LPG tanken duurt 15 minuten....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 18:05 #1109710
door V700 register
LPG tanken duurt 15 minuten.... is gemaakt door V700 register
Omdat waarschijnlijk mijn Vialle LPi installatie uit 2005 kapot is ( Vermoedelijk blijft in de tank ( de zwarte 50 liter donut ) iets hangen waardoor het systeem leest dat de tank vol is. Qua reparatiekosten/ leeftijd van de auto zit ik er aan te denken de hele Lpi installatie te verwijderen. Dat zal schelen in de wegenbelasting ( nu €110 per maand in ZH), maar qua brandstof zal ik op basis van 20.000 km/ jaar rond de €900 meer kwijt zijn aan benzine. Iemand nog tips/ tricks/ advies ? Volvo 940 B230FK uit 1997 , 494.000 km.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 18:24 #1460326
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afweging
Een deel van de rekensom staat er al. Zonder lpg installatie kom je naar mijn weten op ongeveer €75,- per maand (klasse 1451 tot 1550 KG) Dat betekend €35,- minder per maand dus €420- minder per jaar. Maar een hogere benzine kosten van €900,- dus je bespaard €480,- per jaar met de lpg installatie , maak een inschatting hoeveel jaar de Volvo nog mee zal gaan aantal jaren keer €480,- en dat min de kosten van het repareren en je weet of het financieel gezien rendabel is.
- Wytze Broerze
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 18:24 #1460327
door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Je kunt misschien beter een foto
van je tank toevoegen.
Met vulkast open.
Dan kunnen we zien wat je voor systeem er in hebt.
Maar waarschijnlijk is je 80% afsluiter defect.
Dat kan elke lpg-boer vervangen.
Met vulkast open.
Dan kunnen we zien wat je voor systeem er in hebt.
Maar waarschijnlijk is je 80% afsluiter defect.
Dat kan elke lpg-boer vervangen.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 19:51 #1460330
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic voor de APK
Moet je het sowieso oplossen.
Alhoewel het de vraag is of het eruit komt.
Hij moet in ieder geval op beide brandstoffen lopen bij de APK zag ik in een AMT artikel van vandaag, maar ik begrijp dat ie wel rijd op LPG.
Alleen dat tanken lang duurt nu dus. Tsja.
Da's onhandig natuurlijk.
Ergens betaal je de "prijs" voor dat goedkopere rijden.
Meer onderdelen dus er kan meer stuk.Met de nodige kosten.
Dus inderdaad goede rekensom maken.
Ik weet niet met welke benzineprijs je rekent maar die is in tijden niet zo laag geweest
Laatst 1,3609 bij de pomp voor euro95, Vraag is hoe lang dat dan weer duurt.
Je kan rekenen en rekenen wat je wilt maar onvoorzien kan je niet voorzien.
Daarom heet het ook zo. Corona, oorlog, je auto in de sloot of in de fik.
En weg ben je met je gereken.
Alhoewel het de vraag is of het eruit komt.
Hij moet in ieder geval op beide brandstoffen lopen bij de APK zag ik in een AMT artikel van vandaag, maar ik begrijp dat ie wel rijd op LPG.
Alleen dat tanken lang duurt nu dus. Tsja.
Da's onhandig natuurlijk.
Ergens betaal je de "prijs" voor dat goedkopere rijden.
Meer onderdelen dus er kan meer stuk.Met de nodige kosten.
Dus inderdaad goede rekensom maken.
Ik weet niet met welke benzineprijs je rekent maar die is in tijden niet zo laag geweest
Laatst 1,3609 bij de pomp voor euro95, Vraag is hoe lang dat dan weer duurt.
Je kan rekenen en rekenen wat je wilt maar onvoorzien kan je niet voorzien.
Daarom heet het ook zo. Corona, oorlog, je auto in de sloot of in de fik.
En weg ben je met je gereken.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 22:56 #1460332
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Tik met de hamer
Ik zou eens een paar tikken met een blok hout of een (houten) hamer geven op de donuttank, grote kans dat het daarna wel lukt om normaal te tanken. De beveiliging klemt en door de tikken schiet het weer los. Kwestie van los schrikken, heb ik in het verleden ook wel eens mee gemaakt. De tip kreeg ik van een LPG installateur die ik belde vanaf het benzinestation toen ik nauwelijks gas kon tanken.
Heb je geen houten hamer, maar alleen een stalen hamer dan een lap om de kop wikkelen om te voorkomen dat je deuken in de tank maakt. Hamer in de auto leggen (of met de kruissleutel die al aan boord is) en je kunt in elk geval weer normaal tanken.
groet,
Pascal
Heb je geen houten hamer, maar alleen een stalen hamer dan een lap om de kop wikkelen om te voorkomen dat je deuken in de tank maakt. Hamer in de auto leggen (of met de kruissleutel die al aan boord is) en je kunt in elk geval weer normaal tanken.
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-04-2020 23:21 #1460338
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik begreep dat ook de druk
Ik begreep dat ook de druk per station nog wel eens kan wisselen. Wellicht eentje zoeken met een hogere druk?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2020 07:34 #1460339
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Er van uitgaande dat het
Er van uitgaande dat het probleem bij meerdere tankstations optreedt zijn er twee mogelijkheden:
a. als de LPG-tank maar heel langzaam gevuld wil worden is het meestal de afsluiter die vast zit.
b. als de LPG-tank maar voor een deel gevuld wil worden is het meestal de 80% vulbegrenzing die niet goed meer werkt.
Volgens mij kan die Romio uit Assen het in beide gevallen bij je voor de deur oplossen.
Piet
a. als de LPG-tank maar heel langzaam gevuld wil worden is het meestal de afsluiter die vast zit.
b. als de LPG-tank maar voor een deel gevuld wil worden is het meestal de 80% vulbegrenzing die niet goed meer werkt.
Volgens mij kan die Romio uit Assen het in beide gevallen bij je voor de deur oplossen.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2020 14:03 #1460342
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bij mij werkte dit..
Op vakantie in Spanje heb ik ook een keer gehad dat ik geen lpg kon tanken cq, dat het tanken heeeeeel lang duurde. Ik kreeg toen van een lid het volgende advies:
"In de aansluiting waar je je buitenvuller in draait zit in t midden (van het gat met schroefdraad er omheen) een (deuk) klep die je kan indrukken. Dat indrukken gebeurt bij het tanken automatisch door de druk van de lpg tankinstallatie (dus van t tankstation). Je kan die klep ook zelf indrukken, maar omdat er dan lpg naar buiten komt (en dus van vloeibaar overgaat in gasvorm; dus koud is / wordt !!) doe je dit via een lange schroevendraaier. Wat er vrij komt lijkt op wat er gebeurt na t ontkoppelen bij regulier tanken, alleen dat wat heftiger."
Bij mij loste dit het probleem op, dus misschien iets om te proberen?
Groeten,
Steef
"In de aansluiting waar je je buitenvuller in draait zit in t midden (van het gat met schroefdraad er omheen) een (deuk) klep die je kan indrukken. Dat indrukken gebeurt bij het tanken automatisch door de druk van de lpg tankinstallatie (dus van t tankstation). Je kan die klep ook zelf indrukken, maar omdat er dan lpg naar buiten komt (en dus van vloeibaar overgaat in gasvorm; dus koud is / wordt !!) doe je dit via een lange schroevendraaier. Wat er vrij komt lijkt op wat er gebeurt na t ontkoppelen bij regulier tanken, alleen dat wat heftiger."
Bij mij loste dit het probleem op, dus misschien iets om te proberen?
Groeten,
Steef
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2020 14:28 #1460343
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Terugslagklep
Het tanken duurt soms langer bij verschillende pompen. Dat heeft niet met de druk te maken, maar met de terugslagklep in de vulaansluiting, wat Steef ook al omschrijft. De pen in het vulspistool drukt dan die pen net niet ver genoeg in. Bij één van de vulpistolen van mijn vaste pompstation is dat ook zo. Wat bij mij helpt, is tijdens het tanken ook de handel van de bajonet tegen de slang aan te drukken. Blijkbaar komt de pen daardoor iets verder uit het vulpistool en gaat het tanken ineens veel sneller.
Verwijderen van een al ingebouwde (en betaalde) LPG installatie zou ik niet snel doen. Niet alleen ben je rijdend op benzine 8 à 900 Euro per jaar meer kwijt, maar ook het milieu is er niet bij gebaat.
Probeer eerst een andere pomp of een hengst op de tank...
Rob
Verwijderen van een al ingebouwde (en betaalde) LPG installatie zou ik niet snel doen. Niet alleen ben je rijdend op benzine 8 à 900 Euro per jaar meer kwijt, maar ook het milieu is er niet bij gebaat.
Probeer eerst een andere pomp of een hengst op de tank...
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2020 12:22 #1460348
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hammertime
Dank, deze tip kreeg ik ook van een LPG inbouwer uit Valkenburg ad Rijn. Helaas hielp dit niets. Ik heb de ronde plaat van de donuttank geschroeft en een paar harde klappen op de plek van het koppelstuk gegeven, maar zowel bij de Esso als BP pomp aan de A44 zelfde probleem. Wat kost het trouwens om de hele installatie uit te bouwen volgens de her- keuringsvoorwaarden ?
Moderators: Jerry Stam