Nieuwe injectoren of nieuwe LPG installatie?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 08:57 #1106898
door V700 register
Nieuwe injectoren of nieuwe LPG installatie? is gemaakt door V700 register
Recent is een van de LPG-injectoren vervangen door een andere omdat het ding zo lek was als een open kraan. Een tweede lekt ook..
Goed doen zou betekenen:
4 nieuwe injectoren: ca 500,00 euro
Inspruitstuk aanpassen/verbeteren: 150,00
Arbeid: 200,00
(Allemaal inschattingen! )
Dat is bij elkaar zo'n 800-900 euro.
Ik vermoed dat de in-tank LPG pomp ook aan revisie toe is: 300.00
Oftewel een kleine 1100 euro aan reparaties. Een nieuwe installatie komt op rond 1600 euro.
Voor die 500 meer heb ik dan vernieuwde leidingen, frisse electronica en een tank van 2016, bijna 20 jaar minder oud dan het huidige drukvat.
Rekensom:
1600 euro over twee jaar afschrijven: 60.000 km kost me een kleine 2,7 cent per kilometer extra.
Belasting voordeel G3 heb ik niet, want dat heb ik nu ook al, hooguit een minimaal lager verbruik maar 0,7 cent zou wel fijn zijn
Nadeel is wel dat ik in een klap 1600 euro moet ophoesten. Wat is wijsheid? Iemand ervaring?
Dank voor het delen van je wijsheid!
JohnPeter
Goed doen zou betekenen:
4 nieuwe injectoren: ca 500,00 euro
Inspruitstuk aanpassen/verbeteren: 150,00
Arbeid: 200,00
(Allemaal inschattingen! )
Dat is bij elkaar zo'n 800-900 euro.
Ik vermoed dat de in-tank LPG pomp ook aan revisie toe is: 300.00
Oftewel een kleine 1100 euro aan reparaties. Een nieuwe installatie komt op rond 1600 euro.
Voor die 500 meer heb ik dan vernieuwde leidingen, frisse electronica en een tank van 2016, bijna 20 jaar minder oud dan het huidige drukvat.
Rekensom:
1600 euro over twee jaar afschrijven: 60.000 km kost me een kleine 2,7 cent per kilometer extra.
Belasting voordeel G3 heb ik niet, want dat heb ik nu ook al, hooguit een minimaal lager verbruik maar 0,7 cent zou wel fijn zijn
Nadeel is wel dat ik in een klap 1600 euro moet ophoesten. Wat is wijsheid? Iemand ervaring?
Dank voor het delen van je wijsheid!
JohnPeter
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 15:47 #1439156
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Als je zegt: "in-tank LPG
Als je zegt: "in-tank LPG pomp", dan trek ik de conclusie dat je een vialle LPI installatie hebt. Een nieuwe installatie daarvan kost denk ik iets meer: ik kreeg recent een offerte van 2200 euro maar dat was voor een zescilinder (BMW).
Voor die 1600 krijg je dus waarschijnlijk een dampgasinstallatie (landi, OMVL, VSI oid). Dan heb je geen intankpomp meer die storingen geeft, maar wel een verdamper die om de twee ton gereviseerd moet worden, en sommige merken injectoren zijn zorgenkindjes vergeleken met vialle.
Leidingen gaan niet snel kapot, een tank gaat nooit kapot (los van de pomp), dus dan betaal je 500 euro voor een recente computer en draadjes+connectors.
Ik zou voor je beslist eens gaan praten bij een goede (!) LPG inbouwer die ook vialle kan repareren: zonder harde cijfers blijft het toch lastig beslissen.
Voor die 1600 krijg je dus waarschijnlijk een dampgasinstallatie (landi, OMVL, VSI oid). Dan heb je geen intankpomp meer die storingen geeft, maar wel een verdamper die om de twee ton gereviseerd moet worden, en sommige merken injectoren zijn zorgenkindjes vergeleken met vialle.
Leidingen gaan niet snel kapot, een tank gaat nooit kapot (los van de pomp), dus dan betaal je 500 euro voor een recente computer en draadjes+connectors.
Ik zou voor je beslist eens gaan praten bij een goede (!) LPG inbouwer die ook vialle kan repareren: zonder harde cijfers blijft het toch lastig beslissen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 15:53 #1439157
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik mis nog een andere optie:
Ik mis nog een andere optie: vervang je lekkende injectoren door (bewezen goed geteste) tweedehandsjes/gereviseerden.
Timen heeft een doos vol injectoren en kan je vast helpen.
Ook LPG-specialisten hebben vaak wel goede (gebruikte) injectoren op voorraad.
Ter indicatie: ik was (zonder bonnetje) €100 kwijt voor 3 goede gereviseerde/niet-lekkende/tweedehands injectoren en bijbehorende verse o-ringetjes.
Zelfs als er na een jaar weer één zou lekken die dan nogmaals vervangen moet worden ben je kostentechnisch veel beter uit.
De in-tank-pomprevisie is dan wel iets wat je nog moet doen, maar uiteindelijk weegt dat denk ik ruim op tegen uitbouwen en een nieuwe installatie inbouwen; let er nl. op dat het uitbouwen ook moet gebeuren, en als je een andere installatie neemt heb je ook weer een nieuw spruitstuk nodig, want je huidige kun je dan niet hergebruiken.
Timen heeft een doos vol injectoren en kan je vast helpen.
Ook LPG-specialisten hebben vaak wel goede (gebruikte) injectoren op voorraad.
Ter indicatie: ik was (zonder bonnetje) €100 kwijt voor 3 goede gereviseerde/niet-lekkende/tweedehands injectoren en bijbehorende verse o-ringetjes.
Zelfs als er na een jaar weer één zou lekken die dan nogmaals vervangen moet worden ben je kostentechnisch veel beter uit.
De in-tank-pomprevisie is dan wel iets wat je nog moet doen, maar uiteindelijk weegt dat denk ik ruim op tegen uitbouwen en een nieuwe installatie inbouwen; let er nl. op dat het uitbouwen ook moet gebeuren, en als je een andere installatie neemt heb je ook weer een nieuw spruitstuk nodig, want je huidige kun je dan niet hergebruiken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 17:46 #1439166
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Neem is contact op met http:/
Neem is contact op met
g3gas.nl/
voor de intank pomp en injectors vervangen !
Zul je zeker andere bedragen horen, en ook met garantie !
Zul je zeker andere bedragen horen, en ook met garantie !
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 08:35 #1439187
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mesman in Son
rekent iets van 280 euro incl BTW voor het vervangen van de pomp. Dan wordt de oude er uit gehaald en het gas milieuvriendelijk (Geen idee hoe..) afgewerkt.
Romio had ik al een keer gebeld maar die gaf toen aan geen intanks meer te vervangen. Zo zijn er nog twee adressen die het niet meer doen, en kwam ik vanuit Groningen in Son terecht
Timen heeft bij mij twee injectoren omgeruild maar omdat ik er toch weer een paar ton mee wil rijden wil ik het gewoon goed hebben. Dus nieuwe injectoren, of een set die echt bijna ongebruikt is. De kosten hierboven waren een inschatting van wat ik denk dat ik bij Timen moet verwachten maar ik heb hem al om een prijsopgave gevraagd.
==wordt vervolgd==
Romio had ik al een keer gebeld maar die gaf toen aan geen intanks meer te vervangen. Zo zijn er nog twee adressen die het niet meer doen, en kwam ik vanuit Groningen in Son terecht

Timen heeft bij mij twee injectoren omgeruild maar omdat ik er toch weer een paar ton mee wil rijden wil ik het gewoon goed hebben. Dus nieuwe injectoren, of een set die echt bijna ongebruikt is. De kosten hierboven waren een inschatting van wat ik denk dat ik bij Timen moet verwachten maar ik heb hem al om een prijsopgave gevraagd.
==wordt vervolgd==
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 09:56 #1439195
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Mesman heb ik in het verleden
Mesman heb ik in het verleden behoorlijk knoeiwerk van gezien en vertrouw ik daarom niet meer zo goed. Mijn favoriete gasinbouwer is al een paar jaar Boertien, in Emmen. Niet bijzonder goedkoop, wel bijzonder fraai werk, zowel technisch als mechanisch. Doen zij ook geen pompvervanging meer?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 12:17 #1439203
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic betrouwbaar
Akkerman Goes is zeer betrouwbaar en deskundig op LPG-gebied.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 15:52 #1439208
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vast, maar JP woont in oost
Vast, maar JP woont in oost-groningen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2017 19:54 #1439233
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oei
Oei, maar in de rit naar Zeeland kan de motor toch mooi een beetje op temperatuur komen
?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2017 16:38 #1439348
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic Reken
je niet rijk met een andere LPG installatie. Bedrading, eens goed aangelegd, verouderd niet echt ingrijpend. Probleemkwestie die overblijft is het onderbreekrelais als je de pomp en injectoren vervangt.
De echt goede LPG installaties zijn Vogels, Prins en Vialle en die koop je bij mijn weten niet voor E1.600,- Voor dat geld heb je denk ik een Landi Renzo of wat Willem aangeeft, een traditionele installatie met mengstuk.
Mocht je toch voor een andere installatie gaan, dan wil ik je Prins VSI aanraden. Kost wat, maar dan krijg je ook wat. Ik heb er nu 2x eentje ingebouwd 1x in onze 240 en eentje in een 940, beide een B230F. Beide installaties rijden net wat zuiniger dan de gebruikelijke andere installaties. Onze 240 bv. doet in de zomer gemiddeld 1 op 9,5 op LPG. Tweede reden is dat Prins ettelijke tonnen probleemloos blijft eens goed ingebouwd.
De echt goede LPG installaties zijn Vogels, Prins en Vialle en die koop je bij mijn weten niet voor E1.600,- Voor dat geld heb je denk ik een Landi Renzo of wat Willem aangeeft, een traditionele installatie met mengstuk.
Mocht je toch voor een andere installatie gaan, dan wil ik je Prins VSI aanraden. Kost wat, maar dan krijg je ook wat. Ik heb er nu 2x eentje ingebouwd 1x in onze 240 en eentje in een 940, beide een B230F. Beide installaties rijden net wat zuiniger dan de gebruikelijke andere installaties. Onze 240 bv. doet in de zomer gemiddeld 1 op 9,5 op LPG. Tweede reden is dat Prins ettelijke tonnen probleemloos blijft eens goed ingebouwd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam