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2020 21:47 #1110258
door V700 register
Daar gaan we weer! LPG gedoe! is gemaakt door V700 register
Ik heb alweer een tijdje last van gedoe tijdens het rijden op LPG. Heel random gaat ie op LPG slecht lopen en afslaan als ik niet overschakel op benzine. Dan is er ook niets aan de hand en kan ik meestal weer snel over op LPG. Als ik niet overschakel dan slaat hij af op LPG. Ik zal kort weergeven wat ik reeds heb uitgevonden/gedaan;
1 nieuwe bougies
2 Nieuwe IPD siliconen bougiekabels
3 Ander inlaatspruitstuk van Timen met goede afdichtende injectorzittingen, omdat er een wel los zat. (en ik dus dacht dat ik het euvel had gevonden.)
4 Brandstofrelais omgewisseld, geen verschil
5 kleine relais op de veerpoot omgewisseld, geen verschil
6 ontstoringsrelais omgewisseld, geen verschil
7 4 LPG zekeringen ge-checked, en aansluitingen nagelopen. Zitten bij mij in een afgesloten bakje
8 aansluitingen aan de gastank onder klep nagelopen, niks raars gezien. (wel dacht ik weer dat ik het had gevonden toen er 1 stekker niet helemaal aangeschoven zat, maar helaas.
9 bdp sensor nagelopen, is niet erg oud en ziet er prima uit.
10 omschakelrelais is ongeveer een jaar oud en van het nieuwe type.
11 er zit nieuwe coolingpaste op de vonkversterker/ powerstage
12 net nog met lopende motor allerlei stekkertjes een aansluitingen bewogen om te kijken of dat wat uitmaakt, geen afslaan of slechter lopen
13 LMM ziet er goed uit.
14 nieuw luchtfilter
Het gaat om een b230FK met MBC op 0,8 uit 1996 op LPG. (700.000 km)
Heb een andere goldbox EZK liggen om te wisselen, maar wilde eigenlijk eerst nog chip aanschaffen voor lpg, 0,8 bar en eco tuning voordat deze erin gaat.
Als iemand nog suggesties heeft, hoor ik het heel graag.
1 nieuwe bougies
2 Nieuwe IPD siliconen bougiekabels
3 Ander inlaatspruitstuk van Timen met goede afdichtende injectorzittingen, omdat er een wel los zat. (en ik dus dacht dat ik het euvel had gevonden.)
4 Brandstofrelais omgewisseld, geen verschil
5 kleine relais op de veerpoot omgewisseld, geen verschil
6 ontstoringsrelais omgewisseld, geen verschil
7 4 LPG zekeringen ge-checked, en aansluitingen nagelopen. Zitten bij mij in een afgesloten bakje
8 aansluitingen aan de gastank onder klep nagelopen, niks raars gezien. (wel dacht ik weer dat ik het had gevonden toen er 1 stekker niet helemaal aangeschoven zat, maar helaas.
9 bdp sensor nagelopen, is niet erg oud en ziet er prima uit.
10 omschakelrelais is ongeveer een jaar oud en van het nieuwe type.
11 er zit nieuwe coolingpaste op de vonkversterker/ powerstage
12 net nog met lopende motor allerlei stekkertjes een aansluitingen bewogen om te kijken of dat wat uitmaakt, geen afslaan of slechter lopen
13 LMM ziet er goed uit.
14 nieuw luchtfilter
Het gaat om een b230FK met MBC op 0,8 uit 1996 op LPG. (700.000 km)
Heb een andere goldbox EZK liggen om te wisselen, maar wilde eigenlijk eerst nog chip aanschaffen voor lpg, 0,8 bar en eco tuning voordat deze erin gaat.
Als iemand nog suggesties heeft, hoor ik het heel graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2020 22:01 #1463942
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic lpg specialist
Ik weet dat je met dit soort storingen echt tijden lang zoet kan blijven. Als je de meest logische zaken hebt nagekeken (sommige twijfelachtig, een lmm ziet er altijd goed uit toch?) zou ik gewoon eens naar een goede lpg specialist gaan.
Vragen die ik nog wel heb is: wat voor bougies? En waarom geen originele bougiekabels?
Vragen die ik nog wel heb is: wat voor bougies? En waarom geen originele bougiekabels?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2020 22:15 #1463943
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Mindere maten
volvo700vereniging.nl/lpg/stotteren-pomp-relais-anders
Check bovenstaande link even heb ongeveer hetzelfde gehad zoals ik je problemen lees alleen iets minder heftig.
Maar uitlezen van je LPi(tenminste uitgaand dat je bij timen bent geweest gok ik LPi) zal misschien de meeste informatie geven.
Check bovenstaande link even heb ongeveer hetzelfde gehad zoals ik je problemen lees alleen iets minder heftig.
Maar uitlezen van je LPi(tenminste uitgaand dat je bij timen bent geweest gok ik LPi) zal misschien de meeste informatie geven.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-11-2020 22:27 #1463944
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic IPD
Omdat die een aansluiting hebben voor direct op het m4 draad van in mijn geval ngk bougies. Dit heeft mijn voorkeur omdat ik geregeld problemen had met los geraken van dat kapje wat er bovenop geschroefd zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2020 10:17 #1463973
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi electronica op de tank
Ik heb een LPi storing gehad die bijna elke keer op hetzelfde moment kwam. Als ik bijna op mijn werk was, of bijna thuis (ongeveer 35 km), dan begon de motor slecht te draaien tot bijna uitvallen aan toe. Uiteindelijk de electronica op de tank vervangen en het probleem was over.
Later vond ik nog dat het moertje van de massa van de electronica op de tank (onder het appendagedeksel) los zat. Misschien heeft dat er ook iets mee te maken gehad.
Af en toe wel vervelend die LPG storingen, maar de levensduur van een LPi installatie is nu eenmaal niet zo groot als die van een Volvo. Aan de andere kant, doordat je ook nog op benzine kunt rijden, sta je er (vrijwel) nooit mee stil. Reken ook maar eens uit hoeveel 700Kkm op LPG rijden je heeft opgeleverd, je hebt het zomaar over 20.000 euro of meer. En het milieu is er ook blij mee...
Later vond ik nog dat het moertje van de massa van de electronica op de tank (onder het appendagedeksel) los zat. Misschien heeft dat er ook iets mee te maken gehad.
Af en toe wel vervelend die LPG storingen, maar de levensduur van een LPi installatie is nu eenmaal niet zo groot als die van een Volvo. Aan de andere kant, doordat je ook nog op benzine kunt rijden, sta je er (vrijwel) nooit mee stil. Reken ook maar eens uit hoeveel 700Kkm op LPG rijden je heeft opgeleverd, je hebt het zomaar over 20.000 euro of meer. En het milieu is er ook blij mee...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2020 21:32 #1463984
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mee eens!
Natuurlijk, ik ben ook echt een voorstander van het rijden op LPG. Zeker gezien het milieu. (Ik vind het ook nog steeds onbegrijpelijk dat we meer wegenbelasting betalen i.p.v. een korting krijgen zoals hybride of elektrische auto's.) En het Vialle LPI is ook echt heel fijn. Maar wel al flink wat kosten aan gehad hoor. Andere in-tank pomp, alle injectoren al eens vervangen. Injectorzittingen ala Timen laten doen. 2 keer omschakelrelais vervangen. LPI computer vervangen. Complete LPI kabelboom vervangen. Zekeringenkastje geinstalleerd.
De storing is bij mij idd ook vaak op hetzelfde moment. Vaak op de terugweg van werk naar huis. Eigenlijk nooit op de heenweg. (heel gek) En dan zo'n beetje aan het eind van mijn kleine 30 km rit. Ik zal toch nog n keer de aansluitingen onder de appendagedeksel bekijken. Thanks!
De storing is bij mij idd ook vaak op hetzelfde moment. Vaak op de terugweg van werk naar huis. Eigenlijk nooit op de heenweg. (heel gek) En dan zo'n beetje aan het eind van mijn kleine 30 km rit. Ik zal toch nog n keer de aansluitingen onder de appendagedeksel bekijken. Thanks!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2020 21:58 #1463986
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vialle
Het is een beetje vloeken in de kerk, maar Vialle is misschien ook niet het meest economische lpg-systeem. Op de een of andere manier hoort Vialle LPI bij Volvo, en wordt het systeem geroemd omdat er echt nauwelijks of geen verschil in vermogen is tussen rijden op gas en benzine.
Maar de loszittende injectoren, kapotte in-tank pomp, omschakelrelais, het zijn wel vaak voorkomende euvels bij dit systeem.
Ik heb mijn huidige 940 met Vogels VGI nog te kort om er iets steekhoudende over te kunnen zeggen, maar de beide 850 T-5's (respectievelijk met Landi LSE en BRC Genius installatie) die ik jarenlang gereden heb hadden eigenlijk nooit lpg-gerelateerde storingen.
Maar de loszittende injectoren, kapotte in-tank pomp, omschakelrelais, het zijn wel vaak voorkomende euvels bij dit systeem.
Ik heb mijn huidige 940 met Vogels VGI nog te kort om er iets steekhoudende over te kunnen zeggen, maar de beide 850 T-5's (respectievelijk met Landi LSE en BRC Genius installatie) die ik jarenlang gereden heb hadden eigenlijk nooit lpg-gerelateerde storingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Yannic Nuijt
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-11-2020 22:10 #1463987
door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Landi renzo
Nahja, mijn ouders hebben een Opel Mokka uit dacht 2015 nieuw aangeschaft met landi renzo fabriek af erop. Maar ondertussen met nog net geen 2 ton op de teller al wel een verdamper moeten vervangen omdat die koelvloeistof lekte, de injectoren vervangen omdat die vervuilt waren door paraffine afzetting en er moet iedere beurt 15k een filter vervangen worden.
Dus ja andere systemen betrouwbaar wil ik ook niet echt zeggen.
Dus ja andere systemen betrouwbaar wil ik ook niet echt zeggen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam