lpg gas lek

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2017 22:26 #1106799 door V700 register
lpg gas lek is gemaakt door V700 register
beste leden
ik heb een advertentie geplaats van een volvo die als afgeschreven kan worden beschouwd.
ik denk dat er wel wat van te gebruiken is...
mijn vraag is of door een kleine tik van achteren een lekkage aan de lpg doorvoer kan ontstaan.
( twee dagen geleden zat er een briefje onder de ruitenwisser dat iemand schade had veroorzaakt. ik zag een kleine deuk maar t leek me niet ernstig)

verder is het vreemd dat de lichtschakelaar -blijkbaar- de lpg pomp aan en uit zette!
het lijkt alsof de pomp constant draaide en zo lekkage? of druk heeft veroorzaakt
en ja ik zoek nog een betrouwbare volvo om deze zomer mee naar Spanje te rijden ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2017 09:16 #1438261 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lekkage
Op elke LPG tank zit een wettelijk verplichte electrisch gestuurde afsluiter, dus zolang de auto niet op contact staat, kunnen hooguit de leidingen leeglopen. In de vulslang van tank naar buitenvuller zitten twee terugslagkleppen, dus ook daar kan weinig gebeuren.
De tank zit best redelijk beschermd ingebouwd en is aangesloten via flexibele slangen. Zelfs al zou die zijn verschoven door een aanrijding, dan ontstaan er nog niet zomaar lekkages. Dat de LPG pomp via de lichtschakelaar zou werken, is een vreemd verhaal en is zeker niet normaal. Maar in principe zou het hele systeem zeker bestand moeten zijn tegen de druk van de pomp. Bovendien zou je een lekkage zeker hebben geroken.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-06-2017 13:06 #1438274 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic In je advertentie schreef je
In je advertentie schreef je dat het om een brand in de motorruimte gaat. Misschien heb je een backfire gehad met daardoor gevolgen? Dat is mij ooit bij een V90 ook overkomen.
Aan de restanten zal je waarschijnlijk wel kunnen zien hoe de brand begonnen is, en waar recies. Ik vind het onwaarschijnlijk dat een aanrijding van achteren de echte oorzaak is geweest, maar er kan theoretisch wel onder de kap iets losgeschoten zijn dat vervolgens een backfire heeft veroorzaakt. Je geeft niet aan hoe snel de brand na de aanrijding was: heb je er nog mee gereden?

Lichtschakelaar-verhaal klinkt me wel in de oren als een niet al te best ingebuwde LPG-installatie. Ik zou dat maar niet tegen de verzekering zeggen...

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2017 09:30 #1438360 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPG
Dank Rob,
ja er is wel wat geroken ( reed niet zelf in de auto maar was voor apk bij garage)

Het is inderdaad wel raar....
dank voor je reactie
Art

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-06-2017 09:33 #1438361 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mee gereden
Hi Willem,

er is nog mee gereden na aanrijding. lijkt me verder onwaarschijnlijk want schade minimaal..
dank voor je reactie
Art

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-06-2017 14:46 #1438461 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Gaslek
Een LPG lek is, behalve met een lucifer (oeps, wat zeg ik nou toch weer) uitstekend te lokaliseren met de CO meetsonde van je APK-boer. Gewoon de wagen mee afsnuffelen. Werkt 100 %. Tenminste, wanneer je de APK-man vriendelijk aankijkt. ;-)

• Peter B.
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-07-2017 00:46 #1438722 door Peter B.
Beantwoord door Peter B. in topic ik
heb t niet op die LPG installaties.
Sterkte met troubleshooting !

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC