overweging inbouw G3 in een 960

  • hugo brouwer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2017 12:24 #1107053 door hugo brouwer
overweging inbouw G3 in een 960 is gemaakt door hugo brouwer
besten,

mijn 940 heeft gister mogelijk een te hete motor gehad.
ik overweeg nu om een 960 te gaan rijden.
vind ze zelden tot nooit voor onder de €4000 op LPG i.c.m. break en automaat.
op benzine wel.

dus... wellicht een benzine exemplaar kopen en ombouwen.
bijvoorbeeld deze: link.marktplaats.nl/m1200450374
wat is jullie ervaring van de beste (anno 2017) type installatie en wat zou het ongeveer gaan kosten?

dank en groet.
Hugo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2017 15:10 #1440463 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Absoluut, zonder enige
Absoluut, zonder enige uitzondering, moet je kiezen voor een installatie met gas-injectoren per cilinder, en NIET voor een installatie met venturi ofwel ringmixer. Die laatste kan het einde van je auto betekenen door motorbrand.
Of je vervolgens kiest voor vialle LPI, of voor een goede dampgasinstallatie, dat maakt niet zo heel veel uit. Met beide kan de motor goed en redelijk zuinig lopen (maar reken op 1:7 aan LPG verbruik bij normale rijstijl).

Overigens: als de te hete motor je enige reden is, dan zou ik nog eens nadenken. Een 960 kan je niet rijden op hetzelfde onderhoudsbudget als een 940: het zijn raspaardjes die heel fijn zijn, zolang het juiste onderhoud gedaan wordt. Maar ze kunnen ook heel zelfvernietigend zijn als dat niet gebeurt... Reparatie van de 940 is beslist goedkoper dan overstappen in een 960.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • hugo brouwer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2017 15:54 #1440466 door hugo brouwer
Beantwoord door hugo brouwer in topic eerst idd maar eens kijken of de 940 nog te redden valt
Hopelijk hoor ik morgen of de cilinderkop nog te redden valt.
Het gaat om een '97er met ruim 660.000 dus ik ga daar niet nog veel geld in investeren...
We willen op termijn een auto met iets meer vermogen maar zijn erg content met maatje 900-serie.
De V70 vind ik beduidend minder mooi en mijn garage (en ANWB) vertelt me dat de 900 serie zeer betrouwbaar zijn.
Dus of snel, of op termijn maar eens een 960 aanschaffen...

Dank voor de tips

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2017 20:58 #1440472 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Houd er wel rekening mee, dat
Houd er wel rekening mee, dat vooral voor de 960-II inmiddels veel specifieke onderdelen niet, of hooguit moeizaam leverbaar zijn.
Voor de 960 t/m 1994 is veel meer gelijk aan de 940, en dat is door de grotere series nog goed te doen, maar waarschijnlijk is bijna elke 960 rijder inmiddels wel zijn eigen voorraadjes onderdelen aan het aanleggen.
De beloning is groot, want een goede 960-II of V90 is een heerlijke auto om te rijden, veel comfortabeler dan een 940, maar zoals gezegd: alleen met het bijbehorende vrij kostbare onderhoud.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2017 23:35 #1440480 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Waarom?
Hallo Hugo

Waarom zou je aan een 940 van '97 met ruim 660.000 niet te veel geld meer uitgeven? Is de toestand van de rest van de auto zo slecht? Of denk je dat je voor het bedrag dat de reparatie kost een auto kunt vinden die betrouwbaarder is?

groetjes

Mathy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-09-2017 23:36 #1440481 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic 900 serie betrouwbaar...
De serie bestaat uit meerdere types met hun specifieke onderhoudspuntjes.
Vind het wel een vrij algemene uitspraak die je afhankelijk van het type 9 met wat nuance moet uitleggen eigenlijk. Reed je heethoofdige 940 ook op gas trouwens ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • hugo brouwer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2017 15:35 #1440498 door hugo brouwer
Beantwoord door hugo brouwer in topic Klopt, een hoge km-stand is
Klopt, een hoge km-stand is niet perse slecht.
In de lente flinke schade en een verroeste dorpel maken het kantje boord met dit specifieke exemplaar.
Had dat duidelijker kunnen schrijven.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • hugo brouwer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2017 15:36 #1440499 door hugo brouwer
Beantwoord door hugo brouwer in topic Yep. Gas.
Yep. Gas.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2017 16:27 #1440502 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ja, dan kan de optelsom een
Ja, dan kan de optelsom een goede reden zijn voor een andere auto.
Waarbij de vraag natuurlijk blijft, of je beter af bent met een volgende 940 of met een 960.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2017 22:16 #1440511 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic En...
Heb je al meer vernomen van de garage Hugooh ?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD