Romio en zo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2019 10:43 #1108831 door V700 register
Romio en zo is gemaakt door V700 register
Een jaar geleden leek het me verstandig om de injectoren en het spruitstuk te laten vervangen. De eerste preventief, de tweede vanwege valse lucht. Een paar maanden later liep de tank niet meer op LPG en dus verdacht ik de pomp. Die is bijna niet meer te vervangen dus, volgens een paar experts, werd het tijd voor een andere installatie, met een niet in de tank zittende pomp. Geintje kost zo'n 1000-1500 euro en dat zat er even niet in. Dus een paar maanden op benzine gereden omdat het kilometrage ook mee viel en we de Pluriel hebben staan, die 1 op 13 haalt. (6,5/7 liter per 100km) Gisteren toch Romio maar gebeld (Die eerder gezegd had dat hij geen inbouw tanks meer doet maar dat ben ik gisteren vergeten te vragen. Moet wel gebeuren want ik merk verschil op LPG en benzine) Ik kon gisteravond bij hem terecht en een uurtje later, op LPG, vanuit Assen richting Delfzijl. Soms is preventief vernieuwen kennelijk niet zo'n heel goed idee.. Het was trouwens een injector met blauwe stip, die alles liet lopen tot de druk bijna weg was. Na een halve minuut of zo weer wat gas en daarna was het wel stil of leeg.

Kortom: Experts zeggen vaak meer dan dat ze uitzoeken. Romio had het binnen 10 minuten gevonden en voor 200 euro incl btw was het leed geleden. Bij een LPG-expert koste het onderzoek me 36 euro :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2019 11:35 #1454441 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nou is Romio ook een LPG
Nou is Romio ook een LPG expert, maar dan een goede...
Mooi dat het weer opgelost is! Alleen zal je jezelf wel vervloeken dat je dat bezoekje niet een jaar geleden al gedaan hebt...

• Coen de Voogd
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
08-05-2019 15:34 #1454449 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Wat was nu precies probleem en de oplossing?
Herinner mij de discussie op t forum nog goed. Leuk dat je er nu op terugkomt en meldt dat t probleem verholpen is. Mij is echter niet helemaal duidelijk wat nu uiteindelijk het probleem was en hoe t is opgelost. Zou je daar nog wat over kunnen zeggen? Bottomline: blij voor je dat tie weer op lpg rijdt, maar dat zal je zelf ook vast zijn (mede gezien huidige literprijs van benzine...).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-05-2019 22:01 #1454464 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Injector nummer twee
Spoot permanent brandstof in de motor. Hij heeft die vervangen door een andere die hij nog had liggen.
En zoals Willem al schreef: Had ik het maar eerder gedaan..
Afgelopen half jaar ook weinig gereden en dus wat meer de met de citroen. Die net een rekening meebracht voor reparatie aan het vouwdak, door zo'n stomme plastic constructie die het na 10 jaar wel gelooft. Maar het dak kan weer open, nu nog de zon!

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2019 01:22 #1454465 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic Kan die ook weer dicht ?
Niet geheel onbelangrijk ook...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2019 09:36 #1454468 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dak
Kan ook weer dicht. Kan er ook af, en dan de beugels nog en heb je een spider, of een cabrio-pickup. Maar dat heb ik nog nooit gedaan omdat het er af gaan wel zal lukken maar voor het terugzetten zal de wegenwacht niet zo gauw komen :) Hopelijk deze zomer!#handigebuurman?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-05-2019 22:31 #1454482 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Romio
is een betrouwbare lpg alleskunner, binnenkort maakt hij ook de airco, hij heeft bij bij een nieuwe tank geplaatst na de teloorgang van de oude pomp (met de rechthoekige kap)....

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2019 10:16 #1454487 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ben nog niet klaar met Romio...
want wat me nu weer opvalt is dat bij wat constante snelheid de auto af en toe schokt, net of er even geen of weinig gas in komt. Op benzine deed-ie dat niet dus dan neem ik maar aan dat het een LPG-issue is.
Maar voor de rest rijdt het weer soepel, alleen het starten 's-morgens duurt weer net zo lang als een jaar geleden. Vier nieuwe injectoren was dus de oplossing destijds niet, wel een hoop geld weg :( Heb ik ruim twee jaar mee geleefd, dus gaat nog wel even door.

Fijne dag lezert!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2019 11:35 #1454492 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je 'm 's avonds handmatig
Als je 'm 's avonds handmatig op benzine zet, start hij dan 's morgens nog steeds moeilijk? Zo niet, dan zou ik het omschakelrelais eens gaan verdenken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-05-2019 18:24 #1454496 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Benzine
Goede vraag: De laatste zes maanden reed ik op benzine en ging het starten goed. Viel me op toen ik weer LPG reed. Als de motor warm is dan gaat het gewoon goed.

Dank voor de tip!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC