Volvo 240 loopt niet op benzine, wel goed op gas

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2017 11:00 #1107037 door V700 register
Volvo 240 loopt niet op benzine, wel goed op gas is gemaakt door V700 register
Heren,

Afgelopen weekend een 240 uit '93 gekocht met wat werk. De motor is super, en de auto rijdt heerlijk op gas. Schakel je over naar benzine, valt hij direct uit. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Lijkt mij een relais o.i.d. aangezien de auto niet eens 'probeert' op benzine te rijden. Gaat om een originele Volvo gas installatie. Alle tips zijn welkom! Smile

Gr Marc

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-09-2017 23:56 #1440306 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Pomp ?
Wellicht

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2017 14:03 #1440322 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Enig idee hoe lang de vorige
Enig idee hoe lang de vorige eigenaar niet op benzine heeft gereden?
Bij een verwaarloosd systeem kan het echt alles zijn, van een niet werkende pomp, via vervuilde injectoren tot een brandstofsysteem dat inwendig verroest is omdat er water in plaats van benzine door gepompt is...
Ik zou eens beginnen met het filter vervangen, en als het los ligt de tank leeg laten lopen (opvangen in jerrycans) en vullen met verse benzine.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2017 20:35 #1440346 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Geen idee...
Geen idee Willem. Er zat nog wel benzine in de tank. Er komt een nieuw filter en ruil pomp in, just to be sure.

Ik ga eens kijken of hij start als het filter en pomp vervangen zijn. Al zou het systeem nog zo slecht zijn, het zou iets doen, nu doet het echt 0. Zou ook benzine relais kunnen zijn bijvoorbeeld.

Mijn gedacht gaat uit naar pomp en filter. Maar dat is maar een gok. Ik heb wel eens auto's gehad die 20 jaar stil gestaan hadden en nog steeds startten. En dat was een Renault, nu spreken we hier over de beste Volvo motoren ooit, dus dat lukt hopelijk ook.

Alle reacties zijn meegenomen. Bedankt voor de tips heren!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2017 16:24 #1440379 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Verkijk je er niet op hoe
Verkijk je er niet op hoe snel moderne benzine achteruit gaat. Euro95 of E10 van twee jaar oud ontsteekt echt helemaal niet meer: als we een viertakt brommertje daar twee jaar mee wegzetten helpt alleen helemaal leegmaken van de tank en de vlotterkamer, en daarna komt het ding met verse benzine direct weer tot leven. Dus weten we dat een brommertje langere tijd niet gereden wordt, dan zetten we het tegenwoordig standaard met super98 weg: dan werkt het wel.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2017 11:11 #1440489 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic 240 loopt niet op benzine
Eerst maar even de benzine afsluiter controleren. Of de bedrading er van. Misschien de zekering geoxideerd/defect. Komt er benzine uit de pomp bij het starten?

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC