Volvo 940 B230FD LPG installatie vervangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-06-2019 09:31 #1108905 door V700 register
Volvo 940 B230FD LPG installatie vervangen. is gemaakt door V700 register
Beste Volvo Liefhebbers,

Ik rij met een 940 B230FD van 1995. De auto heeft 425000km en zit nog met een Vialle systeem met een mengstuk na de luchtmassameter.
Ik heb een 940 B230FK van 1996 op het oog met een LPi systeem in van King. Ik had graag het LPi systeem in mijn 940 gemonteerd.

Daarom zit met enkele vragen:
1. De donorwagen is een Turbo, mijn voertuig niet. Kan ik de ECU's gewoon wisselen of moet ik de nieuwe ECU later herprogrammeren?
2. De donorwagen is een Estate en de mijne is een Sedan, kan dit problemen geven? Ik zou zoiezo de ringtank vanuit de estate in de sedan overbouwen.

mvg Ruben

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2019 09:20 #1455017 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic LPi uit een turbo zou ik
LPi uit een turbo zou ik alleen op een atmosferische monteren als ik zeker ben dat ik de ECU kan herprogrammeren. Zeker omdat je een FD en geen FB hebt, zijn de verschillen aanzienlijk.
De ecu van een turbo is berekend op de injectoren van een turbo, die van je FB zijn totaal anders en niet uitwisselbaar. Doe je dat toch, dan blaas je de ecu waarschijnlijk op.
Sedan/estate maakt niet uit: de bodem is exact hetzelfde. Ik zou alleen in een sedan liever een grote breedtetank hebben: veel meer actieradius, ruimte voor reservewiel, en extra gewicht op een veel gunstiger plaats.
Tot slot: King ken ik niet als merk LPG installatie. Waak ervoor dat je geen gasinstallatie inbouwt waar geen onderdelen en support voor te krijgen zijn: daar ga je later spijt van krijgen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC