Stotteren op Cruisesnelheid LPG

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2019 23:25 #1108976 door V700 register
Stotteren op Cruisesnelheid LPG is gemaakt door V700 register
Hallo iedereen,

Na enige tijd 940-loos te zijn heb ik een 940LPT uit 97 aangeschaft. Deze heeft een Landi LSI LPG G3 systeem wat mij een apart probleem geeft. Bij cruise-snelheden stottert de auto vrij hevig. Het is te "voorkomen" door te spelen met de stand van het gaspedaal; wanneer ik deze op de cruise-control zet of manueel 2500rpm aanhoudt, begint de auto te stotteren. Dit probleem doet zich enkel voor op LPG, benzine rijdt hij super. Stationair doet hij goed op zowel LPG als benzine. Optrekken, inhalen etc gaat zonder stoten of hikken op LPG. Optrekken in een hoge versnelling (4/5, 1200rpm) gebeurt zonder problemen. Ik heb de bougies al vervangen door het juiste type, de LPG injectoren zijn al door de vorige eigenaar vervangen. Het feit dat hij foutloos op benzine loopt doet mij de LPG-filter oid vermoeden, maar ik hoop hier nog alternatieve suggesties te vinden. Klepspeling, timing?

Alvast bedankt! Groet, Michael

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-07-2019 13:17 #1455612 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic (Bijna) Zelfde probleem.
Maar dan zonder CC. Als ik de snelheid op een rustige weg constant houdt krijg je inderdaad klappen. Dat gebeurt niet op benzine, dus ik vermoed dat mijn LPG-pomp vervangen moet worden...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC